Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Wtryskiwacze w CDI
jjankiello - 3 Kwiecień 2012, 11:47
Decyduje - w funkcji pozostałych parametrów pracy silnika... nie zmienia to faktu, że ciśnienie otwarcia wtrysku się zmienia...
Chociaż - zapewne jest jakaś wartość referencyjna, uśredniona lub pełnego otwarcia dla danego rodzaju wtrysku...
Musiałby wypowiedzieć się taki, co naprawia/regeneruje wtryski CDI na przyrządach...
Camel- - 3 Kwiecień 2012, 14:33
jjankiello, a przypadkiem ciśnienie nie jest cały czas to samo o czym "decyduje" generacja CR? Z tego co mnie uczono, to w CR decyduje się tylko o ilości i wielkości podawanych dawek bez regulacji ciśnienia wtrysku.
Zatem jeśli mowa o W202 czyli CR 1 generacji, to ciśnienie powinno wynosić 1350 bar (135 MPa).
jjankiello - 3 Kwiecień 2012, 14:35
Do wtrysku owszem, dochodzi jednakowe ciśnienie... ale na iglicę już nie... widać w filmiku powyżej dlaczego...
tom1245 - 3 Kwiecień 2012, 15:56
jjankiello napisał/a: | Do wtrysku owszem, dochodzi jednakowe ciśnienie... |
nie zgadzam sie
jjankiello - 3 Kwiecień 2012, 18:33
tom1245 napisał/a: | nie zgadzam sie | A to dlaczemu, skoro mowa o CDI
tom1245 - 3 Kwiecień 2012, 20:02
jjankiello ciśnienie na szynie CR jest zależne od obrotów i stopnia wciśnięcia pedału gazu maksymalna wartość dla w202 jest 1350 bar
otwarcie wtrysków przy odpalaniu minimalna wartość ok.120bar zależne od temperatury silnika
na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku ok. 700bar
Camel- - 3 Kwiecień 2012, 20:07
A to jednak ciśnienie pływa. Nie wiedziałem...
Jary - 3 Kwiecień 2012, 22:28
tom1245 napisał/a: | ciśnienie na szynie CR jest zależne od obrotów |
Sory, ale piszesz bzdury Pompa wysokiego ciśnienia już przy obrotach rozrusznika wytwarza ciśnienie ponad 130 MPa (inaczej nie uruchomił byś silnika) a w silnikach od 2003 160MPa, CR jest niczym innym jak akumulatorem ciśnienia paliwa (stałego ciśnienia) i rozdziela go do poszczególnych wtryskiwaczy pod stałym ciśnieniem. Natomiast dzięki zastosowaniu wtryskiwaczy elektromagnetycznych, o wielkości i wielokrotności (tak wielokrotności dawek w czasie jednego cyklu) decyduje sterownik silnika i jest dostosowane do "potrzeb" silnika. W silnikach do 2003r są to dwie dawki, po 2003r trzy dawki na cykl. W obu wersjach występuje wtrysk wstępny niewielkiej dawki paliwa, ułatwia to zapłon drugiej, głównej dawki paliwa. Ot i cała tajemnica CDI
góral - 3 Kwiecień 2012, 22:34
ok. Ale sprawdzić czy wtryskiwacz ładnie rozpyla czy leje się da?
Jary - 3 Kwiecień 2012, 22:37
Się da, ale trzeba wiedzieć jak
góral - 3 Kwiecień 2012, 23:10
wiem jak. znajomy ma przyrząd do sprawdzania wtrysków właśnie w taki sposób że się przygląda jak rozpylają wtryskiwacze
tom1245 - 4 Kwiecień 2012, 00:07
informacja dla Jary i jjankiello
im wyżej punkt na mapie tym większa wartość ciśnienia którym steruje ECU
przyznacie mi racje czy dalej nie
jjankiello - 4 Kwiecień 2012, 14:38
tom1245 napisał/a: | przyznacie mi racje czy dalej nie |
Nie. Brak źródła pochodzenia oraz opis wykresu niekompletny
Camel- - 4 Kwiecień 2012, 17:24
Po lewej niby ciśnienie, ale co to za jednostki?
tom1245 - 4 Kwiecień 2012, 20:28
jjankiello napisał/a: | Brak źródła pochodzenia |
własne
jjankiello napisał/a: | opis wykresu niekompletny |
czego ci brakuje
tom1245 napisał/a: |
Po lewej niby ciśnienie, ale co to za jednostki? |
tak zgadza się po lewej ciśnienie. zapomniałem przestawić mnożnika na 0.1 liczba 1000 odpowiada wartości 100 bar
|
|
|