To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Wtryskiwacze w CDI

jjankiello - 3 Kwiecień 2012, 11:47

Decyduje - w funkcji pozostałych parametrów pracy silnika... nie zmienia to faktu, że ciśnienie otwarcia wtrysku się zmienia...
Chociaż - zapewne jest jakaś wartość referencyjna, uśredniona lub pełnego otwarcia dla danego rodzaju wtrysku...
Musiałby wypowiedzieć się taki, co naprawia/regeneruje wtryski CDI na przyrządach...

Camel- - 3 Kwiecień 2012, 14:33

jjankiello, a przypadkiem ciśnienie nie jest cały czas to samo o czym "decyduje" generacja CR? Z tego co mnie uczono, to w CR decyduje się tylko o ilości i wielkości podawanych dawek bez regulacji ciśnienia wtrysku.
Zatem jeśli mowa o W202 czyli CR 1 generacji, to ciśnienie powinno wynosić 1350 bar (135 MPa).

jjankiello - 3 Kwiecień 2012, 14:35

Do wtrysku owszem, dochodzi jednakowe ciśnienie... ale na iglicę już nie... widać w filmiku powyżej dlaczego...
tom1245 - 3 Kwiecień 2012, 15:56

jjankiello napisał/a:
Do wtrysku owszem, dochodzi jednakowe ciśnienie...

nie zgadzam sie :wink:

jjankiello - 3 Kwiecień 2012, 18:33

tom1245 napisał/a:
nie zgadzam sie :wink:
A to dlaczemu, skoro mowa o CDI :?: :twisted:
tom1245 - 3 Kwiecień 2012, 20:02

jjankiello ciśnienie na szynie CR jest zależne od obrotów i stopnia wciśnięcia pedału gazu :) maksymalna wartość dla w202 jest 1350 bar :wink:
otwarcie wtrysków przy odpalaniu minimalna wartość ok.120bar zależne od temperatury silnika
na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku ok. 700bar

Camel- - 3 Kwiecień 2012, 20:07

A to jednak ciśnienie pływa. Nie wiedziałem...
Jary - 3 Kwiecień 2012, 22:28

tom1245 napisał/a:
ciśnienie na szynie CR jest zależne od obrotów


Sory, ale piszesz bzdury :!: Pompa wysokiego ciśnienia już przy obrotach rozrusznika wytwarza ciśnienie ponad 130 MPa (inaczej nie uruchomił byś silnika) a w silnikach od 2003 160MPa, CR jest niczym innym jak akumulatorem ciśnienia paliwa (stałego ciśnienia) i rozdziela go do poszczególnych wtryskiwaczy pod stałym ciśnieniem. Natomiast dzięki zastosowaniu wtryskiwaczy elektromagnetycznych, o wielkości i wielokrotności (tak wielokrotności dawek w czasie jednego cyklu) decyduje sterownik silnika i jest dostosowane do "potrzeb" silnika. W silnikach do 2003r są to dwie dawki, po 2003r trzy dawki na cykl. W obu wersjach występuje wtrysk wstępny niewielkiej dawki paliwa, ułatwia to zapłon drugiej, głównej dawki paliwa. Ot i cała tajemnica CDI :idea:

góral - 3 Kwiecień 2012, 22:34

ok. Ale sprawdzić czy wtryskiwacz ładnie rozpyla czy leje się da?
Jary - 3 Kwiecień 2012, 22:37

Się da, ale trzeba wiedzieć jak :wink:
góral - 3 Kwiecień 2012, 23:10

wiem jak. znajomy ma przyrząd do sprawdzania wtrysków właśnie w taki sposób że się przygląda jak rozpylają wtryskiwacze
tom1245 - 4 Kwiecień 2012, 00:07

informacja dla Jary i jjankiello :mrgreen:
im wyżej punkt na mapie tym większa wartość ciśnienia którym steruje ECU

przyznacie mi racje czy dalej nie :?:

jjankiello - 4 Kwiecień 2012, 14:38

tom1245 napisał/a:
przyznacie mi racje czy dalej nie :?:

Nie. Brak źródła pochodzenia oraz opis wykresu niekompletny :twisted:

Camel- - 4 Kwiecień 2012, 17:24

Po lewej niby ciśnienie, ale co to za jednostki?
tom1245 - 4 Kwiecień 2012, 20:28

jjankiello napisał/a:
Brak źródła pochodzenia

własne :wink:
jjankiello napisał/a:
opis wykresu niekompletny :twisted:

czego ci brakuje
tom1245 napisał/a:

Po lewej niby ciśnienie, ale co to za jednostki?

tak zgadza się po lewej ciśnienie. zapomniałem przestawić mnożnika na 0.1 liczba 1000 odpowiada wartości 100 bar :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group