To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - SWAP 1.8 na 2.3 wolnossace. Da sie?

krzychc - 5 Grudzień 2015, 19:11

Ponieważ mam problem ze swoim C180 - wydaje mi się, że jest mułowaty i potwierdził to również mechanik, który na co dzień zajmuje się rozbieraniem w202 i często takimi jeździ, rozważam na poważnie wsadzenie 2.3. Mój C180 jest z roku 2000, czyli po face liftingu z kluczykiem rybką. Chodzi jak zegarek, ma nieduży przebieg 124tyś., ksenony, jasną tapicerkę i szkoda się go pozbywać ze względu na bdb stan. Wymieniłem cewki, sondę, kable wn., przepływomierz, sprawdziłem wyjmując katalizator a on nadal jakby chciał ale nie mógł dynamicznie pojechać - i to jest jego jedyny problem. Na kompie zero błędów. Oglądałem starty C180 na YT i są zdecydowanie żwawsze. Po rozpędzeniu osiąga z wiatrem, na liczniku 215km/h, czyli nie jest źle ale sposób w jaki to robi powoduje, że jeżdżę nim z gazem w podłodze i szkoda mi tak dalej jeździć - stąd pomysł z 2.3 Z tego co przeczytałem na forum 2.3 powinien wejść p&p. Czy faktycznie nie trzeba nic przerabiać i zakładając, że podmienię również komputer nie będzie problemu ze zmiennymi fazami? Proszę o podpowiedzi bo jestem prawie zdecydowany na swap a nie chciałbym się wpakować w niespodziewane koszty.
w0jta5 - 8 Grudzień 2015, 13:48

krzychc, skrzynia i dyfer sa takie jakie powinny być w C180?
BIZONIK5 - 8 Grudzień 2015, 19:38

z R6 na R6 nie ma problemu tak samo z V6 na V6 , tylko sterownik komputera do wymiany , moze wiązka inna ale nie jestem pewny , most i hamulce
krzychc - 8 Grudzień 2015, 20:14

w0jta5 napisał/a:
krzychc, skrzynia i dyfer sa takie jakie powinny być w C180?

Z tego co wiem to wszystko seryjne, rzekomo. Dzisiaj odebralem go od mechanika, który nie znalazł żadnych błędów, sprawdził go bez katalizatora i niby ok poza mocą. Oglądałem dzisiaj silnik 2.3 z w202 '98, niby po lifcie ale przepustnica sterowana linką. Czy można wsadzić taki 2.3 i przełożyć przepustnicę moją, elektroniczną czy wsadzic silnik wraz z przepustnicą jaka przy nim jest i komputerem? Podejrzewam, że nie będzie działać wtedy tempomat ale czy będzie.właściwie pracował silnik?

PS czy muszę mieć sparowany sterownik silnika ze stacyjką i licznikiem, czy wystarczy, że jest poliftowy?

w0jta5 napisał/a:
krzychc, skrzynia i dyfer sa takie jakie powinny być w C180?

Z tego co wiem to wszystko seryjne, rzekomo. Dzisiaj odebralem go od mechanika, który nie znalazł żadnych błędów, sprawdził go bez katalizatora i niby ok poza mocą. Oglądałem dzisiaj silnik 2.3 z w202 '98, niby po lifcie ale przepustnica sterowana linką. Czy można wsadzić taki 2.3 i przełożyć przepustnicę moją, elektroniczną czy wsadzic silnik wraz z przepustnicą jaka przy nim jest i komputerem? Podejrzewam, że nie będzie działać wtedy tempomat ale czy będzie.właściwie pracował silnik?

PS czy muszę mieć sparowany sterownik silnika ze stacyjką i licznikiem, czy wystarczy, że jest poliftowy?

02.02.2016 no i jestem po przełożeniu silnika, samodzielnie. Okazało się, że w zakupionym silniku jest pompa wspomagania starszego typu, którą przełożyłem jak i sprężarkę klimy w lepszym stanie, czujnik położenia wału (inna wtyczka) oraz kolektor wydechowy - niby taki sam ale inne mocowanie do uchwytu od strony wydechu. Przełożyłem przepustnicę, ponieważ moja jest sterowana elektronicznie i termostat ponieważ ma dodatkowy króciec, od którego idzie gumowy przewód do zbiornika wyrównawczego. Auto odpaliło od strzału! Chodzi równo, ciągnie dużo lepiej, szczególnie porównując do starego, z którym miałem problem. Bez względu na obrotu zdjęcie nogi z gazu nie powoduje szarpania, tylko płynne zmniejszanie obrotów. Ciekawi mnie jeszcze:

1. Jaki efekt powinien być przy poprawnie działających zmiennych fazach? Przeczytałem, że mają głównie wpływ na spalanie. W Kappie dają dodatkowego kopa w momencie zadziałania.
2. Czy włożenie komputera z 2.3 dałoby jeszcze większy efekt np. z powodu inaczej ustawionego zapłonu lub innych parametrów różniących się od 1.8 czy będzie to samo? Pomijam fakt sterowania przepustnicą elektroniczną, choć zastanawiam się czy przepustnica sterowana jest przez komputer czy tylko przez przetwornik, do którego podłączona jest linka a komputer tylko odczytuje położenie. Wtedy można kombinować z przełożeniem komputera.
3. Poruszany był temat modułu Brabus - co daje taki moduł?

Proszę Was o podpowiedzi, bo jeśli mógłby jeździć jeszcze lepiej to z chęcią mogę pogrzebać.

[ Dodano: 3 Luty 2016, 22:33 ]
No i jestem po przełożeniu silnika, samodzielnie. Okazało się, że w zakupionym silniku jest pompa wspomagania starszego typu, którą przełożyłem jak i sprężarkę klimy w lepszym stanie, czujnik położenia wału (inna wtyczka) oraz kolektor wydechowy - niby taki sam ale inne mocowanie do uchwytu od strony wydechu. Przełożyłem przepustnicę, ponieważ moja jest sterowana elektronicznie i termostat ponieważ ma dodatkowy króciec, od którego idzie gumowy przewód do zbiornika wyrównawczego. Auto odpaliło od strzału! Chodzi równo, ciągnie dużo lepiej, szczególnie porównując do starego, z którym miałem problem. Bez względu na obrotu zdjęcie nogi z gazu nie powoduje szarpania, tylko płynne zmniejszanie obrotów. Ciekawi mnie jeszcze:

1. Jaki efekt powinien być przy poprawnie działających zmiennych fazach? Przeczytałem, że mają głównie wpływ na spalanie. W Kappie dają dodatkowego kopa w momencie zadziałania.
2. Czy włożenie komputera z 2.3 dałoby jeszcze większy efekt np. z powodu inaczej ustawionego zapłonu lub innych parametrów różniących się od 1.8 czy będzie to samo? Pomijam fakt sterowania przepustnicą elektroniczną, choć zastanawiam się czy przepustnica sterowana jest przez komputer czy tylko przez przetwornik, do którego podłączona jest linka a komputer tylko odczytuje położenie. Wtedy można kombinować z przełożeniem komputera.
3. Poruszany był temat modułu Brabus - co daje taki moduł?

Proszę Was o podpowiedzi, bo jeśli mógłby jeździć jeszcze lepiej to z chęcią mogę pogrzebać.

DrBulgot - 11 Październik 2016, 01:20

Panowie a powiedzcie mi czy nie będzie problemu z włożeniem silnika 2,3 wolnossącego do w202 c180 z 94r z 4biegowym automatem ?
BIZONIK5 - 11 Październik 2016, 20:05

DrBulgot, nie będzie mega problemów jeśli to Rzędowy silnik to będzie pasować. R ZA R to pasuje a jakby z R na Vke to dużo pracy. Tutaj wystarczy okablowanie, komputer i słupek :) nie wiem w sumie co do tej skrzynii czy nie musi być zmieniona musi się jakiś znawca wypowiedzieć.
DrBulgot - 2 Grudzień 2016, 00:21

Spoko, tyle to i ja wiem chodzi mi o skrzynię czy podejdzie pod 4 biegowy automat


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group