To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Uciekający płyn chłodniczy

manifest6 - 11 Lipiec 2013, 13:24
Temat postu: Uciekający płyn chłodniczy
1.Witam, od jakiegoś czasu wojuje z problemem uciekającego płynu chłodniczego oraz plamy z tego płynu pod autem. Sytuacja wygląda nastepująco. Wyciek znajduje sie gdzies w okolicach alternatora,pompy wody,silnika. Pojechałem do mechanika z myślą, ze bedzie to pompa wody. On ja wymienil. Kapanie prawie ustapilo tj, mala plamka pod autem (myslalem ze jeszcze nie wszystko zlecialo z pokrywy pod silnik. Ale nie, Kapanie na drugi dzien powrocilo, mniej wiecej 1 kropla na 3 sek, więc sporo. Teraz moje pytanie,skąd to może lecic, kanału nie posiadam ale z tego co sie wczołgiwałem to no nie idze zobaczyć, skad to leci,wszystkie widoczne przewody suche,a woda ucieka jakby po silniku/alternatorze. W pon wracam do mechanika, ale chce sam dojść co to może byc. ponadto jak wylacze silnik i posciskam przewody od chlodnicy to gdzies w okolicy pompa/alternator jest syk/ujscie powietrza. Czy tak ma być?
Czy sa tam jakies przewody ktore mogly sie poluzowac, bo juz sam nie wiem?
2. Gdzie ma isc przewod od zbiornika wyrownawczego, krotki, tuz przy korku bo wisi mi... :)
3. Nie wiem czy to wina mechanika (ktory wymienial pompe wody ) ale od wymiany jak zimny silnik, to strasznie piszczy visco/pasek klinowy? jak auto sie nagrzeje to przestaje. pasek ma taki naciag ze moglem go obrocic wokol wlasnej osi o 3/4 obrotu.

Błagam o pomoc :)

grzsol5275 - 11 Lipiec 2013, 14:16

manifest6, rozumiem ze piszesz na forum mercedesa ale moze jezdzisz trabantem...Przeciez nikt nie zgadnie jaki masz motor gdzie alternator itp,wolny przewód od zbiorniczka jezeli masz w202 to ma byc luzny bo to odpowietrzenie,pasek masz za lużny,moze napinacz czas wymienic,uzupełnij opis auta wtedy ktos ci pomoze :mrgreen:
manifest6 - 11 Lipiec 2013, 14:33

Sorry, faktycznie. Myślałem ,że napisałem wszystko a zapomnialem o najwazniejszym. Chodzi o 2.5TD 96r
grzsol5275 - 11 Lipiec 2013, 14:38

pozniej bede w garazu to zobacze u siebie bo mam ten sam rok i silnik
manifest6 - 11 Lipiec 2013, 14:50

Byłbym wdzięczny, Najbardziej sie boje ze to bedzie uszczelka,pękniety blok. ale czy kapałoby az tak mocno ?
grzsol5275 - 11 Lipiec 2013, 15:22

patrzyłem u siebie i wydaje mi sie ze jedynie skad moze kapać to z kapsli z bloku,to takie zabezpieczenie na wypadek zamarzniecia wody,płynu,wtedy lód wypycha z bloku te kapsle zeby bloku nie rozerwało,bo skad by nie kapało to mozna to łatwo zlokalizowac a z kapsli to leci pod kolektorem i ciezko to zobaczyc,musisz sciagnac kolektor wydechowy i wtedy bedzie wszystko widac,moze z kanału było by to lepiej widoczne
marcinns1991 - 11 Lipiec 2013, 15:26

manifest6, miałem podobny problem z ubywaniem płynu, niestety była to uszczelka pod głowicą w tylnej części bloku silnika przy kolektorze wylotowym, sprawdź czy masz sucho dookoła uszczelki, musisz sprawdzić wszystkie przewody od zbiornika z płynem, najlepiej przy włączonym silniku bo nieszczelność może być w każdym miejscu, sprawdź też z prawej strony bloku za silnikiem, powinien isc taki trójnik, jednemu koledze właśnie tam ciekło, może faktycznie pompa wody cieknie skoro mechanik ją wymieniał
manifest6 - 11 Lipiec 2013, 15:49

Kapsle kapsle. nie wiem dokladnie zabardzo o co chodzi, moze jakis link do zdjec,albo strona w sam naprawiam. Tylko z tego co ja widze to u mnie wymiana pompy ograniczyla sie do wymiany http://allegro.pl/pompa-w...3344587857.html a nie calego http://allegro.pl/mercede...3324733924.html

I tutaj mam teorie ze moze ktorys z tych przewodow cieknie

grzsol5275 Sprawdzales moze poprzez naciskanie przewodow od chlodnicy czy nie ma jakiegos syczenia? "wypuszczania powietrza" w okolicach pompy ?

marcinns1991 taki maly trojnik od wymiennika ciepła?

marcinns1991 - 11 Lipiec 2013, 17:10

manifest6, tak dokładnie on, faktycznie zapomniałem o kapslach, raczej na pewno to będzie któryś z nich ;)
manifest6 - 11 Lipiec 2013, 17:36

marcinns1991 napisał/a:
manifest6, tak dokładnie on, faktycznie zapomniałem o kapslach, raczej na pewno to będzie któryś z nich ;)



Raczej na pewno bedzie to ktorys z nich(chodzi tutaj o miejsce ucieczki płynu?)
1. któryś z kapsli?
2. któryś z przewodów?
3. któryś z..... trójnik :P ?

Ps. jakie miales objawy jak uszczelka byla do wymiany? mocno kapało ?

grzsol5275 - 11 Lipiec 2013, 18:25

Nie sprawdzałem czy u mnie syczy,u mnie w kazdym razie nie cieknie,kapsle masz na tym zdjeciu gdzie zaznaczyłes czerwonym kułkiem to tam widac jeden kapsel,obok po lewej stronie kapsel jest zaznoczony X
reptaill - 11 Lipiec 2013, 18:28

Te kapsle to brok w silniku. W ASO kosztuje grosze...
manifest6 - 11 Lipiec 2013, 21:10

No to albo brok albo obudowa pompy/uszczelka tudziez przewód. O gorszych rzeczach nie chce myslec. Teraz ile moze kosztowac dojscie tam, trzeba bedzie sciagac wisko? pompe wody? alternator ?

Ponadto nic sie nei stanie jak smigne sie jakieś 400km w trasie? kontrolując stan wody ? :D

grzsol5275 - 11 Lipiec 2013, 21:22

Jezeli kapsel to w trasie moze sie rozleciec tak jak reszta,tam jest cisnienie,ile moze kosztowac naprawa?dzien roboty,jezeli trzeba kolektor wydechowy ściagnąc jak nie to to 3-4godziny,najlepiej podłacz wąż ogrodowy pod ukł chłodzenia i przez cisnienie zobaczysz skad cieknie
reptaill - 12 Lipiec 2013, 00:36

Z tego co mi wiadomo to przy dużym ciśnieniu lub temp. wywali płyn przez zbiorniczek wyrównawczy a dokładniej przez odpowietrznik. Brok jest tak zrobiony i dopasowany że prędzej wywali uszczelkę pod głowicą niż on całkowicie puści (nawet jak cieknie) co nie zmienia postaci rzeczy że jak się nie chce ryzykować o wiele gorszymi awariami lepiej nie zapuszczać się w trasę


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group