To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Uciekający płyn chłodniczy

manhunt - 21 Luty 2015, 18:35

Sprawdz w trasie lub po jezdzie na wyzszych obrotach czy nie wywala plynu przez korek. Ja tal mialem ze wszedzie bylo ok i nie wskazywalo na uszczelke ale w trasie gubil duze ilosci.
upieczony - 21 Luty 2015, 23:38

Przejechałem, skatowałem troche i o to efekt







Korek do wymiany? Rozumiem, że korek trzyma te ujście wężyka? Ogólnie ten zbiornik wyrównawczy jest chyba złożony z 2 części? pomiędzy nimi jest uszczelka. Z jednej strony wygląda jakby też płyn uchodził przez tą uszczelkę.
Oprócz tego w małej ilości ale było płynu na górnej obudowie filtra powietrza.Tylko pytanie jak on tam się znalazł :?:

AS PIK - 22 Luty 2015, 20:42

Spokojnie, ja mam podobne objawy z tym że nie tracę tyle płynu. Bez kata lekki dymek. Olej mi zmętniał. Ale póki co wszystko chodzi bardzo dobrze.

Moja rada. Dopóki ci temperatura silnika nie skacze to nie jest źle.

upieczony - 22 Luty 2015, 22:52

@ ale dolewanie płynu chłodniczego co 100-200km mija się z celem :D Zaraz wyjdzie, że kupiłbym nową uszczelkę za kasę wydaną na płyn. Najważniejsze jest to, że prawdopodobnie winowajcą jest ten nieszczęsny korek. Ale okaże się dopiero po jego wymianie. Mam nadzieję, że dostanę sam korek w aso albo uszczelkę zbiornika wyrównawczego :?:
wiskontii - 22 Luty 2015, 23:00

upieczony, Korek do wymiany a ten wężyk to przelewowy jak korek nie trzyma a to ala termostat czyli jest cały czas otwarty i niema w środku ani na węzach ciśnienia to płyn ucieka Ci przelewem ze zbiornika wyrównawczego
AS PIK - 23 Luty 2015, 15:29

Co ciekawe, moj magik powiedzil cos podobnego. Moze wlasnie w ten sposob wypycha plyn. U mnie takich plam nie ma... Ale lukne ten korek
upieczony - 1 Marzec 2015, 22:43

Korek kupiony. Niestety płyn dalej ubywa... Kilka dni temu wlałem 1,5l i teraz już tego nie ma :shock: Dzisiaj odkręciłem korek oleju z ciekawości i oto co ujrzałem:



Wcześniej tego nie było. Teraz pytanie czy to uszczelka? Czy może jest to wynik jazdy na niedogrzanym silniku?Codziennie robie krótkie dystanse (ok.10km). Na bagnecie czysto bez żadnej mazi. Chyba nie ma co kombinować :cry: tylko wymienić uszczelkę...

wiskontii - 2 Marzec 2015, 12:41

upieczony napisał/a:
Korek kupiony. Niestety płyn dalej ubywa... Kilka dni temu wlałem 1,5l i teraz już tego nie ma :shock: Dzisiaj odkręciłem korek oleju z ciekawości i oto co ujrzałem:

[url=http://images67.foto...4em.jpg]Obrazek[/URL]

Wcześniej tego nie było. Teraz pytanie czy to uszczelka? Czy może jest to wynik jazdy na niedogrzanym silniku?Codziennie robie krótkie dystanse (ok.10km). Na bagnecie czysto bez żadnej mazi. Chyba nie ma co kombinować :cry: tylko wymienić uszczelkę...


Trochę dziwne ze tak dużo ubywa,podejrzenie uszczelka a jak z temperaturą :?:

upieczony - 2 Marzec 2015, 13:44

Temperatura cały czas 80*C.. A istnieje możliwość że pompa siadała? ma to coś z tym wspólnego? Albo płyn nie wraca do obiegu, gdzieś się gubi (tylko gdzie jak nie ma żadnych wycieków)? A ten odgłos przelewania się cieczy zaraz po uruchomieniu silnika może być spowodowany ruchem pompy?
wiskontii - 2 Marzec 2015, 13:51

upieczony napisał/a:
Temperatura cały czas 80*C.. A istnieje możliwość że pompa siadała? ma to coś z tym wspólnego? Albo płyn nie wraca do obiegu, gdzieś się gubi (tylko gdzie jak nie ma żadnych wycieków)?


Raczej pompa nie bo by Ci piszczała lub Chrobotała i węże byś miał napięte sprawdz dobrze miar-kie oleju jak tam wygląda w dolnej części
Sprawdź dywaniki czy nie są mokre

upieczony - 2 Marzec 2015, 13:52

ok. A ten odgłos przelewania się/bulgotania cieczy zaraz po uruchomieniu silnika? to chyba jest spowodowane ruchem pompy?
wiskontii - 2 Marzec 2015, 13:54

upieczony napisał/a:
ok. A ten odgłos przelewania się/bulgotania cieczy zaraz po uruchomieniu silnika? to chyba jest spowodowane ruchem pompy?


Raczej pompy obiegowej która podaje na mała Chłodnickie

upieczony - 2 Marzec 2015, 15:28

Sprawdziłem jak wygląda sprawa z dywanikami. Od strony pasażera wykładzina jest sucha ale pod wykładziną jest dużo liści,igieł i chyba wody która po dotknięciu jest trochę oleista/śliska. Ale to chyba nie ma nic wspólnego z ubytkiem płynu chłodniczego? A jak tam się dostać do tego? Jak zdjąć to metalowe co opiera się na tym nogi? Skąd tam tyle syfu sie nagromadziło?
wiskontii - 2 Marzec 2015, 15:52

upieczony napisał/a:
Sprawdziłem jak wygląda sprawa z dywanikami. Od strony pasażera wykładzina jest sucha ale pod wykładziną jest dużo liści,igieł i chyba wody która po dotknięciu jest trochę oleista/śliska. Ale to chyba nie ma nic wspólnego z ubytkiem płynu chłodniczego? A jak tam się dostać do tego? Jak zdjąć to metalowe co opiera się na tym nogi? Skąd tam tyle syfu sie nagromadziło?


Ona jest przykręcona na trzy plastikowe śrubki

[ Dodano: 2 Marzec 2015, 15:58 ]
upieczony, Tak to wyglada


zobacz te połączenie gumowe z nagrzewnicą

upieczony - 2 Marzec 2015, 16:33

Problem chyba się w części rozwiązał.. Po odkręceniu tej metalowej kratki i wyciągnięciu wykładziny znajduje się dużo płynu chłodniczego.. Teraz pytanko skąd on tam się bierze? Za tą kratkę metalową są jakieś moduły od absu a za tym jest taka gąbka i z niej można wycisnąć dużo płynu.



Co do zdjęcia co mi wysłałeś to żeby tam się dostać to trzeba chyba zdemontować całą deske rozdzielczą?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group