To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - kompresor klimy

Adaśko - 13 Październik 2013, 13:22

A sprzęgło na kompresorze włącza się po włączeniu klimy? Swoją drogą w Lublinie jest tylko jeden zakład z klimatyzacją?
Greg_G napisał/a:
na pytanie dlaczego więc dobrze chłodzi odpowiedział, że grawitacyjnie
To dlaczego ktoś jeszcze tego nie stosuje, dużo tańsze i bezproblemowe rozwiązanie? :twisted:
Greg_G - 13 Październik 2013, 13:53

Dzięki za wypowiedzi.

Nie wiem jak sprawdzić to sprzęgło :?: :idea:
Zakładów jest parę, ale to jest któryś z kolei w którym byłem i z rozmów stwierdzam, że każdy chce mnie zrobić w CH.
Problem mam taki, że czynnik mi uciekł po 5 miesiącach. Podjechałem w końcu do tego gościa, robił testy zegarami, próżnią 20min- i wszystko było ok. W końcu wpuścił czynnika trochę, chyba 650, odpaliliśmy autko, pochodziło, pochłodziło, on stwierdził, że jest coś nie tak z kompresorem. Ponownie wyciągnął czynnik, wyciągnął wszystko albo niemal wszystko(już nie pamiętam, wiem, że powiedział, że jest OK) ale obstawia kompresor bo on nie widzi na zegarach, że działa. Wpuścił mi ponownie 650ml z kolorem, oleju 10ml, no i kazał trochę pojeździć i wrócić. Zaznaczył, że on obstawia kompresor jako źródło nieszczelności i tam będzie szukał. Facet jest na pewno cfaniakiem, i to nie ulega wątpliwości- on ma pewność, że wrócę do niego. Nie wiem co zrobić, było by dobrze, jakbym sam sobie poświecił UV i zobaczył, czy faktycznie tamtędy ucieka....

Camel- - 13 Październik 2013, 21:13

Kompresor najczęściej rozszczelnia się na uszczelnieniu wałka napędzającego (koła pasowego). Jeśli na sprężarce pod kółkiem patrząc od spodu auta jest tłusto - to możliwe, że sprężarka. Inaczej nie da się tego określić bez wyciągania jej z auta i rozbierania. Jest mnóstwo przypadków, że winą jest sprężarka ale jeszcze więcej, że nie jest.
adamd - 14 Październik 2013, 16:04

A próba azotem była robiona ? Nabić 30 bar i słuchać uważnie ;D Skoro klima chłodzi, 6 stopni z nawiewu jest jak najbardziej ok to sprężarka musi działać.
Greg_G - 14 Październik 2013, 18:17

Nie wiem czy o tą rurkę chodziło:

Jest bardzo zimna...

Oczywiście azot sugerowałem, oczywiście specjalista cfaniak powiedział, że nic się tak dobrze, nie miesza z barwikiem jak czynnik i azotem nie chciał mi tego zrobić- może nawet nie miał.
Coś tam napompował, i zegary przez kilkanaście min stały w miejscu, wtedy powiedział, że nie ma dużej dziury i tak na szybko nie zobaczymy, będzie potrzebny barwnik.

adamd - 14 Październik 2013, 19:12

To ja bym się wybrał do innego specjalisty. U mnie jak skraplacz się rozszczelnił 20 bar azotu nie było słyszeć ale przy 30 ewidentnie syczało. Próba próżniowa nie jest dobra. Tak jak pisze Camel trzeba szukać śladów po oleju na sprężarce, popatrz jeszcze na skraplacz. Nie wiem czy masz wersje z dwoma wentylatorami na przodzie, przeważnie za nimi robi się dziura.
Jarecki202 - 10 Czerwiec 2014, 22:23
Temat postu: KOMPRESOR KLIMY
Padł mi kompresor klimy. Kupiłem już drugi (używka) i powoli robię przymiarkę do wymiany zatartego kompresora. Jak ktoś kupuje nowy kompresor warsztat montujący go (żeby była na niego gwarancja) musi wymienić skraplacz i chyba chłodnicę klimy. Zastanawiam się czy nie istnieje jakiś sposób na przeczyszczenie całego układu żeby nie wymieniać skraplacza itd.?
maurycy - 10 Czerwiec 2014, 22:51

pewnie że istnieje ale jest nie opłacalny
bart1527 - 11 Czerwiec 2014, 09:06

Jarecki202 napisał/a:
wymienić skraplacz i chyba chłodnicę klimy
- skraplacz jest potocznie nazywany "chłodnicą klimatyzacji"
Jarecki202 napisał/a:
Zastanawiam się czy nie istnieje jakiś sposób na przeczyszczenie całego układu żeby nie wymieniać skraplacza itd.?
- istnieje, niewiele jest warsztatów które to robią i jest to dość kosztowna operacja, ale jak chcesz ożywić klime po zatarciu kompresora, to jest to jedyna możliwość uruchomienia klimatyzacji, bo "resztki" zatartego kompresora są prawdopodobnie w całym układzie, do tego trzeba wymienić filtr/osuszacz.
Jarecki202 - 12 Czerwiec 2014, 00:07

bart1527 dzięki bardzo za pomoc, nabyłem już te wszystkie wymienione przez Ciebie elementy i dodali mi jeszcze jakiś zawór (mieszacz). We wtorek prowadze miecia do warsztatu typu BOSCH SERWICE gdzie mają tą maszynę do czyszczenia klimy. Maurycy potraktował mnie zdawkowo ale jednak tak jak piszesz trzeba pozbyć się tego wszystkiego z układu w profesjonalny sposób. Opiszę potem co i jak i jak drogo.
maurycy - 12 Czerwiec 2014, 08:06

odpisałem Ci najprościej jak potrafię na Twoje pytanie, wszystko się da tylko trzeba zapłacić :)
Jarecki202 - 14 Lipiec 2014, 15:12

Wszystko zrobione i klima działa. Wymieniony osuszacz, zawór rozprężny, sprężarka. Cały układ był czyszczony na specjalnej maszynie odpowiednim płynem (jednorazowy). Wymieniony filtr i całość niestety wyszła prawie 900zł.
strazak40 - 14 Lipiec 2014, 20:24

witam
u mnie bardzo często załącza się wyłacza sprężarka w sumie nie zdąży napić ciś. Koleś podłączył stwierdził że coś nie tak ze sprężarką , ruszył ją ręką i stwierdził że bardzo ciasno chodzi i dlatego wyłącza ją przekaźnik . Jeśli chodzi o zimne powietrze to jest ale myślę że jak na low to słabo i bardzo czuć to rozłączanie i załączanie. Dzwoniłem do kolesia z kartuz (ogólnie znanego) i sprężarka u niego 150zł. Podpowiedzcie czy jak jeszcze jakoś chodzi ta sprężarka to wystarczy tylko ją podmienić?

wiskontii - 15 Lipiec 2014, 06:50

strazak40, Oczywiście ale nie obędzie się bez wywalenia czynnika i po-wymianie sprężarki ponownie nabicie
strazak40 - 15 Lipiec 2014, 15:10

no no...czynnik będzie wywalony do maszyny więc te koszty nie będą aż takie. dzięki


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group