To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Oryginalne moduły haka firmy oris

domelfm - 31 Sierpień 2013, 13:32
Temat postu: Oryginalne moduły haka firmy oris
Witam.

Wraz z hakiem orisa dostałem 2 moduły orisa usga1 oraz usga2.
Jest ktoś w stanie rozszyfrować oznaczenia?

Na nich są oznaczenia takie jak na obrazkach:



Tu jest dostępne foto wraz z kawałkiem wiązki:
http://www.ebay.com/itm/B...=item5651a628b4


Tu znalazłem coś o tym po niemiecku ale niestety znam tylko angielski:
http://www.7-forum.com/fo...ris-137897.html

Jedyne co się domyślam to to iż 30 to plus zasilania a 31 to pewnie masa :)

Zbudowane sa w oparciu o układy:
http://pdf1.alldatasheet....S/BTS621L1.html

Po ich rozebraniu widać is usga1 zawiera 2 przekazniki i jeden układ BTS62 (pracuje jako 2 kanały 4.4a) ,
a usga2 3 układy BTS62 gdzie dwa pracują jako jeden kanał 8A a 1 jako 2 kanały 4.4A .

Czyli:
usga2 zawiera 2 kanały 8A oraz 2 kanały 4.4A
usga 1 zawiera 2 kanały 4.4A z przekaźnikami które tak jakby mogły odłączać obwód np przeciwmgielnych


Te moduły były zamontowane ponoć w w202 po lifcie kombi.

Pozdrawiam

Javoreczek - 31 Sierpień 2013, 19:46

USGA I jest od kierunków, wynika to z opisów złącza.
USGA II jest od pozostałych świateł, ale tu pozgadywac moge jedynie:
BR - bremse - hamulce
RFS - Rückfahrschein...coś tam - światła cofania
i drogą eleminacji wychodzi, że SL to pozycje, oddzielnie z lewej i prawej

badmojo - 31 Sierpień 2013, 22:40

Javoreczek napisał/a:
USGA I jest od kierunków, wynika to z opisów złącza.
USGA II jest od pozostałych świateł, ale tu pozgadywac moge jedynie:
BR - bremse - hamulce
RFS - Rückfahrschein...coś tam - światła cofania
i drogą eleminacji wychodzi, że SL to pozycje, oddzielnie z lewej i prawej

No to brakuje jeszcze przeciwmgielnych.

domelfm - 1 Wrzesień 2013, 01:54

Własnie wydaje mi się ze usga 1 ma 2 kanały 4.4 a z przekaźnikami co by mogły odłączać inne obwody ale popatrzę.
Dzięki chłopaki.
Na pewno to rozszyfruje i się podzielę na forum :)

Javoreczek - 2 Wrzesień 2013, 16:45

badmojo napisał/a:
No to brakuje jeszcze przeciwmgielnych.


Przeciwmgielne nie idą przez moduł kontroli oświetlenia, więc pewnie podłącza się je bezpośrednio.

domelfm - 2 Wrzesień 2013, 19:45

przeciwmgielne powinny być odłączane gdy podłączona jest przyczepka
Javoreczek - 3 Wrzesień 2013, 09:56

To często robi wyłącznik w gnieździe. Wtedy trzeba tylko przy montażu gniazda podłaczyć przeciwmgielne w samochodzie przez ten wyłącznik.
Może do takiej opcji te moduły są przystosowane.

domelfm - 3 Wrzesień 2013, 15:39

Niestety moduły te są troszkę dziwne jak na mój gust.
głownie chodzi mi o moduł kierunków który jak widać ma 3 styki na stronę.
R- kierunek (sygnał)
RH- kierunek przyczepka
R/1 - kierunek w aucie

Działa to bynajmniej dziwnie (R z R/1) jest połączone a rozłącza się tylko gdy nie ma napięcia na styku 30 i jest podawany sygnał na R oraz podłączona żarówka do RH która i tak nie swieci bo niema napiecia na styku 30.
Czyli jak by miał nie działać kierunek w przyczepce to odłączy tez w aucie :) , ale tylko wtedy gdy nie ma napięcia na styku 30 gdy jest spalona żarówka w przyczepce to już nic nie zrobi ten moduł.

A jeżeli moja logika jest nieprawidłowa to morze ktoś wymyśli inne wyjaśnienie jego działania.

Przy okazji zgodnie ze schematem z wisa
Pin 15 w module PSM (gdy jest zwarty do masy) powinien odłączać parktronika u mnie niestety tego nie realizuje. Morze ktoś to sprawdzić czy trzeba te funkcjonalność poza dorobieniem wiązki programować SD ?

Pozdrawiam

Javoreczek - 3 Wrzesień 2013, 16:33

domelfm napisał/a:
Działa to bynajmniej dziwnie (R z R/1) jest połączone a rozłącza się tylko gdy nie ma napięcia na styku 30 i jest podawany sygnał na R oraz podłączona żarówka do RH która i tak nie swieci bo niema napiecia na styku 30.
Czyli jak by miał nie działać kierunek w przyczepce to odłączy tez w aucie :) , ale tylko wtedy gdy nie ma napięcia na styku 30 gdy jest spalona żarówka w przyczepce to już nic nie zrobi ten moduł.

A jeżeli moja logika jest nieprawidłowa to morze ktoś wymyśli inne wyjaśnienie jego działania.


Otóż wydaje mi się, że wyjaśnienie jest. W niektórych krajach wymagana jest sygnalizacja pracy kierunkowskazów przyczepy. Wtedy na deskę trafia dodatkowa kontrolka, która jest sterowana własnie z tych wyjść oznaczonych /1 (mam taki patent u siebie, ale z wykorzystaniem nieco prostrzego modułu). Ta dodatkowa kontrolka na desce miga tylko wtedy, gdy właściwie działają kierunki w przyczepie.

MICHAL200 - 3 Wrzesień 2013, 16:35

Javoreczek, mialem cos takiego w W124 :)
badmojo - 3 Wrzesień 2013, 18:57

Javoreczek napisał/a:
badmojo napisał/a:
No to brakuje jeszcze przeciwmgielnych.


Przeciwmgielne nie idą przez moduł kontroli oświetlenia, więc pewnie podłącza się je bezpośrednio.

W oryginalnej wiązce do haka Oris, którą ja ostatnio zakupiłem (opcja bez modułów) był tylko 1 przekaźnik i to właśnie do przeciwmgielnych. Przekaźnik ten wyłącza przeciwmgielne w aucie kiedy jest podpięta przyczepka.
Kierunki, stop i tylne (oryginalnie) były wpięte szybkozłączkami w kable. Pozycje i stały + wpięte do skrzynki bezpieczników pod maską. 1 kabelek szedł do pompki centralnego i ten był od Parctronika.
Gniazdo 13pin.

Javoreczek - 4 Wrzesień 2013, 09:47

badmojo napisał/a:
Kierunki, stop i tylne (oryginalnie) były wpięte szybkozłączkami w kable.


Coś chyba słabo z tą oryginalnoscią :wink:

domelfm - 4 Wrzesień 2013, 12:02

badmojo możesz zobaczyć który pin w złączu 18pin jest od parktronica ?
Wg wisu pin 15 :) Trzeba było programować tego parktronica ?

badmojo - 4 Wrzesień 2013, 21:10

domelfm napisał/a:
badmojo możesz zobaczyć który pin w złączu 18pin jest od parktronica ?
Wg wisu pin 15 :)

Chodzi Ci o to złącze, które jest wpięte w pompkę centralnego? Jeśli tak, to na podstawie schematu mogę potwierdzić pin15 brązowo-biały kabelek.
domelfm napisał/a:
Trzeba było programować tego parktronica ?

Nie mam parktronica, więc na 100% nie wiem, ale z tego co czytałem, to raczej nie. Bo ww kabelek idzie od mikroswitch'a rozpoznawania przyczepki umieszczonego w gnieździe haka. I w momencie rozpoznania podpięcia przyczepki wyłącza się parktronic. Ale to podpowiada mi logika.

[ Dodano: 4 Wrzesień 2013, 21:14 ]
Javoreczek napisał/a:
Coś chyba słabo z tą oryginalnoscią :wink:

Może i to nie nazywa się "szybkozłączka", były to takie małe "dinksy" :-) plastikowe, które wpinały inst. haka w kable instalacji... Wiązka wyjęta była z auta, który fabrycznie był wyposażony w hak. Tyle wiem...
Nie jestem znawcą, więc nie będę polemizował, ale dostałem z ASO schemat podłączenia Orisa w w202 i tam też to jest tak opisane.

tom1245 - 4 Wrzesień 2013, 23:54

wyłaczyć sie ma tylko PTS z tyłu po podpieciu przyczepki :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group