To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Gnijąca wiązka silnika ?

tweeze - 2 Wrzesień 2013, 23:33
Temat postu: Gnijąca wiązka silnika ?
Witajcie.
Mam pytanie związane z zasłyszanym defektem związanym z C180 i C200. Ja mam C180 - i podobno w tych 2 modelach ulega uszkodzeniu po jakimś czasie wiązka silnika - co prowadzi do zwarcia kabli i uszkodzenia sterownika silnika. Koszt naprawy tego jest dość spory (podobno). Znam jeden przypadek takiego uszkodzenia. Czy to faktycznie jest w w202 z tymi silnikami nagminne czy to odosobniony przypadek. Podobno lepiej wcześniej, unikając kłopotu, wymienić te kilka kabli na nowe i puścić inną drogą.

Przepraszam za ogólnikowość - ale tylko tyle wiem. Szukałem conieco ale nie mogłem nic znaleźć konkretnie w tym temacie.
Pozdrawiam

TraczU - 2 Wrzesień 2013, 23:47

tweeze, który masz rocznik auta ?
tweeze - 2 Wrzesień 2013, 23:48

1996


Javoreczek - 3 Wrzesień 2013, 09:11

Nagminne było w rocznikach 92-95 i nie tylko C180 i C200, i nie tylko w C-klasach.
Jak jest u Ciebie łatwo sprawdzisz oglądając izolację, której fragmenty widać przy wtyczkach wtryskiwaczy oraz przy wtyczkach czujników pod czarnym dekielkiem z gwiazdą z przodu silnika.
Jesli jest elestyczna to spij spokojnie, jesli natomiast już z daleka zamiast izolacji widać miedź przewodów przy wtyczce, to masz problem. Aczkolwiek naprawa nie powinna być wcale bardzo droga.

reptaill - 3 Wrzesień 2013, 09:24

PMS-y raczej padają od wilgoci która idzie po wężyku ciśnieniowym z kolektora dolotowego do sterownika

[ Dodano: 3 Wrzesień 2013, 09:27 ]
ps. swoją drogą nasunęło mi się pytanie czy średnica wężyka ma wpływ na pracę PMS-a?
U mnie ten wężyk ktoś przeciął i wstawił fragment przeźroczystej rureczki, pewnie kiedyś ktoś chciał tam filterek zamontować (metoda znana z w124) ale czy zwężenie nie powoduje żadnych perturbacji??

Javoreczek - 3 Wrzesień 2013, 09:44

Od wilgoci pada MAP sensor w PMS'ie, który jednak można wymienić, ale to w W124, gdzie był on niżej. Główną bolączką tego modułu są jednak tranzystory mocy sterujące cewkami. Choć i one padają głównie ze względu na swoją konstrukcję (aluminiowe druciki łączące strukturę tranzystora z płytką). Na zwarcia ten moduł jest dość odporny.
A co do średnicy wężyka, to nie ma ona znaczenia, ważne, żeby był szczelny.

tweeze - 3 Wrzesień 2013, 10:00

Dzięki za podpowiedzi. Zorientuje się jak jest u mnie i się pochwalę (albo pożale) :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group