To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Korozja wahacz dolny przód

polofix - 5 Marzec 2014, 09:16

perzu126 napisał/a:
marcinns1991, to może spróbuj wyregulować końcówkami drążków? Czyli lewy troszkę obrócić i tyle samo prawy. Ale nie wiem czy nie wpłynie to na zbieżność? Kiedys Camel mi to sugerował
To dobry pomysł. Nie ma możliwości pomyłki jak się zrobi jednakowo. W dodatku nie potrzeba kanału bo dostęp jest do regulacji jak się skręci kołami.
joneq - 5 Marzec 2014, 10:40

marcinns1991 napisał/a:
joneq, mam to samo geometria zrobiona a kierownica i tak patrzy w bok, dziwne bo blokowali ją tym urządzeniem i była na wprost, czyżby drażek chciał byc do wymiany ?


Wg mnie , pełne zrobienie geometrii powinno uwzględniać również ustawienie kierownicy na wprost, nauczony dośiwadczeniem takie rzeczy uzgadniam już przed rozpoczęciem pracy mechanika.

wiskontii - 5 Marzec 2014, 11:17

Chyba ze kiera była wymieniana i nie fachowo wstawiona (na wprost) to żadne ustawienie nie pomorze trza ustawić kiere na swoje miejsce i po sprawie
polofix - 5 Marzec 2014, 18:31

wiskontii napisał/a:
Chyba ze kiera była wymieniana i nie fachowo wstawiona (na wprost) to żadne ustawienie nie pomorze trza ustawić kiere na swoje miejsce i po sprawie

Chyba najlepiej zmierzyć średnicę zawracania w jedną stronę, po czym w drugą. Jeśli będzie różna to znaczy że drążkami trzeba przeciągnąć. Jeśli taka sama to kierownicą.

wiskontii - 7 Marzec 2014, 12:17

polofix napisał/a:
wiskontii napisał/a:
Chyba ze kiera była wymieniana i nie fachowo wstawiona (na wprost) to żadne ustawienie nie pomorze trza ustawić kiere na swoje miejsce i po sprawie

Chyba najlepiej zmierzyć średnicę zawracania w jedną stronę, po czym w drugą. Jeśli będzie różna to znaczy że drążkami trzeba przeciągnąć. Jeśli taka sama to kierownicą.


Bardzo rosądne rozwiązanie

NeilPryde - 26 Marzec 2014, 11:57

Cześć,
z racji tego że na mechanice nie zbyt się znam proszę żeby od razu mnie nie wyśmiać.
Mam dokładnie ten sam problem co w pierwszym poście po obu stronach. Nie ukrywam że już trochę miesięcy tak jeżdżę ale niestety pieniędzy nie mam. Doszło to już do tego stopnia że zwyczajnie boję się wsiadać do auta.
Podczas wymiany potrzebuje:
-wahaczy przednich dolnych (prawy i lewy)
-tuleje przednie dolne? górne też?
-sworznie przednie dolne? górnych chyba nie ma?

wiskontii - 26 Marzec 2014, 12:12

NeilPryde, Bardzo dobrze ze nie wstydzisz się
Tymi pieniędzmi to rożnie bywa nikt na nich nie śpi.Ale do rzeczy
Jak masz taki problem z dolnymi wahaczami to poszukaj używek tak za 100-110 wyrwiesz nastepnie górne wahacze to trzeba stwierdzić co im jest ale jak jesteś pewny to uzywkie za 40żł znajdziesz jeśli chodzi o tulejie to są w wahaczu dalej jest dolny po obu stronach sworzeń i oczywiście końcówki drazków
Zanim zaczniesz coś działać to skontroluj to wszystko a potem kupuj ewantłalnie jest nasza giełda

NeilPryde - 26 Marzec 2014, 14:53

Przesyłam zdjęcia jak wygląda to u mnie... :shock:
Auto nigdzie już nie pojedzie puki nie będę miał części, a wtedy już tylko do mechanika.

Lewy:




Prawy:



asasyn18 - 26 Marzec 2014, 18:23

NeilPryde lewy to chyba zaraz odpadnie, :P pierwszy lepszy używany wahacz jest w lepszym stanie niż twój. Że Ty tak z tym nie bałeś się jeździć...
perzu126 - 26 Marzec 2014, 19:22

NeilPryde, gorny wahacz sobie daruj, chyba ze duzy luz jest na swozniu. Kup używki w dobrym stanie, skontaktuj sie z adikisem, michalem200, andref- moze maja cos. Wymien odrazu tylko gumy, swożen mozesz zostawic stary jak nie tłucze. Zalozysz i masz spokoj na kilka lat.
kamil_0793 - 29 Marzec 2014, 14:10

Jednak co stare mercedesowskie, to dobre... W nowych autach podejrzewam, że wahacz by pękł bez jakiejkolwiek oznaki, a tutaj jest w takim sanie i dalej się trzyma... Tak jak koledzy piszą, wahacze dolne do wymiany, po dwie tuleje wahacza dolnego (tuleja przednia i tylna), sworzeń wahacza. Oczywiście, jeśli chcesz robić to porządnie. Jeśli byle jak, to kup dwa wahacze używane i wstaw tuleje i sworzeń ze starego, ale jak dla mnie to się mija z celem. Górne wahacze najpierw sprawdź tak, jak mówi perzu126, a dopiero później bierz się za wymianę. Przy okazji obejrzyj sobie końcówki drążka kierowniczego i ewentualnie gumy stabilizatora.
polofix - 29 Marzec 2014, 20:30

kamil_0793 napisał/a:
Jednak co stare mercedesowskie, to dobre... W nowych autach podejrzewam, że wahacz by pękł bez jakiejkolwiek oznaki, a tutaj jest w takim sanie i dalej się trzyma... Tak jak koledzy piszą, wahacze dolne do wymiany, po dwie tuleje wahacza dolnego (tuleja przednia i tylna), sworzeń wahacza. Oczywiście, jeśli chcesz robić to porządnie. Jeśli byle jak, to kup dwa wahacze używane i wstaw tuleje i sworzeń ze starego, ale jak dla mnie to się mija z celem. Górne wahacze najpierw sprawdź tak, jak mówi perzu126, a dopiero później bierz się za wymianę. Przy okazji obejrzyj sobie końcówki drążka kierowniczego i ewentualnie gumy stabilizatora.

Tulei tylnych wahacza dolnego to nie da się przełożyć.[Tylko nowe]. Przednie to tak. A to właśnie tylne zwykle są jako pierwsze do wymiany.

Pioterek - 29 Marzec 2014, 20:43

polofix, nie wiem jak Ty chcesz 20 letnie tuleje przekładać, ale powodzenia.
marcinns1991 - 29 Marzec 2014, 20:46

prędzej wahacz przegnije niż będzie trzeba nowe tuleje wstawić, zresztą nawet jak padnie tuleja to po zdjęciu wahacza sam stwierdzisz że nadaje się on do wymiany
polofix - 29 Marzec 2014, 20:52

Pioterek napisał/a:
polofix, nie wiem jak Ty chcesz 20 letnie tuleje przekładać, ale powodzenia.

Piotrek czytaj proszę uważnie co ja napisałem. To nie ja chcę przekłądać tuleje tylko kamil_0793 pisze żeby tak zrobić. A ja jestem przeciwny.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group