Elektryka - Szukam moduł zapłonu
Camel- - 16 Sierpień 2009, 11:38
Lonek, kiedyś dużo pisałem na ten temat, kiedy szukałem modułu dla siebie. Pierwsze C-klasy miały konwencjonalny immobilizer, tzw. FBS, czyli na zasadzie pętli w kluczyku, i to on blokował komputer/względnie zawór (bo może jedno i drugie ).
Kiedy pod koniec 94 roku wszedł elektroniczny immo, tzw FBS2 (kluczyk scyzoryk), to immobilizer polegał na komunikcji modułu immo z modułem komputera. Moduł immo, jak dobrze pamiętam, nazywał się na HHT i był inny dla modułów Boscha, i inny dla modułów Siemens (przynajmniej tak jest w moim przypadku, bo żaden Siemens u mnie nie pasował). Oprócz rozróżnienia wersji na wersję z szyną komunikacji HHT lub bez, trzeba brać pod uwagę rodzaj skrzyni biegów (automat lub manual) - komputery silnika również komunikują się z komputerem skrzyni - chodzi o położenie lewarka.
Poszukam czegoś w WISie, może znajde przydatne informacje
[ Dodano: 16 Sierpień 2009, 12:05 ]
OK. Ten moduł wcale nie nazywa się HHT, tylko po prostu FBS. Komunikuje się za pomocą szyny CAN z komputerem silnika, a po "zaryglowaniu" auta (lub wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki - w zalezności od wersji) komputer odłącza układ wtryskowy (czyli pewnie ten zaworek przy baku). Natomiast HHT to jakieś urządzenie serwisowe; w każdym bądź razie zostało mi w pamięci
Jak dobrze rozumiem, to moduł FBS jest identyczny dla wersji ze scyzorykiem i ze zwykłym kluczykiem. Różnica polega na tym, że akceptacja polega odpowiednio zaakceptowaniu transpondera lub stacyjki
I jeszcze jeden ważny cytat: Moduł sterujacy FBS na podczerwień i moduł sterujący pracą silnika są ze sobą na stałe zblokowane za pomocą kodu identyfikacyjnego".
[ Dodano: 16 Sierpień 2009, 12:10 ]
Aha, czytam czytam i oczom nie wierzę, dlatego Gerri, jesteś tu mile widziany
Mercedes mówi coś, że moduł IFZ (czyli cały układ sterowania centralnym zamkiem, immo, itd), umożliwia... zdalne otwieranie klapy bagażnika i mruganie kierunkowskazami przy otwieraniu/zamykaniu. Czy aby na pewno to dotyczy scyzoryka? :>
papuga911 - 16 Sierpień 2009, 20:54
Ja założyłem moduł od C180 , 7 i 8 cyfra oznacza prawdopodobnie czy jest imobilezer np. 73,53 bo takie otrzymałem informacje. Znalazłem na allegro coś takiego za 900zł http://moto.allegro.pl/it...02.html#gallery
Ale proponuje kota w worku nie kupywać lepiej pojechać i sprawdzić na miejscu.
WDB2020182F161495 to z tego anglika wziołem moduł skrzynia manualna.
http://detali.ru/
Lonek - 17 Sierpień 2009, 11:47
papuga911 napisał/a: | Ja założyłem moduł od C180 , |
Kol. "papuga911" odezwij się do mnnie na email: i7i@op.pl i podaj SKYPE lub nr. tel.
cezar-c28 - 14 Listopad 2009, 09:04
Panowie - padł mi moduł zaplonu 0185451132 bosch 0261200614 sam z imobilajzerem czy jak założę taki sam lub zamiennik [niewiem jaki}to będzie wszystko OK
Camel- - 14 Listopad 2009, 09:53
cezar-c28, zamienniki do 0185451132 to 0185454332, 0185454432, 0195455832
Proponuje drugi czyli 0185454432 - on jest od Siemensa, ma możliwość komunikacji z FBSem, czyli immo zostanie. Sam Mercedes zaleca wymianę na ten moduł przy usterkach Boscha 0185451132.
(Swoją drogą to ja o tym nie wiedziałem, a też mam 1132 no i niestety musiałem kupić 1132... cena była chyba najwyższa z możliwych...)
Pozdr.
cezar-c28 - 14 Listopad 2009, 14:31
Dzięki serdeczne. Jaki to koszt
Camel- - 14 Listopad 2009, 15:38
http://allegro.pl/item802..._545_42_32.html
O masz ci los
cezar-c28 - 15 Listopad 2009, 12:48
Już kupilem simensa 1200 zł.
Camel- - 15 Listopad 2009, 17:33
cezar-c28, powiem lepiej. Na Allegro stoi taki za 650zł
merc_200 - 2 Sierpień 2011, 20:40
witam
czy ktoś podpowie gdzie w którym miejscu ten moduł się znajduje?
czy miganie diód na lusterku na przemian i brak niekiedy mozliwości odpalenia gwiazdy może być spowodowane uszkodzeniem tego modułu?
Camel- - 2 Sierpień 2011, 20:44
W Dieslu? Wątpie.
Wrzuć swój VIN w podpis, będzie prościej Ci pomagać.
merc_200 - 2 Sierpień 2011, 21:43
Tak Diesel.
zegary szaleją, nie chce odpalać czasmi bo te diody migają,a jak jest zimny to 600tys obrotów trzyma i jak odpalam to musze troche nogę na gaz położyc wystarczy w sumie jak ją tylko przytrzymam lekko i odpala wtedy musze dodać lekko gazu bo inaczej nie zgaśnie ładowanie i abs. Mechanik grzebał przy pompie podobno ją regenerował (BOSCH) wyciągał napinacz łańcucha rozrządu i zalał alternator bo jest cały mokry od spodu. Od tego ten bałagan mógł sie zacząć? czy moduł mógł od spadku napięcia się usadzić i dzieją się teraz takie cuda czy to może byc coś innego?
maurycy - 2 Sierpień 2011, 21:47
a możesz nie dublować postów ??
http://www.w202.pl/viewto...ghlight=#234880
skoro migają diody to wymień baterie w pilocie zsynchronizuj pilota zacznij od najtańszych rzeczy.
merc_200 - 2 Sierpień 2011, 21:59
Lampka zielona i czerwona NIE miga równocześnie podczas odryglowywania samochodu ok. 30 sekund. Tylko zielona , w momencie przekrecenia stacyjki zaczyna migać na przemian więc baterie są sprawne.
elwino - 24 Grudzień 2011, 12:42
mam pytanie: czy instalacja innego modułu zapłonowego w samochodzie, to takei plug&play czy trzeba go jakoś dostrajać/programować itd? Do mojej celiny zakupiłem moduł siemens 0185454132, taki sam jak miałem przed awarią.
|
|
|