To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Zapala się kontrolka EPC i gaśnie samochód

kamilju17 - 10 Grudzień 2013, 16:17
Temat postu: Zapala się kontrolka EPC i gaśnie samochód
Witam wszystkich. w ostatnich dniach mam problem z moim Mercedesem,a mianowicie jadąc do domu zapaliła sie kontrolka EPC i samochód zgasł.Po cofnieciu kluczyka odpalil normalnie lecz po 2 lub 3 km znowu to samo. zapala sie kontrolka i gasnie,jechalem tak z 30 km do domu.czy ktos miał podobne objawy u siebie.prosze o pomoc. silnik 2.2 cdi 99r.pompa bosch dzieki.
kamil_0793 - 10 Grudzień 2013, 16:22

http://www.w202.pl/viewto...2&highlight=epc
kamilju17 - 10 Grudzień 2013, 16:30

Tam jest opisany przypadek z pompa lucasa a moja jest boscha.
badmojo - 10 Grudzień 2013, 21:50

kamilju17, Ja miałem tylko, że u mnie występowało to tylko przy gwałtownym dodaniu gazu podczas wyprzedzania. MASAKRA, nikomu nie życzę takich doznań.
Winą jest za niskie ciśnienie w układzie wtryskowym. Tak wyszło na SD.
Zacznij od sprawdzenia czy masz szczelny układ paliwowy, czy nie ma wycieków. Sprawdź też czy nie zapowietrza Ci się układ paliwowy.
Jeśli nie to to może być winny regulator ciśnienia paliwa (u mnie tak było), który znajduje się na listwie od strony szyby, lub czujnik ciśnienia na listwie z przodu.
Może też to być pompa wysokiego ciśnienia.

kamilju17 - 10 Grudzień 2013, 21:56

Własnie jutro zamierzam to sprawdzic o ile znajde czas,ale obawiam sie ze jedyny ratunek to dobry mechanik.lejace wtryski tez moga byc przyczyna?
badmojo - 10 Grudzień 2013, 21:59

kamilju17 napisał/a:
.lejace wtryski tez moga byc przyczyna?

Nie wiem, ale zacznij od prostszych i tańszych rozwiązań.

kamilju17 - 10 Grudzień 2013, 22:01

a co bylo w twoim?
badmojo - 10 Grudzień 2013, 22:43

kamilju17 napisał/a:
a co bylo w twoim?

Napisałem... :)

Arius - 6 Luty 2015, 23:06

badmojo napisał/a:
kamilju17, Ja miałem tylko, że u mnie występowało to tylko przy gwałtownym dodaniu gazu podczas wyprzedzania. MASAKRA, nikomu nie życzę takich doznań.


Właśnie.
Mam praktycznie ten sam problem. Odebrałem samochód po wymianie przetartego przewodu doprowadzającego powietrze z intercoolera do kolektora ssącego.
I przy 120 km/h docisnąłem gaz i zgasł silnik.
Akurat wybrałem prosty odcinek drogi w momencie, gdy nie było żadnych pojazdów, więc mogłem spokojnie zjechać na pobocze. Potem od razu samochód uruchomiłem bez problemu, przejechałem 150 km bez nadmiernego gazowania i sytuacja się nie powtórzyła.
Zrobić diagnostykę komputerową?

Muciek - 6 Luty 2015, 23:27

Arius, dostałeś odpowiedzi w innym temacie. Jak masz za duzo pieniędzy to wymieniaj to co Ci radzili koledzy po kolei. Jak chcesz mieć pewności i dobry strzał od razu to jedz na SD - No chyba, ze wolisz wróżyć z fusów.
badmojo - 6 Luty 2015, 23:29

Arius, Diagnoza jak najbardziej wskazana. Ale najpewniej wyjdzie "za niskie ciśnienie doładowania" i tu zaczynają się schody. Bo przyczyn może być wiele.
1. Wadliwy regulator ciśnienia doładowania.
2. Przelewający wtrysk/wtryski
3. Nieszczelności pompy wysokiego ciśnienia, lub elektrozaworu tej pompy.
4. Nieszczelności układu zasilania (powietrze w paliwie)
5. Luźna wtyczka na którymś z wtrysków.
6. Problemy z przewodami elektrycznymi silnika.
7. ...?
Generalnie wszystko co może mieć wpływ na spadek ciśnienia na listwie wtryskowej.
U mnie teoretycznie pomogła wymiana pkt 1. Ale od tego czasu zdarzyło mi się to jeszcze raz i na razie spokój.
Ale temat uważam dalej za nierozwiązany w 100% A pochylali się nad nim już najlepsi.

[ Dodano: 6 Luty 2015, 23:37 ]
Tu masz też trochę z forum w210 inna klasa ale ten sam silnik :-) i ten sam problem
http://www.w210.pl/viewto...ghlight=epc+cdi

[ Dodano: 7 Luty 2015, 23:01 ]
Muciek, Niestety samo SD nie wystarczy. Nad tematem trzeba się bardziej pochylić. Byłem z takim problemem u jednego z największych speców w Polsce posługujących się SD (dla znających p. Włodek vel Kulawy) i nawet on nie był w stanie jednoznacznie określić przyczyny.
Dlatego radzę krok po kroku sprawdzać układ zasilania od najtańszych/

Arius - 12 Luty 2015, 04:03

Byłem u mechanika. Podłączyli kompa.
Niestety nie można było określić samym badaniem jednoznacznie przyczyny.
Jako najbardziej prawdopodobną określi zawór wysokiego ciśnienia paliwa na listwie.

Muciek - 12 Luty 2015, 10:37

A jakie błędy były?
Arius - 12 Luty 2015, 12:57

Jedyny błąd jaki wyłapali to:
za niskie ciśnienie w magistrali paliwowej.
Ale według mechanika nie jest on powiązany z sytuacją, która mi się ostatnio zdarzyła.
Kilka miesięcy temu miałem naprawianą pompę paliwową i ów błąd pewnie podczas tej naprawy musiał się pojawić.
Żadnego błędu związanego z tym co mi się stało nie wyszedł z kompa.
Natomiast podana przez niego część do wymiany to analiza ekspercka. czyli najczęściej to się sypało w tego typu problemach według mechanika.

Kolega natomiast zaproponował mi użycie dodatku do oleju
LIM5156 lub LIM2666.
Może przeczyszczenie coś pomoże.

Spróbuję coś dolać, pojeździć jeszcze trochę. Może na jakimś odpowiednim odcinku drogi spróbuję przygazować i zobaczyć, czy to się powtarza.

badmojo - 12 Luty 2015, 17:54

Arius, no to może jest jakiś trop z tą pompą, bo mi po raz pierwszy zdarzył się taki przypadek po tym jak dałem pompę wysokiego ciśnienia do uszczelnienia.
Metoda prób jest dość zwodna, bo mi jak chciałem wywołać taką reakcję celowo, to nigdy to się nie przytrafiało. Za to przy normalnym wyprzedzaniu z butem a jakże. I strach w oczach.
Ja tak jak pisałem wyżej wymieniłem ten regulator ciśnienia i niby wszystko w porządku, ale raz mi się to jeszcze przytrafiło.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group