To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Zapala się kontrolka EPC i gaśnie samochód

badmojo - 30 Marzec 2016, 10:57

perzu126 napisał/a:
Filtr paliwa, a może smok w baku zatkany?

Filtr paliwa wykluczony. Smok, to może być jakiś trop, bo z 3 razy zdarzyło mi się wyjeździć paliwo do końca z powodu wadliwego wskazania poziomu paliwa.
I z tego co kojarzę, to zdarza się to jak paliwa w baku jest poniżej połowy.
Jak go sprawdzić...?

perzu126 - 30 Marzec 2016, 13:36

U teścia w Sprinterze jak przymykaja się filtr paliwa to taki objaw właśnie jest. Ostatnio po 30tkm tak był zawalony mazia, że silnik gasl. Bio dodatki robią swoje niestety...
badmojo - 30 Marzec 2016, 14:22

perzu126, a wiesz jak sprawdzić smok...? Jest jakiś dostęp do zbiornika...?
perzu126 - 30 Marzec 2016, 16:31

W sumie w W202 to nie wiem... Przydałoby się jakoś bak wyczyścić najpierw.
Daniel - 30 Marzec 2016, 18:23

badmojo napisał/a:
Smok, to może być jakiś trop, bo z 3 razy zdarzyło mi się wyjeździć paliwo do końca z powodu wadliwego wskazania poziomu paliwa.



Nie ma związku pomiędzy pustym bakiem a zapchaniem przewodów. Ewentualne osady i zanieczyszczenia osiadają zawsze na dnie baku, więc nie mają wpływu na układ paliwowy.

Piszesz też o kodzie błędu "niskie ciśnienie doładowania" - rozumiem, że to pomyłka i chodziło o niskie ciśnienie paliwa na listwie?


Mimo wszystko odwiedziłbym ponownie SD i zobaczył co się zapisało.


badmojo napisał/a:
wiesz jak sprawdzić smok...?



Dmuchnij powietrzem w przewody (tylko delikatnie) od strony silnika przed filtrem paliwa.

perzu126 - 30 Marzec 2016, 20:04

Daniel, jak w Sprinterze brakło mocy, tzn po prostu zgasł pod obciążeniem to odrazu podpiolem pod SD, bo akurat wracałem z oglądania auta. Wyskoczyło dokładnie "brak zasilania na listwie wtryskowej". Piszesz, że problemy zaczynają się poniżej połowy baku. Czyżby syndrom 1/4baku? Dlatego zalecam szukać tutaj przyczyny a nie we wtryskach i pompie.
Daniel - 30 Marzec 2016, 21:57

perzu126 napisał/a:
Czyżby syndrom 1/4baku?



To może być najtrafniejsza przyczyna i element do sprawdzenia. Tylko wydawało mi się, że to jest utrapienie W203.

madzara31 - 30 Marzec 2016, 22:01

Daniel napisał/a:
Ewentualne osady i zanieczyszczenia osiadają zawsze na dnie baku, więc nie mają wpływu na układ paliwowy.
:!: :!: :!: uwaga bo wyślesz go w kosmos :idea:
Daniel napisał/a:
Piszesz też o kodzie błędu "niskie ciśnienie doładowania" - rozumiem, że to pomyłka i chodziło o niskie ciśnienie paliwa na listwie?

Prawdziwe SD odeśle w pierwszej kolejności ( przy takim błędzie ) do czyszczenia zbiornika paliwa :!:
badmojo - 30 Marzec 2016, 22:56

Daniel, tak pomyłka - na listwie.

[ Dodano: 30 Marzec 2016, 23:08 ]
madzara31, co polecasz...?
Mam za sobą:
1. Wymianę regulatora ciśnienia na listwie - poszło na pierwszy strzał.
2. Wymiana wszystkich przewodów paliwowych.
3. Wymiana pompy wysokiego ciśnienia.

I oczywiście za każdym razem myślałem, że problem z głowy....

Tropy i domniemania...:
1. Bak
2. Pompa niskiego ciśnienia (zawór zwrotny...?)
3. "Potencjometr" w pedale gazu (ale nie wiem czy dotyczy w202...?)
4. Przelewające wtryski.

Dodam jeszcze, że to zdarza się tylko przy szarpanym wyprzedzaniu. Nigdy płynnym. Czyli daję buta, a później delikatnie odpuszczam i znów sandał.

Daniel - 31 Marzec 2016, 06:55

madzara31 napisał/a:

:!: :!: :!: uwaga bo wyślesz go w kosmos :idea:



Nie sądzę. Ten mit o zaciąganiu zanieczyszczeń z dna baku po opróżnieniu go to trochę taki "urban legend". Pompa ssie przy dnie baku - wszystkie zanieczyszczenia są pobierane "na bieżąco".


madzara31 napisał/a:

Prawdziwe SD odeśle w pierwszej kolejności ( przy takim błędzie ) do czyszczenia zbiornika paliwa :!:



A to jest inny temat - oczywiście ani Ty, ani ja nie wiemy co przez ostatnie kilkanaście lat było tankowane - zrzucić bak w warunkach warsztatowych nie jest mistrzostwem świata.


badmojo napisał/a:
3. "Potencjometr" w pedale gazu (ale nie wiem czy dotyczy w202...?)



Tak, dotyczy Twojego silnika. Jednak do sprawdzenia przez SD. Ponadto ten element układu sterowania jest wyposażony w mechanizm autodiagnozy, więc nie ma możliwości "fałszywych" alarmów.


badmojo napisał/a:
4. Przelewające wtryski.



Ten przelewowy to przysłowiowe kilka minut - zawsze jakaś informacja.


I jeszcze jedno -
Cytat:
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
- wywal chipa :wink:
perzu126 - 31 Marzec 2016, 07:18

badmojo, zostaw potencjometry w spokoju. Problemy z elektroniką byłyby wyłapane odrazu prze kompa. Przelewy możesz sprawdzić w pierwszej kolejności ale ja stawiam na bak. Te braki mocy są tylko przy mocno rozgrzanym silniku?
madzara31 - 31 Marzec 2016, 07:21

badmojo napisał/a:
Dodam jeszcze, że to zdarza się tylko przy szarpanym wyprzedzaniu.
Itd. itd....
Identyczne objawy jakie miałem okazję przerabiać.Wymienisz wszystko w układzie paliwowym, a zostawisz bak ..... i beret.
Jak coś to dryndnij 669-895-532

perzu126 - 31 Marzec 2016, 07:51

madzara31, pochwal się gdzie leży problem :wink:
badmojo - 31 Marzec 2016, 19:05

perzu126, tak tylko przy rozgrzanym silniku, w dłuższych trasach i nigdy jak jadę sam. Zawsze ktoś z tyłu jedzie + bagaż...?
Daniel - 31 Marzec 2016, 19:25

badmojo, czyli inaczej mówiąc - pod obciążeniem.


Moim zdaniem powinieneś umówić się na live data na SD - wyjechać na autostradę i popatrzeć co się dzieje z parametrami zasilania paliwa.

No i to co pisałem wcześniej - Chip - to może być czarny koń tego przypadku.


perzu126 napisał/a:
madzara31, pochwal się gdzie leży problem :wink:



Też czekam na rozwiązanie problemu 8)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group