To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Zapala się kontrolka EPC i gaśnie samochód

perzu126 - 31 Marzec 2016, 20:04

Jeśli chodzi o przelewy, to przy rozgrzanym silniku, paliwie wtryski puszczą więcej w przelew. Ale z drugiej strony w takim wypadku pompa musiałaby nie wyrabiać na tyle, ze nie odpaliłbys w ogóle.
Także stawiam coś bak--pompa.

Daniel - 31 Marzec 2016, 21:09

perzu126, nie ma co się spalać - madzara31 znalazł rozwiązanie :wink:


A teraz na poważnie - doskonale zdajesz sobie sprawę, że diagnozowanie takiej przypadłości na odległość jest jak wróżenie z fusów. Ponadto ten silnik został zmodyfikowany - jaka jest pewność, że ta przeróbka nie wpłynęła negatywnie na pracę silnika? Tym bardziej, że problem występuję przy "butowaniu", czyli maksymalnym obciążeniu, czyli największemu zapotrzebowaniu na paliwo. Ponadto nie wiemy jakie jest ciśnienie paliwa na listwie podczas biegu jałowego oraz podczas pełnego obciążenia. Tutaj trzeba zrobić solidną diagnostykę - nie ma opcji inaczej.

Problem zatkanego smoka w baku - doskonale wiadomo, że podczas normalnej eksploatacji taka sytuacja nie może mieć miejsca. Żadne paliwo na stacji nie jest tak "zawalone" aby się zrobiła galareta w baku. Chyba, że kolega tankował oranżadę lub inne oszczędności - no ale wtedy sam sobie wpycha palce w tryby...

badmojo - 31 Marzec 2016, 23:03

Daniel, może to i kwestia chipu, ale sporo identycznych przypadków z CDI mają ludzie z autami bez chipów, więc...?
Czekam na kontakt i umówię się na livedatę, bo tu masz rację, że ona najwięcej powie. Problem tylko, że marne szanse by udało się wywołać taką reakcję celowo. Próbowałem z 1000 razy i jak chciałem, to nigdy się nie udało. Taka wredota :?

perzu126 - 1 Kwiecień 2016, 09:05

Daniel, a co ma czerwone? Lepsza, bo bez biododatkow. Myślisz ze co zatyka filtry paliwa, właśnie wytracajace się biododatki

[ Dodano: 1 Kwiecień 2016, 09:06 ]
Chip powoduje zwiększone zapotrzebowanie na paliwo jak się przybutuje. I może właśnie niewielka niedrożność gdzieś w baku powodować spadki ciśnienia

mariuszt0 - 1 Kwiecień 2016, 17:21

Któryś przewód idący do wtryskiwacza nie jest może załamany? Może nie być przez niego dużego przepływu, przy normalnej jeździe daje rade ale jak dasz w palnik np przy wyprzedzaniu okazuje się za mało :)
KamilRDK - 16 Kwiecień 2016, 09:02

Witam
Mam C 220 Diesel pompa Lucas, auto z listopada 1997. Mam taki problem, że auto po rozgrzaniu do 80 stopni z całkowicie zimnego silnika szarpie podczas jazdy i obroty falują na biegu jałowym. Zdarzyło się również, że zgasł podczas hamowania podczas wciskania sprzęgła i hamulca. Problem czasami ustępuję gdy jest to któreś z kolei odpalenie w ciągu dnia. Diagnostyka komputerowa nie wykazała żadnych błędów. Zetknął się ktoś z podobnym problemem, albo ma pomysł jak zacząć walkę?

badmojo - 21 Wrzesień 2016, 11:54

perzu126 napisał/a:
Chip powoduje zwiększone zapotrzebowanie na paliwo jak się przybutuje. I może właśnie niewielka niedrożność gdzieś w baku powodować spadki ciśnienia

Ot i to!!!

Po wielu zmaganiach, poszukiwaniach, niepotrzebnych kosztach, a co najważniejsze strachu o swoje i bliskich życie... Wygląda na to, że problem rozwiązany...
Przypomnę.
Bardzo sporadycznie, ale w niezwykle newralgicznych momentach dynamiczne WYPRZEDZANIE, silnik mi gasł. Włączała się kontrolka EPC i pod butem pustka...
Błąd jaki wychodził na Star Diagnozie, to "Za niskie ciśnienie na listwie common rail"
Wymienione w kolejności
1. Regulator ciśnienia na listwie common rail. - i nic
2. Najpierw same oringi a później wszystkie przewody paliwowe. - i nic
3. Filtr paliwa tylko oryginały - i nic
4. Nowa pompa wysokiego ciśnienia - i nic
5. Nowa pompa wstępna - i nic
6. Nowy zawór odcinający - i nic

Od dawna podejrzanym był zbiornik paliwa i jego "flaki", ale nikt nie chciał się podjąć tematu. Straszyli, zniechęcali, etc....
A rozwiązanie było banalne...
Wystarczyło dmuchnąć porządnie kompresorem w wypięty gumowy przewód paliwowy, który dochodzi do podgrzewacza paliwa i zmora zniknęła...
Po tej operacji, mimo zalania filtra paliwem, był problem z ponownym zaciągnięciem paliwa, ale za drugim zalaniem filtra się udało i paliwo sunie jak ta lala.
Wniosek!
Jakiś syf zalegał na smoku, innych flakach w zbiorniku lub w przewodach paliwowych doprowadzających je pod maskę. Co zresztą mogło być konsekwencją dojechania do zera paliwa - co mi się niestety przytrafiło. I ten syf przy największym i gwałtownym zapotrzebowaniu na paliwo, blokował jego dopływ...

Jeszcze walczę z pęcherzykiem powietrza, który pojawia się w przewodzie pomiędzy podgrzewaczem paliwa i filtrem, po zgaszeniu. Choć mam pewne obawy czy się uda. Bo jak dmuchałem w rzeczony przewód kompresorem, to było słychać ze zbiornika jakąś membranę i nie wiem czy po tym zabiegu paliwo nie cofa się przez nią....

[ Dodano: 3 Październik 2016, 09:41 ]
Jeszcze dodać muszę, bo to może być kluczowe, pominięty został podgrzewacz paliwa, który mógł powodować zapowietrzanie się układu paliwowego.
Przy każdym zdarzeniu z EPC przewód paliwowy dochodzący do filtra był pusty...

[ Dodano: 3 Październik 2016, 09:43 ]
Tak przy okazji polecam lekturę:
http://intercars.com.pl/p...d_W53_issuu.pdf

[ Dodano: 26 Listopad 2016, 22:00 ]
Niestety, po paru miesiącach spokoju i kilkudziesięciu próbnych "butowaniach", znów zgasł.
Pół baku i w czasie przybutowania pod górkę.
Przy kolejnych próbach spokój.
Zostaje już tylko zbiornik...

wpr1987 - 21 Listopad 2017, 18:46
Temat postu: Identyczny problem
Witam mam pytanie do czy udało się zlikwidować tą usterkę? Mam identyczny problem jestem na etapie zregenerowanej pompy common rail uszczelnieniu wtrysków oraz wymianie świec. Proszę o odpowiedź w tym temacie. Pozdro
Daniel - 22 Listopad 2017, 08:55

wpr1987, uszczelnienia na przewodach wymieniłeś?
wpr1987 - 22 Listopad 2017, 10:08

Daniel napisał/a:
wpr1987, uszczelnienia na przewodach wymieniłeś?

Jak pisałem tylko zregenerowana pompa cr wymienione świece i wtryski uszczelnione.
Nie chciał bym tak jak kolega wyżej wymienić praktycznie wszystko i się okaże że usterka nadal jest. a wszystko wskazuje na to że tak będzie :?

Daniel - 22 Listopad 2017, 14:00

wpr1987, bez wymiany uszczelnień nie ma sensu zastanawiać się dalej.
wpr1987 - 22 Listopad 2017, 14:50

Daniel napisał/a:
wpr1987, bez wymiany uszczelnień nie ma sensu zastanawiać się dalej.

Ok A Powiedz mi jeszcze jak się do tego zabrać gdzie to znajde. Jeśli nie jest to skomplikowane to będę sam chciał się za to zabrać 😉

Daniel - 22 Listopad 2017, 16:47

wpr1987, robota jest generalnie prosta - jak to wymiana uszczelnień typu "O". Proponuje same uszczelnienia kupować w ASO.
wpr1987 - 22 Listopad 2017, 17:15

Daniel napisał/a:
wpr1987, robota jest generalnie prosta - jak to wymiana uszczelnień typu "O". Proponuje same uszczelnienia kupować w ASO.

Dobrze to żeby już nie zaśmiecać tematu zapytam tylko,chodzi o te przewody które idą na 4 wtryski czy te 4 przewody metalowe ?

[ Dodano: 22 Listopad 2017, 17:45 ]
No nieźle w ASO nie mają uszczelniaczy żadnych tylko gotowe przewody. 180zl kosztuje jeden matalowy z czterech A 540zl ten przelewowy....

Daniel - 22 Listopad 2017, 19:10

wpr1987 napisał/a:
chodzi o te przewody które idą na 4 wtryski czy te 4 przewody metalowe



NIE..............................


Kolego - z lektury Twoich postów wynika, że masz blade pojęcie o OM611. Jesteś pewny, że jednak chcesz samodzielnie zajmować się silnikiem?

Może lepiej podjechać do mechanika? lub też zacząć czytać, czytać, sporo czytać a potem zadawać bardziej precyzyjne pytania. Lektury na tym Forum dotyczącej tego silnika jest na morgi.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group