Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Wał
luksztyk - 4 Czerwiec 2007, 22:21 Temat postu: Wał Czy cetka powinna miec luz na wale wielkosci 0,5 - 1,0cm?????
Anonymous - 4 Czerwiec 2007, 22:34
Witam
luksztyk napisał/a: | Czy cetka powinna miec luz na wale wielkosci 0,5 - 1,0cm????? |
na jakim wale ??? pędnym , korbowym ???
jaki luz - poosiowy , promieniowy ???
p. Jarek
luksztyk - 4 Czerwiec 2007, 22:40
na wale pednym tym co idzie do mostu tylnego. a jaki luz to nie wiem jak go nazwac ale chodzi o to ze jak zlapie za wal to moge nim pokrecic delikatnie w lewo i prawo wyczuwajac luz
respected - 4 Czerwiec 2007, 22:56
kolego jezeli jest to delikatny luz to jest luz miedzyzebny w moscie(musi zawsze byc tylko podkreslam delikatny) a jak przy flanszy na frezach masz luz to wystarczy skrecic wał bo ja w swoim 220D z 09.1995 juz skrecałem i wiem ze moj wał pedny ma regulacje
andrzej ulinski - 24 Wrzesień 2010, 13:58
Witam!Wbijam sie w temat walu bo innej odpowiedzi nie uzyskalem.Przy jezdzie na czwartym biegu dodajac delikatnie gazu,w okolicach 2000obr zaczyna drzec cala buda i kierownica.Jest to delikatne drzenie.Po wrzuceniu piatego biegu,w okolicach setki na liczniku zaczyna zachodzic w uszy buczenie,i w miare predkosci pojawia sie takie la,la,la,la,la,im szybciej jade tym czestotliwosc la,la,la narasta.Przy 130 km z tym la,la,la zaczynam czuc rytmiczne przenoszenie tego na nadwozie.Dodam ze dyfer mam ok,olej w skrzyni wymieniany raz do roku z olejem w silniku bez znaczenia ile w roku przejade km,nie jest to wiecej niz 12000km.Pomocy ,w czym problem?Czyzby podpora i lozysko na wale?Moze juz ktos tak mial?Dodam ze felgi zmienialem od kilku roznych aut i problem jest ten sam.Czyli kola i opony wyeliminowalem.
[ Dodano: 25 Wrzesień 2010, 10:28 ]
Witam.Panowie prosze wypowiedzcie sie na temat mojego problemu.Nie chce dawac do mechaniora bo moze zacznie rozkladac na stole fusy z kawy i snuc teorie.
pawelwy - 25 Wrzesień 2010, 18:28
nie masz raczej problemu z wałem, a z silnikiem (może poduszki pod silnikiem). wał obraca się zawsze proporcjonalnie do prędkości (ok 4 razy szybciej niż koła). jeżeli masz wibracje przy 2000 rpm na 4 biegu to po wrzuceniu 5 biegu miałbyś to samo przy 1300 rpm (piszę na przykładzie swojej celinki). sprawdziłbym łożyska przednich kół czy nie mają luzów i ewentualnie dokręcił, przy okazji przesmarował (na forum jest książka do pobrania. co prawda tyczy się diesli, ale we wszystkich w202 tak samo się ustawia luzy na łożyskach). podporę z łożyskiem sprawdzisz szarpiąc do góry i do dołu za wał od strony skrzyni. jak nie ma wyczuwalnego luzu to nie powinna sprawiać problemów.
andrzej ulinski - 26 Wrzesień 2010, 09:18
Witam.Sprawdzalem poduszki pod silnikiem i sa czysciutkie,nie maja zadnych wyciekow.Czy taka poducha tez moze byc zuzyta?
grzesiekx - 26 Wrzesień 2010, 11:08
Tak.
depollacko - 26 Wrzesień 2010, 19:12
A ja bym sprawdził wal . W szczególności tuleję na końcu wału , czy w srodku nie jest wybita.Jeżeli jest jajo to ją wyn\mienił i dolegliwości ustąpią,.
Na pewno wymienna była w W124 .
Pozdr
Marcin
s15191 - 26 Listopad 2010, 14:14 Temat postu: wał wtam mam pytanie w brata samochodzie c200kompressor 1998r sedan jest luz na wielofrezie wału jest to wał bez regulacji luzu i mam takie pytanie: jak dobrac wał? cz szukac tej samej wersji silnikowej czy od innych np 2.2 diesel tez bedzie pasowal jakie sa roznice?
czy np ten
http://allegro.pl/mercede...1333081728.html lub
http://allegro.pl/mercede...1312437796.html
bedzie pasował?
Bartosz 202 - 30 Listopad 2010, 11:03
Witam!
Mam pytanie dotyczące 190 - ki 2.0D , mianowicie chodzi mi o wał napędowy, a dokładniej o różnice miedzy wałem dla 190 z pięciobiegową skrzynią a czterobiegową skrzynią. Poprzedni właściciel wymienił skrzynie na 5 -tkę i podejrzewam wał też (na wale są oznaczenia 124). Chcę wymienić wał ponieważ jest mocno wyszarpany ale nie wiem jaki muszę kupić. Czy będzie pasował też od 124 z 5 - tką skrzynią? Proszę o pomoc
Nex@pl - 30 Listopad 2010, 12:31
Bartosz 202 napisał/a: | Chcę wymienić wał ponieważ jest mocno wyszarpany ale nie wiem jaki muszę kupić. Czy będzie pasował też od 124 z 5 - tką skrzynią? Proszę o pomoc |
Najlepiej ten sam, skoro był wymieniony i dobrze działał
Bartosz 202 - 30 Listopad 2010, 13:12
Właśnie problem w tym, że coś z nim jest nie tak. To jest jakiś super mix kilka części poskładanych do "kupy", chciałbym wiedzieć czy jest jakaś różnica pomiędzy wałem do skrzyni 5 biegowej a wałem do skrzyni 4 biegowej. Może ktoś pomóc w tej kwestii ?
Nex@pl - 30 Listopad 2010, 16:17
Bartosz 202 napisał/a: | Właśnie problem w tym, że coś z nim jest nie tak. To jest jakiś super mix kilka części poskładanych do "kupy", chciałbym wiedzieć czy jest jakaś różnica pomiędzy wałem do skrzyni 5 biegowej a wałem do skrzyni 4 biegowej. Może ktoś pomóc w tej kwestii ? |
Różnica jest na pewno, ja niestety nie mam dostępu do danych przełożeń, ale pewnie niedługo ktoś mądrzejszy odpowie Trzeba czekać.
jjankiello - 30 Listopad 2010, 23:22
Bartosz 202 napisał/a: | czy jest jakaś różnica pomiędzy wałem do skrzyni 5 biegowej a wałem do skrzyni 4 biegowej. |
Tak. Do 5-biegowej jest krótszy, bo sama skrzynia jest dłuższa. Oznaczeniem numeru wału '124' się nie sugeruj, bo wiele części w obu modelach jest stosowanych wzajemnie i są identyczne, a oznaczenie numerowe zależy od tego, dla którego z nich dana część została zaprojektowana pierwotnie...
respected napisał/a: | w swoim 220D z 09.1995 juz skrecałem i wiem ze moj wał pedny ma regulacje | Pamiętajcie tylko, że skręcenie wału na wieloklinie nie powinno być 'na opór', tylko w takim zakresie, aby nie było luzu 'obrotowego', a połówki wału mogły wzajemnie przesuwać się wzdłużnie (jak teleskop)... Inaczej szybko rozwalicie łączniki gumowe na końcach wału...
|
|
|