To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Pytanie o kompresje silnika

kaczmarus - 25 Marzec 2014, 21:51

perzu126 napisał/a:
Na jednym garze jest wyraznie niższa, więc to może mieć równiez wpływ na równomiernośc pracy silnika. Jesli chodzi o instalacja gazowa to daj sobie spokój z producentem. Podjedz do Pawła Gabasa w Białej koło Wielunia- chyba najlepszy szpec od gazu w okolicy. W sumie z tego co mówiłeś to na gazie juz zrobiłes sporo km, więc napewno jakaś inwestycja będzie konieczna


Dobra polece jak tylko zacznie coś się znowu dziac
Bo jak zaznaczyłem autko samo się naprawiło :D i zrobiłem dzis około 100km na gazie, pali tak jak zanim zaczęły się jaja, tak jak kiedy byłem u CIebie tak pali czyli normalnie

Perzu dzieki za pomoc, niestety pomógł nie moge tutaj dac bo nie ja założyłem temat, ale nie chce powielać tematów bo będą wyzywać :) w sumie dobrze że wszystkie podobne problemy są sklejane w jednym topiku bo łątwiej znaleźć coś co ma związek z Twoim autem, nie trzeba przeglądac 30 tematów, tylko jeden zawierający 30 postów ;)

sEB-q - 25 Styczeń 2017, 10:40

w202 2,5 D Turbo rok 99
Problem zaczął się od kłopotów z odpalaniem zimą , całe lato przejeździłem bez problemu.
Na wstępie dodam że auto ma moc, nie kopci ani na biało ani na czarno. Spalanie w normie. Wraz z problemami z odpalaniem pierwsze co wymieniłem świece i przekaźnik świec ale to nie poprawiło sytuacji. Dodatkowo okazało się że w kolektorze jest olej w większej niż standardowo ilości. Zleciłem pomiar kompresji i test z olejem i wyszło następująco:
1 - 12 bar
2 - 22 bary
3 - 18 bar
4 - 10 bar
5 - 17 bar

Olej - 48 bar

Wyniki robione na zimno wyszły tragicznie, i teraz moje pytanie do b. doświadczonych kolegów, czy takie symptomy bardziej wskazują na wywalone pierścienie czy na głowicę . Nie oczekuje wróżenia ze szklanej kuli jedynie nakierowanie mnie co może być przyczyną , bo zależnie od tego zupełnie inny jest zakres pracy i kosztów . Jak już raz go odpalę to w ciągu dnia później odpala od strzału.

Idek - 25 Styczeń 2017, 12:40

sEB-q, Jeśli na próbie z olejem wyniki się poprawiły to wina leży po stronie zużytej tulei/pierścieni
sEB-q - 25 Styczeń 2017, 13:36

to niedobrze , koszty naprawy wysokie, czy nie lepiej kupić używany silnik?
perzu126 - 25 Styczeń 2017, 23:16

sEB-q, takie wyniki świadczą o naprawde sporym przebiegu. Myślę, że można pokusić się o zmianę silnika, jeśli tarfisz na taki z rozsądnym przebiegiem, myślę coś w okolicy 400tkm
sEB-q - 30 Styczeń 2017, 07:44

czy wszystkie silniki o tym numerze 605.960 miały taki sam osprzęt ? tzn np pompę wtryskową
czy zakup silnika o tym numerze daje gwarancje że "Będzie pasował" ? na aukcjach za 2500 można kupić silnik kompletny a to bardzo ułatwiało by sprawę.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group