Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Pytanie o kompresje silnika
kaczmarus - 25 Marzec 2014, 21:51
perzu126 napisał/a: | Na jednym garze jest wyraznie niższa, więc to może mieć równiez wpływ na równomiernośc pracy silnika. Jesli chodzi o instalacja gazowa to daj sobie spokój z producentem. Podjedz do Pawła Gabasa w Białej koło Wielunia- chyba najlepszy szpec od gazu w okolicy. W sumie z tego co mówiłeś to na gazie juz zrobiłes sporo km, więc napewno jakaś inwestycja będzie konieczna |
Dobra polece jak tylko zacznie coś się znowu dziac
Bo jak zaznaczyłem autko samo się naprawiło i zrobiłem dzis około 100km na gazie, pali tak jak zanim zaczęły się jaja, tak jak kiedy byłem u CIebie tak pali czyli normalnie
Perzu dzieki za pomoc, niestety pomógł nie moge tutaj dac bo nie ja założyłem temat, ale nie chce powielać tematów bo będą wyzywać w sumie dobrze że wszystkie podobne problemy są sklejane w jednym topiku bo łątwiej znaleźć coś co ma związek z Twoim autem, nie trzeba przeglądac 30 tematów, tylko jeden zawierający 30 postów
sEB-q - 25 Styczeń 2017, 10:40
w202 2,5 D Turbo rok 99
Problem zaczął się od kłopotów z odpalaniem zimą , całe lato przejeździłem bez problemu.
Na wstępie dodam że auto ma moc, nie kopci ani na biało ani na czarno. Spalanie w normie. Wraz z problemami z odpalaniem pierwsze co wymieniłem świece i przekaźnik świec ale to nie poprawiło sytuacji. Dodatkowo okazało się że w kolektorze jest olej w większej niż standardowo ilości. Zleciłem pomiar kompresji i test z olejem i wyszło następująco:
1 - 12 bar
2 - 22 bary
3 - 18 bar
4 - 10 bar
5 - 17 bar
Olej - 48 bar
Wyniki robione na zimno wyszły tragicznie, i teraz moje pytanie do b. doświadczonych kolegów, czy takie symptomy bardziej wskazują na wywalone pierścienie czy na głowicę . Nie oczekuje wróżenia ze szklanej kuli jedynie nakierowanie mnie co może być przyczyną , bo zależnie od tego zupełnie inny jest zakres pracy i kosztów . Jak już raz go odpalę to w ciągu dnia później odpala od strzału.
Idek - 25 Styczeń 2017, 12:40
sEB-q, Jeśli na próbie z olejem wyniki się poprawiły to wina leży po stronie zużytej tulei/pierścieni
sEB-q - 25 Styczeń 2017, 13:36
to niedobrze , koszty naprawy wysokie, czy nie lepiej kupić używany silnik?
perzu126 - 25 Styczeń 2017, 23:16
sEB-q, takie wyniki świadczą o naprawde sporym przebiegu. Myślę, że można pokusić się o zmianę silnika, jeśli tarfisz na taki z rozsądnym przebiegiem, myślę coś w okolicy 400tkm
sEB-q - 30 Styczeń 2017, 07:44
czy wszystkie silniki o tym numerze 605.960 miały taki sam osprzęt ? tzn np pompę wtryskową
czy zakup silnika o tym numerze daje gwarancje że "Będzie pasował" ? na aukcjach za 2500 można kupić silnik kompletny a to bardzo ułatwiało by sprawę.
|
|
|