To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Ustawienie geometrii: geometria w pojazdach mercedes w202

Alexander - 9 Styczeń 2014, 19:23

Camel- napisał/a:
jest tylna tuleja, która jest usztywniona w jednej płaszczyźnie i luźniejsza w drugiej.
chodzi koledze o tylnej tulei na wahaczu przednim? Ta dwuczęściowa?
Pioterek - 9 Styczeń 2014, 19:40

Alexander napisał/a:
chodzi koledze o tylnej tulei na wahaczu przednim? Ta dwuczęściowa?

Na wahaczu dolnym dwuczęściowa to jest z przodu, z tyłu jest jednoczęściowa i o tą chodzi koledze:


Alexander - 9 Styczeń 2014, 19:46

Jeszcze jedna mała sprawa jeśli kolega pozwoli: jak koła się poruszają po drodze, wiadomo, przez nierówność powierzchni drogi, różne obciążenie każdego z kół pojazdu (ładunek, przyśpieszenie... itd) tym bardziej zwis nadwozia a siły działające na koła/przeguby/łożyska... nie są stałe, z kolei kąty nam ciągle się zmieniają. Delikatnie ale się zmieniają. Większe odchyłki od kątów statycznych będą się objawiać np jako pływanie auta po drodze (mam na myśli efekt łódki jak myszkowanie). I właśnie o to mi chodziło z tymi dynamicznymi kątami.

Prosty przykład: przednie koło ustawione na granicy zbieżności (nie wiem, ile producent przewiduje jeszcze pole błędu pomiaru) w chwili gwałtownego hamowania czy nagłego przyśpieszenia. Jeśli nam się ugnie zawieszenie na tyle, aby zmiana kąta zbieżności była znacząca na pewno będzie wyraźne ściąganie kół kierowanych. A mogłoby się wydawać wtedy, że mamy nadmierny luz w przekładni, czy na jakimś elemencie zawieszenia. Amen :P

[ Dodano: 9 Styczeń 2014, 19:46 ]
p.s. fotka się nie otwiera

[ Dodano: 9 Styczeń 2014, 19:47 ]
już wiem o co chodzi.... mówimy o tej samej...

MERCmen - 14 Styczeń 2014, 10:43
Temat postu: geometria
Witam Panowie. Sprawa jest.. Wymieniłem na przodzie mojego w202 całe zawieszenie..wahacze,drazek głowny,koncowki..wszystko doslowinie.. pojechalem na geometrie i powiedzieli mi,ze nie ustawią geometrii,ponieważ muszę iśc kupic i wymienić przy wahaczach sruby-z zwykłych na jakies MIMOŚRODOWE.. Jezeli chodzi o auta to jestem ciemny.. gdzie takies sruby dostanie i jakiej sa srednicy..? pomocy
Alexander - 14 Styczeń 2014, 11:07

Witam. Zapewne chodzi o śruby febi-ego. To nie są śruby mimośrodowe tylko z wcięciem. Mają średnicę 14 mm (wcięcie są po obu stronach po 3 mm). Szczerze i ja mam zamontowane te śruby, ale to szajs totalny. Odradzam a to dlatego:
1. śruba o średnicy 14 mm to nie 20 mm (jak oryginał)
2. nie zapewniają płynnej możliwości regulacji,
3. maksymalna różnica kątów jaką możesz uzyskać to: 30 minut dla pochylenia i 20 minut dla wyprzedzenia
4. jest ryzyko przesunięcia śruby na mocowaniu, a dociskanie na siłę to czysta głupota

Już wolę dwie tulejki mimośrodowe. No chyba, że u ciebie odchylenie od normy jest tak mały, że te śruby rozwiążą twój problem. A tak się zapytam: czy masz wstępne pomiary?

[ Dodano: 14 Styczeń 2014, 11:09 ]
te śruby możesz dostać nawet w intercarsie.. jakieś 30 zł/szt. Rozumiem, że chodzi o przednie koła?

MERCmen - 14 Styczeń 2014, 11:29

Alexander napisał/a:
Witam. Zapewne chodzi o śruby febi-ego. To nie są śruby mimośrodowe tylko z wcięciem. Mają średnicę 14 mm (wcięcie są po obu stronach po 3 mm). Szczerze i ja mam zamontowane te śruby, ale to szajs totalny. Odradzam a to dlatego:
1. śruba o średnicy 14 mm to nie 20 mm (jak oryginał)
2. nie zapewniają płynnej możliwości regulacji,
3. maksymalna różnica kątów jaką możesz uzyskać to: 30 minut dla pochylenia i 20 minut dla wyprzedzenia
4. jest ryzyko przesunięcia śruby na mocowaniu, a dociskanie na siłę to czysta głupota

Już wolę dwie tulejki mimośrodowe. No chyba, że u ciebie odchylenie od normy jest tak mały, że te śruby rozwiążą twój problem. A tak się zapytam: czy masz wstępne pomiary?

[ Dodano: 14 Styczeń 2014, 11:09 ]
te śruby możesz dostać nawet w intercarsie.. jakieś 30 zł/szt. Rozumiem, że chodzi o przednie koła?
Mowa jest tutaj o przednim zaiweszeniu!! Jeżeli chodzi o pomiar to był...nie mam pojecia ile stopni...opony perfidnie stoją do środka..auto sciaga w jedna strone...
Alexander - 14 Styczeń 2014, 11:36

http://allegro.pl/sruba-w...3808250448.html

Chodzi o tę śrubę :) szkoda, że nie znasz wartości kątów... Ale może i się uda zmieniając zbieżność czy zakładając te śruby uzyskać optymalny geometryczny tor jazdy...

MERCmen - 16 Styczeń 2014, 10:34

Alexander napisał/a:
http://allegro.pl/sruba-wahacza-mercedes-w124-w201-r129-przod-08073-i3808250448.html

Chodzi o tę śrubę :) szkoda, że nie znasz wartości kątów... Ale może i się uda zmieniając zbieżność czy zakładając te śruby uzyskać optymalny geometryczny tor jazdy...
gosc od geometrii mowil,ze mam te srubki wymienic i zrobi wtedy jak powinno byc.. tylko to jest dla mnie dziwne..skoro kupuje zamiennic to powinien byc taki jak oryginał..?a tu jednak psikus..
Jawelkiewicz - 17 Styczeń 2014, 05:19

MERCmen napisał/a:
gosc od geometrii mowil,ze mam te srubki wymienic i zrobi wtedy jak powinno byc..


Niech Ci powie dokładnie jakie śruby masz kupic, żeby nie mógł powiedzieć, że z takimi jak kupiłeś nic nie może zrobić.
Zapytaj ile policzy sobie jeżeli sam kupi odpowiednie śruby.

Alexander - 17 Styczeń 2014, 11:14

507317036 zadzwoni kolega to coś poradzę...
Tomek90 - 2 Luty 2014, 22:04

Mam pytanie czy w w202 zbierznosc i geimetrie ustawia sie rownierz z tylu ?
Jawelkiewicz - 3 Luty 2014, 06:39

Przeczytaj pierwszy post w tym temacie. Czytaj aż zrozumiesz. ( co to jest zbierzność?)
caliber - 16 Marzec 2014, 22:42

jak zrobić z tyłu negatyw w mercu ? tylko ustawijac zbieznośc ?
Alexander - 17 Marzec 2014, 13:00

zależy jak duży ma być ten negatyw. Ale to wychodzi mniej więcej tak: jeden milimetr=10 minut. Jest duże pole do manewru, tak czy owak trzeba będzie zmodyfikować zawieszenie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group