Ogólnie o C-klasie - archiwum - stacyjka i kluczyk rybka
waldek500 - 6 Czerwiec 2007, 07:28 Temat postu: stacyjka i kluczyk rybka przestrzegam wszystkich przed zalaniem plakiem, wodą, płynem do szyb itd.. stacyjki na kluczyk rybke. bo sa z tego powodu spore klopoty.
pozdrawiam.
btx - 6 Czerwiec 2007, 14:45
a co sie dzieje wtedy ? jak czyszcze kokpit plakiem to czasami psikam i na stacyjke :/
waldek500 - 6 Czerwiec 2007, 17:17
po prostu przestaje dzialac.
jjankiello - 6 Czerwiec 2007, 17:33
Zapewne chodzi o efekt absorbowania kurzu, brudu i innego badziewia przez wewnętrzne powierzchnie zamka pokryte mokrym, tłustym czy innym specyfikiem...
Anonymous - 31 Sierpień 2010, 11:02
Witam,
no właśnie od 2 dni mam problem z zacinaniem stacyjki. Po wsunięciu klucza słychać stuknięcie elektromagnesów blokady kierownicy i stacyjki, jednak klucza nie daje sie obrócić w pozycję 1. Zazwyczaj jest tak, że jak auto postoi to pierwsza próba jest z zacięciem, dalsze - po wyjęciu klucza i ponownym wsunięciu kończą sie powodzeniem - da sie przekręcić. Spotkał sie ktoś z podobnym problemem? Dodam jeszcze, że po każdym włożeniu klucza zawsze słychać stuknięcie elektromagnesu/ów. Wykluczam więc problem z elektroniką klucza. Kokpit bywał czyszczony plakiem itp. Czy czeka mnie tylko autoryzowany serwis i wymiana stacyjki?
Pozdrawiam
Andrzej
Krzychs2 - 31 Sierpień 2010, 20:58
Bossmann, Temat opisywany wielokrotnie
Ja osobiście miałem taki problem i skończyło się na tym, że za którymś razem zgasiłem auto i koniec kariery
Jak masz drugi komplet kluczyków to miej je lepiej przy sobie. Ja nie miałem i musiałem zamawiać nowy (1200 zł).
Teraz działa bez zarzutów
jjankiello - 1 Wrzesień 2010, 00:11
Bossmann napisał/a: | Kokpit bywał czyszczony plakiem itp. |
Wyczyść gniazdo klucza w stacyjce... Oczko podczerwieni w kluczu i jego odpowiednik w stacyjce muszą być czyste...
Plak to świństwo, które nie wytarte przyciąga kurz i inne badziewie, a samo ściele się tłustą powłoką, która stanowi przeszkodę dla promieni IR.
MICHAL200 - 20 Październik 2010, 19:44
Czym wyczyscic gniazdo stacyjki dla kluczyka rybki aby jej nie zaszkodzic? Mnie od paru dni tak sie dzieje, ze kluczyk nie zawsze zalapie i nie odblokowuje sie. Jak przetre leciutko palcem to "zgrzyt" stacyjki nastepuje od razu, ale to nie sposob.
Krzychs2 - 20 Październik 2010, 21:16
MICHAL200, ja czyściłem pastą polerską by usunąć rysy a potem spirytusem kosmetycznym
MICHAL200 - 20 Październik 2010, 21:36
Krzychs2, dzx, uzylem wacikow do uszu i problem jak reka odjal. Ufff
Krzychs2 - 20 Październik 2010, 21:37
Cytat: | Krzychs2, dzx, uzylem wacikow do uszu i problem jak reka odjal. Ufff |
To cieszę się z Tobą bo ja nie miałem tyle szczęścia
G. - 21 Październik 2010, 06:27
Krzychs2, osobiście użyłbym wspomnianych wyżej wacików oraz alkoholu izopropylowego (używam go do czyszczenia bebechów komputera, np. do usuwania starej pasty przewodzącej z procesora). Dobrze odtłuszcza, szybko odparowuje, nie pozostawia plam, jest bezpieczny dla elektroniki.
Krzychs2 - 21 Październik 2010, 10:53
Cytat: | Krzychs2, osobiście użyłbym wspomnianych wyżej wacików oraz alkoholu izopropylowego (używam go do czyszczenia bebechów komputera, np. do usuwania starej pasty przewodzącej z procesora). Dobrze odtłuszcza, szybko odparowuje, nie pozostawia plam, jest bezpieczny dla elektroniki. |
Dobrze wiedzieć Mnie jednak padł kluczyk i to nie była wina stacyjki
fifi - 23 Październik 2010, 09:21
Witam! Szukałem ale nic nie znalazłem na forum o takim przypadku.
Po włożeniu kluczyka do stacyjki blokada kierownicy zwalnia, przekręca się ładnie kontrolki zapalają się ale nie odpala brak reakcji w pozycji uruchamiania silnika. Posiadam trzy klucze i żaden nie odpala. Zdażało się to sporadycznie, za pierwszym razem nic ale póżniej było OK. Po uruchomieniu na pych zapalił i stacyjka znów zadziałała. Mamy dwie C classy 97 i 98 i w obydwu występuje podobny problem. Proszę o pomoc.
Gerri - 23 Październik 2010, 09:57
Cześć.
Na pewno nie spodziewaj się rady: "masz uszkodzone to i to, po wymianie będzie dobrze" - gdyż jest sporo elementów w instalacji odpowiedzialnych za to uszkodzenie. Obawiam się, że nawet komputer tu na wiele się nie zda. Trzeba po prostu wziąść miernik w łapę i po kolei sprawdzić, gdzie ginie prąd po drodze ze stacyjki do rozrusznika.
|
|
|