To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Wymiana płynu hamulcowego - step by step

cracof - 4 Luty 2014, 15:30
Temat postu: Wymiana płynu hamulcowego - step by step
Cześć,

ostatnio nadszedł czas wymiany płynu hamulcowego w mojej W202, dowiedziałem się o tym kiedy przy -10°C sprzęgło hydrauliczne po wciśnięciu nie chciało szybko wracać do pierwotnej pozycji :D
Gwoli ścisłości, płyn hamulcowy jest higroskopijny, tzn. woda wytrącona w układzie miesza się z płynem i przy niższych temperaturach krzepnie, stąd wrażenie gęstości płynu. Wymieniałem DOT 4 na DOT 4, mogłem wybrać również DOT 5.1 (droższy - wyższa temperatura wrzenia), natomiast DOT 5 nie zaleca się mieszkać z 4 - tutaj wchodzi w grę kwestia dolewek, my wymienialiśmy i tak.
Z ważnych kwestii:
- nie odpowietrzamy w ten sposób aut z ASR
- warto dzień wcześniej popryskać sobie WD40 wszystkie zaworki żeby lżej było odkręcać i ich nie pourywać, nie chcemy wymieniać całych zacisków
- do okręcania warto używać młotka - delikatnie obstukać klucz. ciągłe podanie siły może spowodować ukręcenie zaworka
- do zacisków używamy klucza płaskiego oczkowego 9 albo 11 mm, do wysprzęglika przy skrzyni 7 mm
- przyda nam się również pojemnik na stary płyn i ok 50 cm wężyka przeźroczystego do spuszczenia starego płynu o średnicy wewnętrznej 8 mm
- dużo wygodniej odpowietrza się / wymienia płyn odkręcając koła, osłonę pod skrzynią trzeba obowiązkowo w przypadku prac przy sprzęgle

Kolejność odpowietrzania: od zacisku najdalej umiejscowionego od pompy hamulcowej do oddalonego najmniej (tylne prawe, tyle lewe, przednie prawe, przednie lewe, na końcu sprzęgło).

Oto zdjęcia nowego płynu i spuszczonego:



A tutaj sam film z YT. Zamieszczam od 6 min bo ogólnie to film kumpla o układach hydraulicznych, który postanowił nagrać parę czynności przy wymianie płynu. Takimi tam różnościami się interesuje i robi filmy :)
http://www.youtube.com/wa...uwSNHbUnac&t=6m

Greg_G - 4 Luty 2014, 17:48

Też muszę wymienić- Ile trzeba płynu ?
Cytat:
- nie odpowietrzamy w ten sposób aut z ASR

Nie robimy tak jak na filmie, czy o co chodzi?

cracof - 4 Luty 2014, 20:13

Greg_G, ja zużyłem prawie litr płynu, a w zbiorniczku mam minimum. Celowo tyle zostawiłem bo niedługo wymieniam klocki hamulcowe. Pół litra to zdecydowanie za mało na wymianę w całym układzie.

Wszędzie mówią i piszą, że do odpowietrzania układu z ASR trzeba użyć specjalne "urządzenie" :) Głębiej w temat nie wnikałem bo sam nie posiadam.

Greg_G - 5 Luty 2014, 17:59

W takim razie, czy ktoś mógłby napisać jak wymienić poprawnie płyn w MB z ASR, by temat można było uznać za kompletny i przenieść do FAQ?
Piotrek1401 - 6 Luty 2014, 20:09

Cytat z książki "od 1.6.1994 układ ASR jest inny i odpowietrzanie przeprowadzane jest jak w innych modelach"

U siebie również mam ASR, odpowietrzam i wymieniam płyn sposobem pokazanym powyżej, ze stacyjką przekręconą na zapłon, jednak z jedną różnica - nie pozwalam na opróżnienie zbiornika wyrównawczego. Jak poziom płynu opada w pobliże dna zbiornika (na tyle aby pompa nie zaciągnęła powietrza) dolewam świeżego płynu. Przy operacji na pewno zużyje się więcej płynu niż przy opróżnieniu układu jednak nie ma zagrożenia wystąpienia komplikacji - płyn jest cały czas w układzie..

cracof - 7 Luty 2014, 10:41

Greg_G, Piotrek1401, rozmawiałem ze znajomym elektrykiem z ASO. Powiedział, że w ASR odpowietrzamy układ tak samo jak w układzie bez tego systemu ale dobrze potem podpiąć auto do komputera i "wymusić pracę elementów" - cokolwiek miał na myśli.

Zgadzam się z tym co Piotrek1401 pisze - przy wymianie bądź odpowietrzaniu trzeba pilnować żeby nie brakło płynu w zbiorniczku wyrównawczym bo zapowietrzymy układ.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group