To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - zawór zwrotny? w202 2.2cdi

kbanaszak - 4 Luty 2014, 19:58
Temat postu: zawór zwrotny? w202 2.2cdi
Z powodu ugnitych przewodów czujnika temp. powietrza wlotowego auto paliło duże ilości. Niestety zabrakło paliwka i układ się zapowietrzył, wymieniłem filtr paliwa, i nadal się zapowietrzał, wymieniłem oringi na przewodach wysokiego ciśnienia i teraz układ nie zapowietrza się (tak jak wtedy-pojawiały się bąbelki w przewodzie za filtrem) tylko paliwa w wężyku przed filtrem (tym przezroczystym) cofa się do takiegy podgrzewacza (taka czarna kostka, wchodzi do niego czarny wąż,a wychodzi przeźroczysty-ten w którym cofa się paliwo).
Moje pytanie czy pomiędzy bakiem a wężem (czarnym) przed tym podgrzewaczem jest jakiś zawór zwrotny (być może nie odbija lub się zaciął i cofa się paliwo).

wiskontii - 4 Luty 2014, 20:27

kbanaszak, Kolego nie jest montowany zawór zwrotny fabrycznie montują koledzy samodzielnie ja właśnie jestem po takiej operacji ze nawet ten czarny wężyk wymieniłem na przezroczysty co idzie od podgrzewacza do filtra aby było widać odpowiednie uszczelki trza włożyć to znaczy 10/2,5 i 8/2,5 po jednym dniu się unormowało i leci teraz znikoma ilość pici bąbli zobacz jeszcze odpowietrzenie baku pod zderzakiem tylnym jak się dobrze schylisz jest rurka sprawdź drożność
kbanaszak - 4 Luty 2014, 21:19

od podgrzewacza do filtra mam przezroczysty i to właśnie w nim robi się nawet 4cm powietrza-paliwo się cofa. Rozumiem że zawór zwrotny założyć przed podgrzewaczem na ten gumowy wężyk (najłatwiej).
perzu126 - 4 Luty 2014, 21:22

wiskontii, ale kolega ma CDI a tam jest zupełnie cos innego niż w naszych klekotach :wink: Czyt. układ paliwowy jest dużo bardziej skomplikowany
kbanaszak - 4 Luty 2014, 21:26

Dodam, że przy prubie dmuchania w wąż ten czarny (idący z baku), w baku nic nie bulgocze, tak jakby był przytkany lub był po drodze zawór zwrotny.
wiskontii - 5 Luty 2014, 16:59

kbanaszak, pokopałem i znalazłem cos takiego morze u ciebie jest

http://allegro.pl/mercede...3875444539.html

kbanaszak - 8 Luty 2014, 20:11

Tak znajduje się u mnie taki zawór, jest przykręcony do bloku silnika.

Zamówiłem normalny zawór zwrotny montowany na wąż. Po odkręceniu zbiorniczka filtra i spojrzeniu w dół moim oczom ukazał się już zamontowany zawór. Wyciągnąłem stary i okazał się niesprawny (dmuchając w niego z obu stron powietrze normalnie leciało, tak jakby się zaciął), założyłem nowy wszystko skręciłem, odpaliłem silnik i po odpaleniu silnika pojawiły się bąbelki w pierwszym przeźroczystym wężu. Uszkodzony okazał się wąż idący od nowego zaworu zwrotnego do podgrzewacza paliwa (tego przed filtrem). Wymieniłem ten odcinek, paliwo nie cofa się, lecz silnika nadal nie da się normalnie odpalić, trzeba bardzo długo kręcić lub psiknąć "plaka" w dolot (wtedy odpala od strzała).

Nie wiem co jeszcze może być nie tak.

//edit 10.02
Dziś pojechałem do brata i sprawdził pompę na wężyki po filtrze(najbliżej pompy) jest bardzo duże podcisnienie. Na węży przed filtrem i przed podgrzewaczem jest znacznie mniejsze. Po ominięcie podgrzewacza i podłączeniu węża od paliwa do filtra okazało sie ze powietrze zasypane jest przez obudowę filtra która prawdopodobnie jest nieszczelna. Na dniach bede miał obudowę filtra standardowa (nierozboeralna) i wtedy sprawdzę, i dam znać.

Jary - 12 Luty 2014, 18:11

kbanaszak napisał/a:
Tak znajduje się u mnie taki zawór......


To jeszcze sprawdź czy on jest sprawny :idea:

kbanaszak - 12 Luty 2014, 18:17

W tym momencie nie mam takiej możliwości, jutro pojadę to sprawdzę i dam znać.
Tomi 62 - 13 Luty 2014, 06:26
Temat postu: Re: zawór zwrotny? w202 2.2cdi
kbanaszak napisał/a:
paliło duże ilości

tzn. ile, zauważyłem coś u mnie ostatnio również zwiększone spalanie.

kbanaszak - 18 Luty 2014, 22:29

Problem rozwiązany winowajcą był uszkodzony regulator ciśnienia paliwa


perzu126 - 19 Luty 2014, 06:28

Czyli powierzenie bylo nie winne ciezkiego rozruchu. Regulator cisnienia byl nie zamknięty i upuszczal za duzo paliwa z listwy.
kbanaszak - 19 Luty 2014, 17:50

Dokładnie, przy okazji wymieniłem zawór zwrotny, oringi na wężach wysokiego ciśnienia i wkład filtra wraz z uszczelką.
Tomi 62 - 20 Luty 2014, 06:44

Fajnie, ze udało Ci się usunąć awarię, ale byłbym Ci wdzięczny za odpowiedź na moje pytanie z postu sprzed kilku dni.

kbanaszak napisał/a:
paliło duże ilości

tzn. ile, zauważyłem coś u mnie ostatnio również zwiększone spalanie.

rzuru222 - 29 Wrzesień 2015, 21:40

Czesc

Mam gdzies powietrze w ukladzie paliwowym 2.2 Cdi
Jak samochod postoi dzien to bez dodania gazu i to sporo przy odpalaniu zdechnie, i trzeba rznac rozrusznikiem zeby odpowietrzyć, wiec gdzies paliwo mi sie cofa, ale zaowazylem ze jak zaleje bak do pełna to ten problem nie występuje, jedynie pofalują obroty przez chwile. Mimo wszystko spadła moc odczuwalnie, dużo wolniejsze przyspieszenie
Jakis pomysł gdzie szukac przyczyny?

Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group