To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - zawór zwrotny? w202 2.2cdi

Niedzwiad - 20 Styczeń 2016, 18:43

Jary napisał/a:
kbanaszak napisał/a:
Tak znajduje się u mnie taki zawór......


To jeszcze sprawdź czy on jest sprawny :idea:

A jak go sprawdzić?
Odkręcić i dmuchnąć?
Ten zawór jest sterowany elektronicznie?
U mnie od wymiany oringów miną miesiąc i dziś zauważyłem, że coś się chyba poci przy tym zaworze i zastanawiam się, czy go nie wymienić, tylko zanim zamówię używkę chciałbym wiedzieć o co w nim w ogóle chodzi? To, ze trzyma paliwo przed cofaniem to wiem, ale nie wiem po co w nim te gniazdo z bodajże trzema pinami (prąd, sygnał, masa)?
Auto dwa razy miało problemy z odpaleniem i kończą mi się pomysły co to może być, a w tym temacie znalazłem kilka następnych potencjalnych przyczyn.

perzu126 - 20 Styczeń 2016, 21:09

Niedzwiad, ten zawór reguluje ciśnienie na listwie wtryskowej. Do zapowietrzania nie ma on raczej nic do rzeczy.Jego awaria będzie skutkowała brakiem odpalenia, bo jak będzie ciśnienie uciekać z listwy wtryskowej to pompa nie nabije wymaganego ciśnienia.

Niedzwiad napisał/a:
Auto dwa razy miało problemy z odpaleniem

Jakieś szczegóły?

Niedzwiad - 20 Styczeń 2016, 21:39

Od zakupu cały czas to samo.
Gdy pojawia się wilgoć, czy to z +9 temperatura spadała do zera, czy z -10 rosła do zera, auto przestawało palić i można było kręcić w nieskończoność i nic. Zawsze po nocy, gdy padał deszcz, lub gdy z dużego mrozu po jednej nocy weszło na plus.
Wymieniłem wszystkie oringi, czujnik położenia wałka rozrządy (bo komputer pokazywał błąd), filtr paliwa.
Za każdym razem gdy z rana nie odpalał, wracałem do niego po około 8 godzinach i palił z pierwszego kręcenia, bez jakiegoś wysiłku.
Podczas wymiany oringów, tylko pod tym zaworem było mokro, teraz również ten dolny przewód paliwowy jest mokry, pomimo iż jest na nim nowy oring. Miałem już zakładać zawór zwrotny na przewód paliwowy, ale coś mi się wydaje, że może ten oryginalny wymienić, skoro przy nim jest jakaś nieszczelność.
Ostatnio po wyjechaniu z warsztatu, gdzie było +13 i postawieniu auta na dworze gdzie było -13 również nie chciał odpalić, ale tym razem mechanik byłem u mechanika, który był uzbrojony w plaka i z plaka odpalił bardzo ładnie.
Czekam na inne pomysły.

[ Dodano: 10 Luty 2019, 16:45 ]
Odkopię temat jakby ktoś miał podobny problem.
U mnie rozwiązaniem była wymiana czujnika położenia wałka rozrządu i skasowanie wszystkich błędów. Po wymianie nie pojechałem na kompa i problem występował jak to z psującym się czujnikiem, raz działał, raz nie, więc i auto losowo nie odpalało (bo częściej razy odpalało niż nie odpalało).

kubus838 - 11 Luty 2019, 10:52

Niedzwiad napisał/a:

Odkopię temat jakby ktoś miał podobny problem.
U mnie rozwiązaniem była wymiana czujnika położenia wałka rozrządu i skasowanie wszystkich błędów. Po wymianie nie pojechałem na kompa i problem występował jak to z psującym się czujnikiem, raz działał, raz nie, więc i auto losowo nie odpalało (bo częściej razy odpalało niż nie odpalało).


Miałem podobny problem z odpalaniem. Nawet pompę wysokiego ciśnienia zrobiłem. Wymieniłem też zawór regulujący ciśnienie paliwa, wszystkie przewody. Wywaliłem podgrzewacz paliwa. I dalej samochód odpalał jak chciał. W moim przypadku uszkodzona była uszczelka w pompie wstępnej. Po wymianie pompy wszystko wróciło do normy. I tu nasuwa się pytanie, gdzie można kupić uszczelki do tej pompy?

robert



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group