To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zrób To Sam - Uszczelnienie podgrzewacza paliwa w 2,2diesel...

perzu126 - 11 Luty 2014, 19:18
Temat postu: Uszczelnienie podgrzewacza paliwa w 2,2diesel...
W związku z ostatnimi podejrzeniami o puzczanie powietrza w układ paliwa przez podgrzwacz paliwa juz opisuje jego budowę.

Przede wszystkim znajduje sie on pod kolektorem dolotowym. NietRudno go odnaleść: jest tranzytem paliwa pomiędzy filtrem paliwa a bakiem. Zajmuje się wstępnym podgrzaniem paliwa- ma w środku termostat(widoczny w grubym króćcu), który pilnuje, żeby paliwo nie osiągnęło więcej niż 30st. C. Napewno zimą ułatwia życie w dużych mrozach, bo zmniejsza ryzyko zatkania parfiną filtra paliwa. Czy ma znaczenie dla pompy wtryskowej? Nie wiem.

Do demontażu potrzebujemy: jakiś srubokręt, silikon odporny na wysoką temperaturę, klucze torxowe, na pewno oring na przewód paliwowy. I kilka rzeczy o których nie pamietam. Stopień trudności: banał :mrgreen:

BUDOWA
Ma dwa krócce: jednym (tym grubym) paliwo idzie od baku, drugim cienkim króćcem, poprzez przezroczysty przewód puszcza (zagrzane paliwo) do filtra.

Czarna częśc jest widoczna od zewnątrz, metalowa częśc, czyli wymiennik ciepła jest schowany w głowicy. Jak zdemontować nie będę opisywał, bo to jasne. Ale: trzeba spuścić troszkę płynu chłodniczego i zdjąć kolektor. A reszte sami zobaczycie.




Częśc metalową i plastikową mozna bez problemu rozłączyć, podwazając płaskim śrubokrętem, ponieważ są zatrzaskach




Po rozebraniu widzimy zielona gumkę uszczelniającą. Jestem na 99% pewny, że to ona jest odpowiedzialna za zapowietrzanie układu. Nie wiem czy można kupić nową, ale zawsze można ja usczelnic silikonem i złożyć z powrotem.
MOŻEMY SPRĘŻONYM POWIETRZEM SPRAWDZIĆ JEGO SZCZELNOŚĆ, DLA PEWNOŚCI :idea:
A ciepłą woda puszczoną z kranu prosto w gruby króciec zobaczyć jak otwiera sie termostacik :mrgreen: :mrgreen:

Zapomniałem!
Potrzebna jest jeszcze taka uszczelka przy montazu. Oryginalna o nr A6040780180 ZA 9,5ZŁ LUB MOZEMY EWENTUALNIE SAMI WYCIĄC Z PAPIERU I USZCZELNIC SYLIKONEM :wink: Wybór nalezy do was

Greg_G - 11 Luty 2014, 20:44

Spoko, ale tak naprawdę nie wiem skąd wyciągnąłeś tą część- Foto tego przy silniku by się przydało :oops:
kbanaszak - 11 Luty 2014, 21:02

Podgrzewacz w zwykłym dieslu znajduje się pod kolektorem ssącym. Na zdjęciu jest ściągnięty kolektor.

Jeszcze lepiej ukazują go te zdjęcia- urządzenie do którego wchodzi czarny przewód od boku a wychodzi przezroczysty od góry




W przypadku silników cdi trochę inaczej on wygląda, jednak jego umiejscowienie jest takie samo przed filtrem, i jest on pierwszą rzeczą do której wpięty jest dopływ paliwa (gumowy wąż) i wychodzi z niego pierwszy przeźroczysty wąż (jeśli nic nie było grzebane)



ZDJĘCIA ZAPOŻYCZONE Z INTERNETU

wiskontii - 12 Luty 2014, 07:58

perzu126, Bardzo dobra robota
jacekjjmixer - 13 Luty 2014, 22:01

perzu126, prosimy zdać relację czy twój patent się sprawdza :)
ps
możesz podać jaki silikon proponujesz do uszczelnienia

perzu126 - 14 Luty 2014, 01:30

jacekjjmixer napisał/a:
prosimy zdać relację czy twój patent się sprawdza

Jeszcze go nie stosowałem u siebie. Po prostu sprawdziłem czy da się rozebrać podgrzewacz- da się, więc jak się uszczelni to musi być ok.
jacekjjmixer napisał/a:
podać jaki silikon proponujesz do uszczelnienia

Oczywiście, że podam :wink: Każdy silikon wysokotemperaturowy :wink: Bardzo dobry jest Reinzosil- z powodzeniem można zastapic nim zwykłe uszczelki

FFranz - 8 Czerwiec 2014, 13:30

Rozumiem że wymieniłeś uszczelkę z ASO i oringi czy poprawiło się ?? Bo umnie od tamtej strony (podgrzewacz-> filtr) przewód się zapowietrza.
Po tej operacji powietrze zniknęło??

perzu126 - 8 Czerwiec 2014, 14:27

FFranz, uszczelke wymieniałem, poniewaz wyciągałem podgrzewacz w trakcie demontazu glowicy. Mam niewielkie bąble w przewodach, ale to nie przeszkadza pompie
badmojo - 1 Październik 2016, 00:24

Czym "grozi" pominięcie tego podgrzewacza...? Bo przecież przy rozruchu płyn jest też zimny, a później paliwo w zbiorniku i tak się podgrzewa z powrotu z przelewu (przynajmniej w CDI)
I w jaki sposób może się przez niego dostawać powietrze do paliwa, bo jak rozumiem paliwo jest podgrzewane płynem chłodzącym...?
W ASO nowy podgrzewacz to 450zł i podobno był to swego czasu chodliwy towar, bo psuły się na potęgę. Mowa oczywiście o CDI, w którym jest chyba identyczny podgrzewacz, tylko dostęp do niego jest chyba łatwiejszy, bo jest na górze dolotu przed filtrem paliwa.

[ Dodano: 1 Październik 2016, 00:30 ]
perzu126, no i czy bąble zniknęły...?

perzu126 - 1 Październik 2016, 14:06

badmojo, mam niewielkie pęcherzyki powietrza, szczególnie przy ostrej przegazówce.
Co do temp paliwa w CDI to bardziej chyba chodzi o wychłodzenie paliwa niż podgrzanie. W CDI jest bardzo wysokie ciśnienie sprężania to i temperatura wzrasta.

badmojo - 2 Październik 2016, 11:43

perzu126, Od chłodzenia paliwa w CDI, jest cały zespół chłodzenia składający się z wymiennika przy silniku i małej chłodnicy z przodu.
Ciekawi mnie najbardziej funkcja, zasady działania tego podgrzewacza i ewentualne skutki jego pominięcia. Bo ewidentne on jest u mnie powodem zapowietrzenia się układu paliwowego. Mam go tymczasowo pominięty i sprawdzam czy to on nie był winowajcą moich problemów z brakiem paliwa przy gwałtownym wyprzedzaniu.

[ Dodano: 2 Październik 2016, 19:41 ]
Znalazłem taki opis jego funkcji. Tylko zastanawia mnie czy w przypadku CDI jest on w ogóle niezbędny ze względu na fakt, że do zbiornika wraca z przelewów mocno podgrzane paliwo i przynajmniej na chłopski rozum wydaje się być zbędnym.

Podgrzewacz paliwa w silniku diesla służy do podgrzewania oleju napędowego w okresie niskich temperatur w celu uniknięcia zablokowania filtra paliwa. Zablokowanie filtra paliwa może nastapić w ujemnych temperaturach z powodu wzrostu lepkości paliwa i wytracania się części stałych (parafiny).
Olej napędowy sprzedawany na stacjach paliwowych posiada parametr TZZF (Temperatura Zablokowania Zimnego Filtra) określający temperaturę, w której spowoduje on zablokowanie filtra paliwa bez żadnego urzadzenia podgrzewającego.
Ponadto obowiązują okresy, w których ten parametr musi być dostosowany do warunków klimatycznych.
Występuje olej nepędowy letni (od 16 kwietnia do 30 września) o TZZF 0"C, olej przejściowy (wiosną od 1 marca do 15 kwietnia i jesienią od 1 października do 15 listopada) o TZZF -10"C, ON zimowy (od 16 listopada do końca lutego) o TZZF -20"C. W rejonach o ostrzejszych zimach stosuje się odmiany arktyczne o TZZF od -20 do -44"C.
Producent samochodów postanowił jednak, że dla wygody użytkowników zamontuje podgrzewacz paliwa zapobiegający zablokowaniu filtra. Ma to sens w okresie krótkotrwałych przymrozków poniżej TZZF danego paliwa lub jesli samochód stał pół roku i w zimie mamy letni olej napędowy.
Ponadto podgrzane paliwo ma mniejsza lepkość, czyli lepiej jest przetłaczany do pompy wtryskowej a z tamtąd do wtryskiwaczy, lepiej jest rozpylany i lepiej się spala.
Podgrzewacz posiada wewnetrzny termoregulator właczający go poniżej 0"C i wyłaczający powyżej 130"C (elementu grzejnego).
Podgrzewacz paliwa nie żadnego wpływu na rozruch zimnego silnika. Spełnia swoje zadanie w czasie dłuższej pracy silnika (po ok 5 min).
Posumowując, jeżeli uda nam sie uruchomic silnik to podgrzewacz niedopuści do zatrzymania silnika w czasie jego pracy/jazdy z powodu zablokowania filtra.
Jeżeli paliwo "zgęstniało" na tyle, że nie mozemy uruchomić silnika z powodu niedopływającego paliwa do pompy to pomóc nam może tylko ogrzanie wszystkich elementów, w których znajduje sie paliwo.
Samochody bez podgrzewacza są narażone na zatrzymanie silnika z powodu wzrostu lepkosci paliwa ("zgęstnienia") lub wydzielenia sie parafiny w czasie jazdy, gdy pęd zimnego powietrza znacznie oziębia przewody i filtr paliwa.
Zaleca sie stosowanie dodatków poprawiających własności niskotemperaturowe paliwa zwane depresatorami (depresator) jednak ich skuteczność zależy od jakości (TZZF) paliwa.

Svempa - 3 Październik 2016, 19:28

W moim 2.5 TD jest ten element pominięty, auto mam od Maja wiec jeszcze mrozów nie czułem, wszystko smiga elegancko tylko jakiemuś druciarzowi nie chciało się naprawiać tego...
badmojo - 6 Październik 2016, 15:27

U mnie pominięty jest na razie w celach diagnostycznych. By potwierdzić lub wykluczyć jego wpływ na zapowietrzanie się układu paliwowego.
dhab - 11 Listopad 2016, 15:08

Witam. I jak diagnoza? Dało coś pominięcie podgrzewacza?
Ja u siebie wymieniłem filtr paliwa oraz oringi (niestety 3 z 4) pomylili się w serwisie i dali mi jeden inny. Kilka dni było fajnie ale ostatnio znowu lekko zaczęły falować obroty.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group