To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Cewka zapłonowa C200

Arch - 16 Luty 2014, 19:32
Temat postu: Cewka zapłonowa C200
Cześć,

Proszę o poradę jak wymienić cewkę zapłonową w W202 C200 (100 kW; benzyna) 1995.

Nie działa cewka odpowiedzialna za 1 i 4 świecę, brak iskry.

Trzeba do tej operacji zrzucać kolektory, może lepiej robić to od dołu auta?

Proszę o poradę w miarę możliwości krok po kroku.

Dzięki :)

Javoreczek - 17 Luty 2014, 11:15
Temat postu: Re: Cewka zapłonowa C200
Arch napisał/a:
Trzeba do tej operacji zrzucać kolektory,


No niestety raczej tak.

A skąd wiesz, że cewka? Sprawdzone elektrycznie na upalenie/zwarcie/przebicie, czy tylko z kompa info? Bo jesli to drugie, to NIESTETY sterownikiem silnika bym się zainteresował. Przedliftowe cewki rzadko podały w odróżnieniu od PMS'ów... błąd cewki w kompie w obu przypadkach ten sam.

wiskontii - 17 Luty 2014, 13:21

Arch, kolega poniżej nakierował ciebie prawidłowo zainteresuj sie PMS
A tak to wygląda
http://www.gg.pl/dysk/aLN...c/PMS+IFZ+PILOT

elpaco - 17 Luty 2014, 13:59

Javoreczek, nie ma potrzeby zdejmowania kolektorów do cewki! Dwie śruby na klucz 10 na kiju od góry, najpierw wypiąć kable WN. Przewody od spodu można odkręcić po odkręceniu cewki. Ładnie wszystko widać między pompą wspomagania a kolektorem. Ale tak jak koledzy piszą- brak prądu na cewce może być objawem uszkodzonego PMSu. Łatwo to zresztą sprawdzić bez kompa.
Wypiąć przewody WN, próbnik w dłoń i sprawdzić zasilanie na cewkach, główne czyli duży czerwony plus i sterujące na dochodzących do niej przewodach. Oczywiście na tych cieńszych sterujących należy sprawdzać kręcąć rozrusznikiem. Tylko nie trzymaj cewki w ręce!!!!!

yad31 - 19 Luty 2014, 15:42

Mam podobny problem - c180. Po najmroźniejszej nocy w tym roku już nie odpalił. Brak iskry.
Mam pytanie - gdzie powinno pojawić się zasilanie na PMS (0185450232 siemens) po przekręceniu kluczyka? Od tego chciałbym zacząć diagnozę zanim wyślę moduł do serwisu ponieważ mam pewne podejżenia dlatego że rano nie chciał wogóle kręcić, dodatkowo bezpiecznik oświetlenia kabiny miał przerwę. Po wymianie na nowy o dziwo rozrusznik się obódził (co ma piernik do wiatraka?), niestety nie było już iskry. Myślę że jest problem z zasilaniem (oby).

Javoreczek - 19 Luty 2014, 16:47

Słychac pompę z tyłu po przekręceniu kluczyka?
yad31 - 19 Luty 2014, 16:56

Pompa ok, działa i po uzyskaniu ciśnienia się wyłącza.
wiskontii - 19 Luty 2014, 16:58

yad31, Kolego jaki rok twojej gwiazdy czy masz pilota scyzoryk- imo
Dodam tylko ze pompa chodzi cały czas jak masz właczony zapłon

yad31 - 19 Luty 2014, 17:01

Sorry nie dopisalem - 94r. płaski kluczyk nierozbieralny.
Pompa u mnie się wyłącza po 2-3 sekundach, myślałem że pracuje do momentu uzyskania ciśnienia.

wiskontii - 19 Luty 2014, 17:09

yad31, Masz ta starsza wersje zainteresowałbym się PMS bo on ci blokuje listwę wtryskowa a centralny narmalnie działa z kluczyka :?:

[ Dodano: 19 Luty 2014, 17:11 ]
yad31 napisał/a:
Sorry nie dopisalem - 94r. płaski kluczyk nierozbieralny.
Pompa u mnie się wyłącza po 2-3 sekundach, myślałem że pracuje do momentu uzyskania ciśnienia.


ona ciszej chodzi jak ma cisnienie chyba ze jest inaczej

yad31 - 19 Luty 2014, 17:11

to jest pierwsza wersja kluczyka - płaski bez sterowania centralnym i chyba albo na pewno bez immo

Idę sprawdzić pompę

wiskontii - 19 Luty 2014, 17:13

yad31 napisał/a:
to jest pierwsza wersja kluczyka - płaski bez sterowania centralnym i chyba albo na pewno bez immo

Idę sprawdzić pompę


Okej ale centralny musisz miec bo to terz sie komunikujie

yad31 - 19 Luty 2014, 17:32

Centralny oczywiście jest, ale uruchamiany mechanicznie zamkiem. Jedyny problem jaki z nim był to taki że od strony kierowcy nie działało zamykanie i trzeba było zamykać po drugiej stronie, ale po mimo tego wszystko działało.

Pompa działa tylko przez 2 sekundy i się całkowicie zatrzymuje. Podczas pracy szumi w listwie.

Mentos1509 - 19 Luty 2014, 17:39

witam, panowie dokładam się tematu tyle ze mam c220, 2.2 benzyna 96r, roku temu były wymieniane cewki i sterownik o nr 017 545 70 32 bo nie palił na dwa cylindry, caly rok było ok, kilka dni temu skończyły mi się klocki z przodu i od tego się zaczęło, jak wymieniłem klocki wyladował się akumulator, po podładowaniu zapalił mięciu 3 razy i od tamtego czasu brak iskry na 4 cylindrach... może mieć to coś wspólnego z immo jak aku siadł? czy znów mógł pójść komputer albo cewki?? jest w tej wersji PMS?

Sprawdzałem dziś przewody od cewek do komputera i ciągłość jest ale na pinach w wtyczce VDO od zasilania cewek brak napięcia... jakieś pomysły ? immo?

wiskontii - 19 Luty 2014, 17:39

Powinna chodzić cały czas morze tu jest pies pogrzebany sprawdź w bagażniku stan bezpiecznika w przekaźniku do pompy ten po prawej stronie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group