To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Pompa Lucas-ustawienie

perzu126 - 9 Marzec 2014, 21:29

adi469, widzisz ja u siebie mam tak (bo uszczelke miałem wymieniana w DE), że koło pasowe nie wiem czy jest nie od tego modelu, czy jaki pies, ale znak OT na tym kole nie oznacza GMP na pierwszym cylindrze!!!! Kapnąłem sie jak zobaczyłem znaki na rozrządzie i to OT na kole pasowym, które było w innym miejscu. Aha i na pompie jakiś szwab zaznaczał tez znaki. Więc ustawiłem rzrząd na znakach, pompe i kołe pasowe. I tak zrobiłem tez punkt na kole pasowym. po zdjęciu głowicy okazało się że miałem rację: GMP pierwszego tłoka miało sie nijak do do fabrycznego znaku na kole pasowym :!:
adi469 - 9 Marzec 2014, 23:03

Perzu126, Czyli poskladales tak jak ja? Tzn walki rozrzadu na punkty, zrobiles znaczek na kole pasowym, przekreciles 14st po znaczku i pompa na punkcie i odpalil bez problemu?
perzu126 - 10 Marzec 2014, 11:59

Dokladnie tak. Ale miałem juz na kole pompy znaczek zrobiony. W kazdym badz razie musisz ustalic jakos GMP pierwszego tloka, czy napewno sie pokrywa znak OT na kole pasowym z taka strzalka. U mnie sie nie pokrywały, nie wiem dlaczego??
tom1245 - 10 Marzec 2014, 15:21

nie kreci sie silnikiem tylko pompa 8) tak bedziecie go rok jeszcze ustawiać :lol:
p.s GMP a OT wiedziecie czym się różni :mrgreen:

adi469 - 10 Marzec 2014, 17:12

tom1245 napisał/a:
nie kreci sie silnikiem tylko pompa 8)


Sprecyzuj, bo jakos nie potrafie sobie tego wyobrazic. :shock:

tom1245 napisał/a:
p.s GMP a OT wiedziecie czym się różni :mrgreen:


To zalezy co masz na mysli? :P

perzu126 - 10 Marzec 2014, 20:04

tom1245, CZYM SIĘ RÓŻNIĄ, BO BYC MOŻE O CZYMS NIE WIEM...
tom1245 - 10 Marzec 2014, 20:13

adi469 napisał/a:
tom1245 napisał/a:
nie kreci sie silnikiem tylko pompa 8)


Sprecyzuj, bo jakos nie potrafie sobie tego wyobrazic. :shock:

tom1245 napisał/a:
p.s GMP a OT wiedziecie czym się różni :mrgreen:


To zalezy co masz na mysli? :P

silnik ustawiasz na znaki :arrow: wal korbowy i wałki rozrzadu :arrow: a tu sam pomyśl jak pompe ustawić :wink:
perzu126 napisał/a:
tom1245, CZYM SIĘ RÓŻNIĄ, BO BYC MOŻE O CZYMS NIE WIEM...

GMP oznacza górny martwy punkt a OT całkiem co innego w tym archaicznym dieslu :mrgreen:

perzu126 - 10 Marzec 2014, 20:27

tom1245 napisał/a:
GMP oznacza górny martwy punkt a OT całkiem co innego w tym archaicznym dieslu

Jak robiłem głowice to pytałem Cie przez telefon, dlaczego znaki na wałkach nie pokrywaja sie z OT i nie powiedziałeś

tom1245 - 10 Marzec 2014, 20:32

perzu126 napisał/a:
tom1245 napisał/a:
GMP oznacza górny martwy punkt a OT całkiem co innego w tym archaicznym dieslu

Jak robiłem głowice to pytałem Cie przez telefon, dlaczego znaki na wałkach nie pokrywaja sie z OT i nie powiedziałeś

a bo Ci to nie bylo potrzebne :wink: :?:
napisz co kazałem ci zrobić i się sprawdziło :twisted:

adi469 - 12 Marzec 2014, 01:48

tom1245 napisał/a:
GMP oznacza górny martwy punkt a OT całkiem co innego


perzu126 napisał/a:
Jak robiłem głowice to pytałem Cie przez telefon, dlaczego znaki na wałkach nie pokrywaja sie z OT i nie powiedziałeś


tom1245 napisał/a:
a bo Ci to nie bylo potrzebne :wink: :?:


To wiesz, napiszesz i ulatwisz ludzia w koncu zycie, czy ktos Ci tylko powiedzial, ze jest jakas roznica i ot tak sobie powielasz czyjes slowa nie znajac konsensum zagadnienia? Bo jak dla mnie, to jakas dziwna teoria, od zawsze ustawiajac rozrzad, GMP pierwszego cylindra zawsze pokrywal sie z punktem OT i nie chcialo byc inaczej... :wink:

tom1245 - 12 Marzec 2014, 12:30

adi469 napisał/a:
tom1245 napisał/a:
GMP oznacza górny martwy punkt a OT całkiem co innego


perzu126 napisał/a:
Jak robiłem głowice to pytałem Cie przez telefon, dlaczego znaki na wałkach nie pokrywaja sie z OT i nie powiedziałeś


tom1245 napisał/a:
a bo Ci to nie bylo potrzebne :wink: :?:


To wiesz, napiszesz i ulatwisz ludzia w koncu zycie, czy ktos Ci tylko powiedzial, ze jest jakas roznica i ot tak sobie powielasz czyjes slowa nie znajac konsensum zagadnienia? Bo jak dla mnie, to jakas dziwna teoria, od zawsze ustawiajac rozrzad, GMP pierwszego cylindra zawsze pokrywal sie z punktem OT i nie chcialo byc inaczej... :wink:

do mnie piszesz bo nie rozumiem :?: :mrgreen: wiem jak to ustawić :mrgreen: mi nikt nie ułatwia życia :twisted:

adi469 - 12 Marzec 2014, 23:02

tom1245 napisał/a:
do mnie piszesz bo nie rozumiem :?: :mrgreen:


A jak myslisz?

tom1245 napisał/a:
wiem jak to ustawić :mrgreen:


Brawo! Skoro ustawiasz znak OT i nie pokrywa on sie Tobie z GMP, to gratuluje...

tom1245 napisał/a:
mi nikt nie ułatwia życia :twisted:


To po co wtracasz swoje 3 grosze? By nabic kolejnego bezwartosciowego posta w tym temacie...?


Panowie dzis rozmawialem z dwoma znajomymi mechanikami w tym jednym z Mercedesa i potwierdzili, ze znak OT na kole pasowym walu korbowego oznacza jednoznacznie GMP co utwierdzilo mnie w tym co juz od dawna wiedzialem a czego nauczylem sie w technikum saochodowym i w wieloletniej praktyce.
Wiec kolego Tom1245 nie zasmiecaj mi tematu prosze. Dziekuje.

tom1245 - 13 Marzec 2014, 01:20

adi469 napisał/a:
tom1245 napisał/a:
do mnie piszesz bo nie rozumiem :?: :mrgreen:


A jak myslisz?

bo ja już ci napisałem jak to zrobić a ty dalej swoje :twisted:
adi469 napisał/a:
tom1245 napisał/a:
wiem jak to ustawić :mrgreen:


Brawo! Skoro ustawiasz znak OT i nie pokrywa on sie Tobie z GMP, to gratuluje...

patrz i jezdzi :wink: :mrgreen:
adi469 napisał/a:
Panowie dzis rozmawialem z dwoma znajomymi mechanikami w tym jednym z Mercedesa i potwierdzili, ze znak OT na kole pasowym walu korbowego oznacza jednoznacznie GMP co utwierdzilo mnie w tym co juz od dawna wiedzialem a czego nauczylem sie w technikum saochodowym i w wieloletniej praktyce.
Wiec kolego Tom1245 nie zasmiecaj mi tematu prosze. Dziekuje.

to idź zapytaj swoich znachorów czemu bezyniaki na kole maja znaki OT (chwile przed GMP) i O(jako GMP) :?: :mrgreen: :twisted: i ile stopni trwa GMP :twisted:

[ Dodano: 13 Marzec 2014, 00:42 ]
p.s w starym bezyniaku krecisz aparatem czy wałem korbowym :mrgreen: :?:

adi469 - 13 Marzec 2014, 02:02

Najpierw piszesz:

tom1245 napisał/a:
bo ja już ci napisałem jak to zrobić


Tzn krecic pompa a nie silnikiem? Wybacz ale nadal nie potrafie sobie tego wyobrazic zgrywajac pompe z silnikiem...


Czy to:

tom1245 napisał/a:
silnik ustawiasz na znaki :arrow: wal korbowy i wałki rozrzadu


Po pierwsze nie sprecyzowales na jakie znaki i w jakim polozeniu ma byc wal korbowy a w jakim walki rozrzadu wiec jak mam to rozumiec? Ps.Rzeczywiscie Ameryke odkryles. Ta informacja jest w niczym nieprzydatna, poniewaz strone wczesniej napisalem:

adi469 napisał/a:
ustawilem walki na swoich punktach i sprawdzilem kolo pasowe walu korbowego i "zaznaczylem" punkt OT(zdaje sie, ze okrag z stopniami musial sie kiedys nieco przesunac wzgledem kola pasowego, tak to wyglada a jest sprasowany na gumie z kolem pasowym walu korbowego). Ustawilem ok.14 st po zaznaczonym przeze mnie punkcie OT, wyjalem pompe, ustawilem w polozeniu ustalonym i wsadzilem.


A nawet na tej stronie:

adi469 napisał/a:
Czyli poskladales tak jak ja? Tzn walki rozrzadu na punkty, zrobiles znaczek na kole pasowym, przekreciles 14st po znaczku i pompa na punkcie


I jeszcze to:

tom1245 napisał/a:
wiem jak to ustawić :mrgreen: mi nikt nie ułatwia życia :twisted:


To wiesz i nie powiesz/nie ulatwisz ludzia zycia, bo Tobie nikt nie ulatwia czy napisales juz jak to zrobic ale w sumie i tak nic z tego nie wyniklo?


Poza tym:

tom1245 napisał/a:
GMP oznacza górny martwy punkt a OT całkiem co innego w tym archaicznym dieslu :mrgreen:



A pozniej:

tom1245 napisał/a:
to idź zapytaj swoich znachorów czemu bezyniaki na kole maja znaki OT (chwile przed GMP) i O(jako GMP) :?: :mrgreen: :twisted:


To o jakim silniku jest ten temat? Wiesz-nie wiesz?


Ponad to;

tom1245 napisał/a:
i ile stopni trwa GMP :twisted:


GMP nie "trwa stopni". GMP poprostu jest lub go nie ma. Zeby nie byc goloslownym... GMP, to skrajne gorne polozenie tloka w cylindrze odpowiadajace najmniejszej objetosci przestrzeni roboczej. Kazde inne polozenie tloka a zatem i walu nie bedzie juz GMP. Jeszcze raz prosze nie zasmiecaj mi tematu, bo nic nie wnosisz do niego.

perzu126 - 13 Marzec 2014, 20:07

adi469, i jak tam ustawianie? Co do kręcenia wałem to krecimy wałem, ale tylko w prawo, żeby łańcuch nie przeskoczył :idea:

[ Dodano: 13 Marzec 2014, 19:10 ]
Ale wracając do początku, to pisałeś, że pompa paliwa nie zasysała, czyli może problem nie tkwi w ustawieniu pompy względem wału i wałków?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group