Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Ukręcony odpowietrznik w zacisku
marcinns1991 - 24 Marzec 2014, 21:31 Temat postu: Ukręcony odpowietrznik w zacisku Witam chciałem wymienićpłyn hamulcowy i odpowietrzyć hamulce, odkręcam pierwszy odpowietrznik i ściął się na równi z zaciskiem, pytanie jak go teraz wyjąć, zacisk jest w bardzo dobrym stanie i nie chciałbym go wymieniać
asasyn18 - 24 Marzec 2014, 21:55
marcinns1991 no w końcu wziąłeś się za wymianę płynu hamulcowego Możesz spróbować go w tradycyjny sposób "rozwiercić", najpierw małym później trochę większym... i czymś spróbować go wykręcić, jest takie specjalne narzędzie ale zapomniałem jak się fachowo nazywa. A jak to nic nie da to rozwierć do granic gwintu, i nagwintuj to pod inny odpowietrznik nieco większy.
Jeszcze nie próbowałem jak by naspawać coś... tak samo jak urwie się śruba, bardzo podobna metoda działeś... Ale nie wiem jak to w zacisku hamulcowym...
marcinns1991 - 24 Marzec 2014, 21:57
ukrecił się równo z zaciskiem, spawanie odpada bo widze że to chyba aluminium mogę jeździć z urwanym? nie wykręciłem go nawet o zwój
większy odpowietrznik, no właśnie tylko je się kupuje pod auto czy wg rozmiarów ? i jakie ma standardowo celina z zaciskami ATE ?
asasyn18 - 24 Marzec 2014, 22:04
Nie powinno lecieć jak nawet go nie poluzowałeś, ale jak przyjdzie co do czego to będziesz miał problem żeby po prostu odpowietrzyć... Więc prędzej czy później to i tak będziesz musiał się tym zająć.
marcinns1991 - 24 Marzec 2014, 22:06
asasyn18, no kupiłem 1,5 litra płynu, mam nadzieje że wystarczy tylko pierwsze koło i się ukręciło, auto potrzebne mi na codzień więc jak zaczne grzebać to musze naprawić by na rano auto było sprawne
asasyn18 - 24 Marzec 2014, 22:10
Odpowietrznik ma standardową budowę stożka, więc masz coś w tym stylu. Są też inne odpowietrzniki np. o trzpieniu płaskim... ale na 99% będziesz miał na stożku. Pewnie w jakimś katalogu może np. http://www.ate-hamulce.pl/www/ate_pl_pl/ albo idziesz do sklepu i pytasz się
Camel- - 24 Marzec 2014, 22:11
Ja kiedyś walczyłem z ukręconym odpowietrznikiem godzinę i ostatecznie wymieniłem cały zacisk na sprawny, bo tez chciałem załatwić temat jednego dnia. Stary odpowietrznik możesz rozwiercić a potem gdy będzie już cienki to możesz spróbowac go zeskrawać - wyjdzie w częsciach. Problemy są dwa. Jak głęboko wiercić odpowietrznik, żeby nie uszkodzić stożka i jakim wiertłem wiercić, żeby nie uszkodzić gwintu. Zacisk jest odlewem żeliwnym lub staliwnym, a odpowietrznik chyba rzeczywiście aluminiowy. Możesz kupić drugi taki odpowietrznik i wymierzić mniej więcej jak wiercić.
Na przyszłośc proponuję wkręcać odpowietrzniki kluczem dynamometrycznym, a po odpowietrzeniu układu, psiknąc w odpowietrznik WD40/CX80 lub inny penetrant, wypłukując higroskopijny płyn hamulcowy, który po kilku dniach stwarza idealne warunki do korodowania i oksydacji. O gumowym kapselku na odpowietrznik chyba nie muszę wspominać
marcinns1991 - 24 Marzec 2014, 22:16
jutro się wybiorę po nowe odpowietrzniki i będe potem walczył z odkeceniem każdego po kolei, co się urwie to trudno co się uda to wykręce i wkręce nowy, jak wszystkie będe miał nowe dopiero wymienie płyn a póki co będe się bawił z urwanym bo z tyłu niedawno odkrecałem więc powinien wyjśc bez problemu, z przodu prawy ukręciłem to pytanie co z lewym
asasyn18 - 24 Marzec 2014, 22:18
Camel- bardzo ładnie wszystko uzupełnił . Jak będziesz się zabierał następnym razem za "odpowietrzniki" to radził bym trochę szczotką drucianą oczyścić, WD-40 i na koniec młotkiem w odpowietrznik postukać, nawet jak zaklepiesz otwór to dajesz inny i jedziesz dalej.
Camel- - 24 Marzec 2014, 22:25
asasyn18, przypomniałem sobie jeszcze o takim urządzeniu, które nakręca się wewnątrz odpowietrznika lewym gwintem, a ten z kolei powoduje moment odkręcający na sam odpowietrznik - i w ten sposób tez można czasem go odkręcić. Podobnie jak zapieczone świece żarowe (ukręcone).
marcinns1991 - 24 Marzec 2014, 22:34
wykretaki czytałem o nic, przyniosłem do domu ten odpowietrznik i faktycznie to aluminium czyli miekki materiał, pobawię się z tym i może jakis nabije śrubokręt i wyciagnę go, przynam że zbyt agresywnie się za niego zabrałem, psiknąłem i chciałem odkręcąć,uzyłem klucza nasadowego, nie lepszy byłby płaski ?
Camel- - 24 Marzec 2014, 22:47
Jeśli odpowietrznik byłby regularnie co 2 lata ruszany, a odpowietrzanie byłoby przeprowadzane zgodnie z technologią to mógłbyś go odkręcać czym chcesz
Niestety w Polsce olej to zmienia każdy, ale płynu w chłodnicy albo w ukł. hamulcowym już nie...
asasyn18 - 24 Marzec 2014, 22:58
Camel- napisał/a: | Niestety w Polsce olej to zmienia każdy, ale płynu w chłodnicy albo w ukł. hamulcowym już nie... |
Trzeba by przeprowadzić jakąś kampanię informacyjną dla ludzi
Zmiana płynu u co niektórych następuję tylko na etapie "odpowietrzania", a o zmianie płynu w układzie sprzęgła to zapomnij.
marcinns1991 - 24 Marzec 2014, 23:06
no własnie auto posiadam od 2 lat i pierwszy raz ruszam odpowietrzniki, chciałem na wiosnę wszystkie płyny wymienić, hamulcowy miał być pierwszym, jeżeli mam zapowietrzone hamulce to sprzęgło tez będzie zapowietrzone ? jakie sa obawy zapowietrzonego sprzęgła ?
mlody21989 - 25 Marzec 2014, 01:43
marcinns1991, wykrętakiem powinno dać radę bez problemu, a co do odkręcania to nie lepiej kluczem do przewodów hamulcowych? takie oczko rozcięte ale 6-kątne, a no i ręczny impulsownik kinetyczny z naprowadzaniem trzonkowym ale mały też mile widziany żeby to wzruszyć wszystko tak jak asasyn18 pisał
|
|
|