To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Ściąga w prawo.

mlody21989 - 1 Wrzesień 2014, 22:05

r0rk, a przy odpuszczeniu gazu też? takie jakby buczenie przy tej prędkości tak?
r0rk - 1 Wrzesień 2014, 22:58

mlody21989 napisał/a:
r0rk, a przy odpuszczeniu gazu też? takie jakby buczenie przy tej prędkości tak?


Właśnie nie ma buczenia....

Lacky - 27 Wrzesień 2014, 10:02

Dobra Panowie, pora odgrzać temat. Wróciłem do domu, pora zabrać się do roboty. Na dzień dzisiejszy wygląda to tak - objawy: ściąganie w prawo, wibracje na nadwoziu powyżej 100-120km/h. Stan auta: wszystkie poduszki nowe (silnik, skrzynia), wymienione łożyska przód, sworznie, drążek kierowniczy, podpora wału oraz łącznik elastyczny przy moście. Dziś byłem na podnośniku, by sprawdzić czy półoś jest prosta - jest. Kręcąc wałem, kołami nic dziwnego nie było widać. Diagnosta sprawdził także na moje polecenie poduszki mostu oraz sanek - niby ok, luzów nie ma. Co do ściągania - przy geometrii mechanik powiedział, że jest ustawione dobrze, ale żeby było zajebi trzeba powiększyć delikatnie otwory montażowe wahacza, bo zabrakło regulacji.
dax - 2 Listopad 2014, 09:53

No i co w końcu było nie tak?
monsterbenz - 3 Listopad 2014, 10:38

U mnie również pojawił się podobny problem ale po remoncie zawieszenia! delikatnie ciągnie w prawo i w okolicy 110km/h zaczyna "bić" i trząść kierownicą i przy hamowaniu z większej prędkości również czuć wibrację. 2 razy byłem na zbieżności i jest idealna? przed tykaniem zawieszenia auto płynęło po drodze bez żadnych wibracji.- zawieszenie bez luzów koła wyważone i zbieżność ok założyłem zimę bo myślałem że to wina alufelg ale na stali 15 też jest to samo. tylko dziwne jest to że nieraz zdarzy się że nic nie trzęsie? :?:
Piotrek1401 - 3 Listopad 2014, 22:36

monsterbenz, jeśli całe zawieszenie nie ma luzów a zbieżność jest w porządku to jedynym miejscem do sprawdzenia jest jeszcze luz na łożysku koła. Ewentualnie zużyte opony przez które też potrafi ściągać auto czego sam również doświadczyłem
r0rk - 3 Listopad 2014, 22:45

monsterbenz napisał/a:
U mnie również pojawił się podobny problem ale po remoncie zawieszenia! delikatnie ciągnie w prawo i w okolicy 110km/h zaczyna "bić" i trząść kierownicą i przy hamowaniu z większej prędkości również czuć wibrację. 2 razy byłem na zbieżności i jest idealna? przed tykaniem zawieszenia auto płynęło po drodze bez żadnych wibracji.- zawieszenie bez luzów koła wyważone i zbieżność ok założyłem zimę bo myślałem że to wina alufelg ale na stali 15 też jest to samo. tylko dziwne jest to że nieraz zdarzy się że nic nie trzęsie? :?:


Dziwne, że ściąganie w prawo występuje jednocześnie z "biciem" przy 110-120 km/h. U mnie są identyczne objawy i u kilku osób też, te dwie rzeczy muszą mieć jakiś związek. Ja narazie nie zdiagnozowałem problemu.

monsterbenz - 3 Listopad 2014, 22:46

Piotrek1401, sprawdzałem opony zakładałem nawet inny komplet i jest to samo ale dlaczego przed remontem zawiasu było ok????
jeżeli chodzi o ściąganie muszę zerknąć jeszcze w sprężyna ale wkurwia mnie że czuć wibracje na kierownicy nic wielkiego delikatnie ale jednak
:twisted:

[ Dodano: 3 Listopad 2014, 22:56 ]
:!: może dotrze tutaj ktoś kto miał taki problem i podpowie co jest grane :!:

r0rk - 5 Listopad 2014, 10:45

Panowie, a czy amortyzator skrętu może mieć coś z tym wspólnego?
Piotrek1401 - 5 Listopad 2014, 10:49

r0rk, Nie, on tylko tłumi drgania. Przyczyna ściągania musi być inna.

[ Dodano: 5 Listopad 2014, 11:07 ]
Jak ktoś ma jakiś pomysł jeszcze to proszę dopisać :)

Panowie, tak na logikę powodami może być:

Co do bicia:
-nieoczyszczone ze rdzy miejsce styku felgi z piastą powodujące nieidealne spasowanie tych części
-zbyt duży luz na łożysku
-krzywa felga
-źle wyważona felga
-wada opony (np. wybrzuszenie, uszkodzenie wewnętrznego oplotu)

Co do ściągania auta
-luz w zawieszeniu
-luz w układzie kierowniczym
-źle ustawiona zbieżność
-za duży luz na łożysku powodujący utratę geometrii i zbieżności podczas jazdy
-za mały luz łożyska powodujący zbyt duże opory
-jeśli przednie łożyska, zawieszenie i zbieżność jest na pewno w porządku należałoby szukać przyczyny w tylnym zawieszeniu czy zbieżności tyłu.
-warto sprawdzić na hamulcu na szarpakach czy poduszki tylnej ramy/wózka nie mają luzu tak jak tuleje tylnych wahaczy.
-sprawdzenie wzajemnej geometrii przedniej i tylnej osi

monsterbenz - 5 Listopad 2014, 11:09

Jeżeli chodzi o drgania kierownicy przy ok. 110km/h trochę popytałem i pogrzebałem i przyczyną może być piasta a dokładniej kołnierz na który siada koło z biegiem lat lub niewłaściwych pierścieni centrujących mogą stracić swój pierwotny kształt i to może mieć wpływ na wibracje. koło powinno siedzieć ciasno nawet po odkręceniu śrub a jeżeli spada lub ma zbyt duży luz podczas jazdy może przenosić drgania. sprawdzę u siebie i dam znać jak to u mnie wygląda.

[ Dodano: 6 Listopad 2014, 16:32 ]
:D
Dzisiaj miałem trochę czasu i pogrzebałem przy kołach no i tak po odkręceniu śrub koło mi spadło !!!
stalówki mam ori mercedes 15'' a mimo tego nie siadają ciasno
kołnierze na przednich piastach owinąłem taśmą izolacyjną aby koło siadło ciasno wręcz na chama dokręciłem śruby i wyskoczyłem na trasę aby sprawdzić czy w ogóle coś to dało no i piękna sprawa bo kierownica ani drgnie zero jakichkolwiek wibracji :mrgreen:
teraz na spokojnie muszę popracować nad tym jak to zrobić na stałe bo izolacja to patent przejściowy :wink:

"Synu weź nie dziaduj zwiąż to drutem" :P

Lacky - 23 Listopad 2014, 22:46

U mnie ani ściąganie nie przeszło, ani wibracje na nadwoziu. Ale ostatnio grzebałem i:
1. podniosłem tył auta z przykręconymi kołami, wywaliłem wał napędowy. Po odpaleniu silnika, wbiciu biegu 5 i puszczeniu sprzęgła zero jakichkolwiek wibracji nawet po przygazowaniu, czyli wibracje nie mają przyczyny w zawieszeniu silnika i skrzyni.
2. kręciłem mostem bez podłączonego wału, koła w powietrzu, prawe koło kręciło się wolniej niż lewe - tak ma być? według mnie mają kręcić się równocześnie
Połączyłem fakty i czy to możliwe, że ściąga mi auto przez to, iż właśnie prawe koło kręci się wolniej? W takim razie uszkodzony byłby most.
Co do wibracji:
1. koła tył w górze, podłączony wał, odpalam, wbijam 5, przy 1000 rpm już czuć wibracje , wibruje wał napędowy, wibracje zwiększają się wraz z obrotami.
Wał wygląda na sprawny, Sprzęgiełka nie są popękane, podpora też wporządku, połówki złożone idealnie wg znaków.
Panowie jak sądzicie?

monsterbenz - 23 Listopad 2014, 22:57

sprawdź tłumik drgań - tak mi się wydaję ;)
r0rk - 24 Listopad 2014, 08:14

Lacky napisał/a:
U mnie ani ściąganie nie przeszło, ani wibracje na nadwoziu. Ale ostatnio grzebałem i:
1. podniosłem tył auta z przykręconymi kołami, wywaliłem wał napędowy. Po odpaleniu silnika, wbiciu biegu 5 i puszczeniu sprzęgła zero jakichkolwiek wibracji nawet po przygazowaniu, czyli wibracje nie mają przyczyny w zawieszeniu silnika i skrzyni.
2. kręciłem mostem bez podłączonego wału, koła w powietrzu, prawe koło kręciło się wolniej niż lewe - tak ma być? według mnie mają kręcić się równocześnie
Połączyłem fakty i czy to możliwe, że ściąga mi auto przez to, iż właśnie prawe koło kręci się wolniej? W takim razie uszkodzony byłby most.
Co do wibracji:
1. koła tył w górze, podłączony wał, odpalam, wbijam 5, przy 1000 rpm już czuć wibracje , wibruje wał napędowy, wibracje zwiększają się wraz z obrotami.
Wał wygląda na sprawny, Sprzęgiełka nie są popękane, podpora też wporządku, połówki złożone idealnie wg znaków.
Panowie jak sądzicie?


Jeżeli chodzi o ściąganie, raczej czepiałbym się przedniej osi, aczkolwiek wiadomo że tył też może to powodować. Co do kręcenia się prawego koła wolniej niż lewego wszystko jest normalnie, zastanów się dlaczego masz mechanizm różnicowy?

siwy7631 - 24 Listopad 2014, 08:28

sprawdź opony , ja miałem taki przypadek że opona wyglądała na dobrą a ściągał w lewo po wymianie oponki ustało ściąganie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group