To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - 220 cdi nie odpala, nie otwierają się wtryskiwacze

maciekd91 - 4 Październik 2014, 10:40
Temat postu: 220 cdi nie odpala, nie otwierają się wtryskiwacze
Witam! jestem tutaj nowy. Regulamin przeczytany, przywitalnia też. Forum przestudiowane. Mimo to brak mi odpowiedzi na mój problem. Posiadam od niedawna w202 220 cdi. samochód pewnego dnia odmówił nagle posłuszeństwa po zatankowaniu do pełna. Nie był jeszcze wtedy w moich rękach ale w rodzinie. Została w nim zdiagnozowana usterka komputera. Podobno wymieniono komp+blokade+kluczyk.Klucz przyjmuje, auto otwiera,odblokowywuje kierownice,kręci rizrusznikiem. Jednak auto mimo spędzonego roku(!) u elektromechamoka nie odpaliło.
Kiedy znalazło się u mnie nie wiedziałem od czego zacząć, więc czytałem, czytałem... Wymieniłem czujniki na listwie wtryskowej,podawałem paliwo z zewnętrznego obiegu na pompe, w końcu pompa została wymieniona. Lecz nadal nic. Auto odpala tylko na plaku, lub samostarcie ale w momencie gdy przestaje psikać gaśnie. Nowa pompa bez problemy zamyka wyskalowany do 250 bar manometr przy chwilowym kręceniu rozrusznikiem. W końcu nadszedł czas na diagnozę programem Carsoft i tam nastąpiła długa lista. Oto lista:
B1010
B1011
B1154
B1156
B1149
B1058
B1059
B1241
C1012
C1025
C1022
Nie wiem czy każdy Carsoft tak ma ale mój nie pokazuje opisów błędów. Część znalazłem w necie ale jednak nie wiele mi pomogły. Proszę o pomoc w nakierowaniu co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.


Pozdrawiam!

perzu126 - 4 Październik 2014, 11:08

Nie wiem czy ktos wie co to za błedy. A kompresje ktoś sprawdzał? Moze się rozrząd przestawił? Generalnie Twój post jest jakiś podejrzany: VINu nie ma, skąd jest też ukrywasz... Przecież my tu nie gryziemy a pomocy oczekujesz 8)
maciekd91 napisał/a:
lub samostarcie ale w momencie gdy przestaje psikać gaśnie.

Czyli idzie tylko na plaku. Może po prostu gdzies obwód elektryczny jest przerwany?

Javoreczek - 4 Październik 2014, 12:18
Temat postu: Re: 220 cdi nie odpala, nie otwierają się wtryskiwacze
maciekd91 napisał/a:
Nie był jeszcze wtedy w moich rękach ale w rodzinie.


Błędy napięć zasilających, błędy komunikacji CAN... gdyby nie był w Twojej rodzinie, to bym pomyślał, że popowodziowy :mrgreen:

maciekd91 napisał/a:
Jednak auto mimo spędzonego roku(!) u elektromechamoka nie odpaliło.


Nie dało Ci to do myślenia? Po dwóch tygodniach powinienieś zawieśc go gdzie indziej. Zwłaszcza, że trzeba go zdiagnozować porządnie.

maciekd91 napisał/a:
W końcu nadszedł czas na diagnozę programem Carsoft


Carsoft jest do... pozostawia nieco do życzenia :wink:

Obawiam się, że to nie jest usterka do rozkminienia przy pomocy forumowych porad.

Czujnik położenia wału sprawdzałeś?

perzu126 - 4 Październik 2014, 12:35

Javoreczek napisał/a:
Błędy napięć zasilających, błędy komunikacji CAN... gdyby nie był w Twojej rodzinie, to bym pomyślał, że popowodziowy :mrgreen:

Ty to potrafisz pocieszyć :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Javoreczek napisał/a:
Czujnik położenia wału sprawdzałeś?

Ale by było...

maciekd91 - 10 Październik 2014, 12:07

Witam. Z góry przepraszam ,że tak późno odpowiadam. Auto rok stalo w naprawie bo poprzedni właściciel nie miał ciśnienia na to auto. Jak się popsuło to kupił drugie. Pan, który je naprawiał stwierdził że się poddaje i wtedy je odebraliśmy. Kolejna rzeczą jaką chciałem wymienić były właśnie czujniki położenia wału i położenia wałka rozrządu. Jednak nie zrobiłem tego póki co bo znalazłem coś innego..stąd moje pytanie. Czy moduł sam(po stronie kierowcy pod maską) ma jakiś wpływ na procedurę zapłonu? Ponieważ jedną z wtyczek która do niego wchodzi była spalona. Moduł po rozebraniu także miał spalone elementy na płytce. Czekam na dostawę. Dam znać. Przepraszam za ewentualny brak polskich znaków i nieestetycznie zredagowany tekst. Pisze z tel. Pozdrawiam
wiskontii - 10 Październik 2014, 13:11

maciekd91, Oczywiste ze spełnia bardzo ważna role on kieruje i rozprowadza rożne sygnały.Od tego bym zaczął przede-wszystkim wymiana
maciekd91 - 10 Październik 2014, 14:03

Moduł juz zamówiony. Dam znać czy są jakieś zmiany jak go wymienię :)

-------------------------------------

Witam! moduł przyszedł. Wymieniłem. Spaloną kostkę wymieniłem. Miałem na razie czas tylko aby skasować błędy i odczytać na nowo. Zasadniczo pozostały 4 błędy przy czym jeden jest nowy.

C1025 CAN - Communication
-> Verify the CAN - communication :
- Complete CAN - communication
- The traction control unit
- CAN - Signal : Break light switch
- CAN - Signal : Wheel RPM
Doczytałem iż czasem problrm związany jest z czujnikiem przy pedale hamulca, do zbadania.

b1010
b1241

b1755- nowość. Carsoft powiedział o nim tak: serial port K2 from the KLA/TAU panel witch the instrument cluster: open cicuit
--> verify the cable connection between the instrument cluster and the KLA/TAU panel

odpalać jeszcze nie probowałem, bo prądu było troche za mało:)

moje pytanie, czy jeśli nie odpali to najpierw wymienić czujnik wału czy wałka rozrządu?
Pytanie 2: kiedy powinna zgasnąć kontrolka EPC?
Pytanie 3: czy błąd b1755 dotyczy climatronica? bo przestał działać. reaguje tylko na przycisk rest. Nie można uruchomić wentylatora.

Pozdrawiam

[ Dodano: 23 Październik 2014, 17:14 ]
Witam! Wczoraj wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu. Nadal bez zmian. Auto nie odpala. Zastanawia mnie to że jeżli odpalam "plakiem" to momentalnie uruchamia się wetylator na chłodnicy. Dlaczego? Zamówiłem również włącznik świateł stop, ze względu na powtarzający się błąd, który prawdopodobnie jest z nim związany. Wymiana na pewno mi nie zaszkodzi. Po wymianie czujnika podczas prób odpalenia i krótkiej pracy na plaku nie gaśną mi już dwie kontrolki epc i świece żarowe. Co ciekawe przed wymianą ów czujnika świeciło się tylko epc. Proszę o jakąś małą wskazówke w którą strone szukac.

Pozdrawiam.

Maciek

Saigon - 26 Październik 2014, 09:04

"plakiem" to momentalnie uruchamia się wetylator na chłodnicy. Dlaczego?

plak nic tu nie ma do rzeczy przy uruchomieniu u mnie też startuje wentylator na 2-3 sekundy
sterownik testuje układ ??? nie wiem :)

maciekd91 - 1 Grudzień 2014, 19:37

Witam. Chyba odpuszczę sobie już poszukiwania przyczyny, brak mi już sił wiec raczej szrot. Chyba ze ktoś coś potrzebuje to pw. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
MICHAL200 - 1 Grudzień 2014, 20:37

maciekd91, skad jestes ? :wink:
perzu126 - 1 Grudzień 2014, 20:47

MICHAL200, " z Centrum" :mrgreen:
Pyra - 1 Grudzień 2014, 21:21

Witam
Masz sporo błędów CAN, proponuję na początek sprawdzić instalację, czy szyna nie ma zwarć lub przerw. Ta spalona kostka daje do myślenia, z niczego to się nie zrobiło.
Z tego co pamiętam, to stacyjka jest punktem wymiany informacji pomiędzy szynami CAN, chodzi o to, aby uszkodzenie mniej ważnego modułu, nie pociągnęło za sobą błędów w podstawowej szynie, na której operuje, m.in sterownik silnika.
Co do czujników wału, to najlepiej je sprawdzać oscyloskopem, czy dają właściwy sygnał i najlepiej to robić na złączu sterownika silnika. kilku mechaników się przejechało, na pewnej usterce, polegającej na uszkodzeniu przewodu pomiędzy gniazdem czujnika a gniazdem modułu.
Możesz przynajmniej posprawdzać miernikiem, czy nie masz zwarć, lub przerw w instalacji silnika.

Pozdrawiam

MICHAL200 - 2 Grudzień 2014, 06:44

perzu126, jeszcze dobrze widze :P
Miaoem na mysli sprecyzowanie ale juz wszystko wiem :P

jacekm7 - 3 Grudzień 2018, 15:44

cześć, podepnę się pod temat,

ostatni odpaliłem auto i po 3 minutach zgasło, paliwo ostatnio tankowałem ponad miesiąc temu (prawdopodobnie letnie), podczas odpalania temperatura -8, czy możliwe ze zamarzło paliwo i zapchało filtr? Dzisiaj na zewnatrz 10 stopni i auto dalej nie odpala - kręci normalnie. Czy nie powinien odpalić w dodatniej temperaturze jeśli byłby to problem zamarzniętego paliwa?

kubus838 - 3 Grudzień 2018, 16:16

jacekm7 napisał/a:
cześć, podepnę się pod temat,

ostatni odpaliłem auto i po 3 minutach zgasło, paliwo ostatnio tankowałem ponad miesiąc temu (prawdopodobnie letnie), podczas odpalania temperatura -8, czy możliwe ze zamarzło paliwo i zapchało filtr? Dzisiaj na zewnatrz 10 stopni i auto dalej nie odpala - kręci normalnie. Czy nie powinien odpalić w dodatniej temperaturze jeśli byłby to problem zamarzniętego paliwa?


Witam

Proponuje sprawdzić czy w przewodach paliwowych są bąbelki powietrza.

robert



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group