To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - 220 cdi nie odpala, nie otwierają się wtryskiwacze

wpr1987 - 4 Grudzień 2018, 08:30

A jeżeli odpali ale chodzi nie równo zaraz po odpaleniu na jalowym biegu i po chwili gaśnie,?potem już nie idzie go odpalić pomaga jedynie samostart Problem występuje raz na 10 razy powiedzmy po dłuższym postoju np po nocy. Silnik też CDI
Pozdrawiam.

kubus838 - 4 Grudzień 2018, 23:01

wpr1987 napisał/a:
A jeżeli odpali ale chodzi nie równo zaraz po odpaleniu na jalowym biegu i po chwili gaśnie,?potem już nie idzie go odpalić pomaga jedynie samostart Problem występuje raz na 10 razy powiedzmy po dłuższym postoju np po nocy. Silnik też CDI
Pozdrawiam.


To spróbuj zrobić pewne doświadczenie. Jeżeli Ci odpali i zaraz zgaśnie to spróbuj zrobic tak. Włącz ponownie i pokręć tak ze 10 - 15 sekund. Jeżeli nie odpali to wyłącz i zrób sobie przerwę "na papierosa" - jeżeli jesteś palący. Jeżeli nie to odczekaj 5-10 minut i znowu zakręć i sprawdź po ilu minutach odpali.

robert

wpr1987 - 5 Grudzień 2018, 09:01

kubus838, i jak powiedzmy odpali po tych 15 min to co ? Albo nie odpali...Chodzi mi bardziej o wstępną diagnozę co może być przyczyną. Pozdro :mrgreen:
kubus838 - 5 Grudzień 2018, 11:45

Ja miałem taka sytuacje jak Twoja. Po wymianie wszystkich przewodów, naprawie pompy wysokiego ciśnienia, eliminacji podgrzewacza paliwa wymianie listwy paliwowej, raz odpalał raz nie. Nawet próbowałem znaleźć ten moment kiedy muszę wcisnąć pedał gazu. Ale i tak raz odpalał raz nie. Dopiero po tych 10 minutach odpalał. I zawsze w przewodach pojawiało się powietrze. Jedyne co mi zostało to pompa wstępna. Wymontowałem rozebrałem i nic - zamontowałem. Po jakimś czasie znowu wymontowałem rozebrałem i zacząłem się przyglądać pod lupą. Na uszczelce pompy wstępnej znalazłem małe pęknięcie. Kupiłem używaną najtańsza taka samą pompę. Po zamontowaniu odpala normalnie. Czy na zimnym silniku czy na ciepłym odpala bez problemów.

Mała uwaga przed filtrem paliwa zamontuj sobie zaworek zwrotny. U Ciebie ciężko odpala ponieważ za każdym razem musi się odpowietrzyć.

Oczywiście to wszystko dotyczy zapowietrzonego układu paliwowego. I
I w tym przypadku należy przejrzeć wszystkie elementy układu paliwowego. Zaczynając od oringów poprzez przewody, listwę paliwową, kończąc na baku. Również należy sprawdzić drożność odpowietrzenia baku. A w przypadku CDI są dwa - mówiąc prostu. Jeden wychodzi przy wlewie paliwa, drugi jest pod podłogą.



robert

wpr1987 - 6 Grudzień 2018, 23:57

Dzięki za konkretną odpowiedź, dzięki pozdrawiam
perzu126 - 7 Grudzień 2018, 18:03

Trochę powietrza jest zawsze w układzie. I kilka bąbelków nie szkodzi w pracy silnika. CR działą na innej zasadzie niż stary diesel


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group