To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zrób To Sam - Lusterko wsteczne - demontaż oraz rozłożenie na części

Piotrek1401 - 31 Październik 2014, 12:54
Temat postu: Lusterko wsteczne - demontaż oraz rozłożenie na części
Witam

Poniżej przedstawiona zostaje instrukcja demontażu lusterka wstecznego wraz z rozłożeniem go na części składowe.

Działania zostały podjęte z powodu nasilającego się drżenia lusterka wraz z jego 'brzęczeniem' w czasie jazdy.

1. Demontaż lusterka wstecznego

Aby zdemontować lusterko należy pociągnąć je w dół po lekkim ukosie aby zatrzaski kulowe (zielone strzałki) rozpierane sprężyną (niebieska strzałka) wyskoczyły z ramki zamocowanej do podsufitki i dachu auta.
Zostało to zobrazowane na poniższych zdjęciach.





2. Rozłożenie lusterka na części składowe

Do poniższych czynności potrzebne będą np. dwa płaskie wkrętaki. Jeden o cienkiej końcówce, drugi o szerokiej i grubszej.
Obudowa lusterka składa się z tylnej połówki obudowy oraz ramki wraz ze szkłem. Części te są ze sobą spięte za pomocą plastikowych zatrzasków których wygląd i rozmieszenie zostały ukazane na poniższych zdjęciach.
Aby rozłączyć zaczepy należy wsunąć cienki płaski wkrętak pod tylną część obudowy lusterka, od strony przedniej ramki podważając ją aby otwory w ramce wyskoczyły z zaczepów znajdujących się w tylnej części obudowy. Aby zapobiec ponownemu zatrzaśnięciu w powstałą szczelinę między częściami obudowy wkładamy drugi wkrętak lub inny płaski element.







Po rozczepieniu dwóch połówek obudowy szkło można wypchnąć z ramki palcami, nie jest ono w żaden sposób do niej przymocowane.

3. Zapobieganie drganiom oraz towarzyszącego im hałasowaniu lusterka

Szkło lusterka jest zamocowane "na ścisk" pomiędzy ramką a tylną częścią obudowy.
Na szkle, od tylnej strony są naklejone dwa paski gumy pełniące rolę dystansów redukujących luzy.
Jeżeli na lusterku pojawiają się drgania można szybkę wraz z ramką połączyć w kilku miejscach za pomocą silikonu który nie będzie stanowił trwałego połączenia jak klej, jednak złączy dwie części ze sobą usuwając wszelkie luzy. Kolejnym etapem redukcji luzów jest pogrubienie dwóch gum przyklejonych z tyłu szkła. W czasie użytkowania mogły się one na tyle ugnieść, że nie zapewniają ścisłego połączenia między szkłem a tylną częścią obudowy. Ich nadlanie można wykonać również za pomocą silikonu któremu należy dać wyschnąć przed ponownym montażem lusterka lub przyklejając na nie cienki pasek gumy powodujący zwiększenie ich grubości.




4. Montaż lusterka

Przystępując do montażu upewniamy się czy silikon zasechł w miejscach gdzie był użyty oraz czy szkło lusterka zostało dobrze spasowane z ramką.
Tylną część obudowy oraz ramkę wraz ze szkłem przykładamy do siebie oraz dociskamy aby wszystkie zatrzaski zostały zapięte.

Przed montażem kompletnego lusterka do samochodu można posmarować zatrzaski wraz ze sprężyną np. białym smarem w spray który zaraz po użyciu jest płynny co pozwala na wnikanie w szczeliny a po kilku sekundach zastyga stając się zwykłym "twardym" (niepłynnym) smarem.



Podstawę lusterka należy przymierzyć do ramki w podsufitce auta tak aby jeden zatrzask w nią wszedł a drugi należy wbić pewnym uderzeniem o umiarkowanej sile w podstawę lusterka. (Sprężyna rozpierające zatrzaski jest dość twarda więc montaż może być problematyczny)

kamil_0793 - 31 Październik 2014, 20:20

Dobry temat. Szkoda, że nie było takiego jakieś 3 lata temu, jak walczyłem ze swoim lusterkiem :P
Piotrek.sz - 22 Lipiec 2015, 18:21

Szczęście że na to trafiłem bo przede mną wymiana lusterka i szukałem jak się za to zabrać:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group