To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Zapowietrzenie układu paliwowego

Shaggy - 26 Luty 2013, 18:09

Panowie temat zapowietrzania wrócił co prawda nie w moim ale ojca 2,2D - 95KM - LUCAS jeszcze 8) Ktoś może posiada rysunek z EPC oraz numery oryginałów oringów w tym silniku :?: Byłem w jednym sklepie naliczyli 4, w drugi 5 :idea: A chce pomóc ojczulkowi ale nie zabardzo ogarniam te rosyjskie EPC.
Jary - 27 Luty 2013, 20:51

Shaggy napisał/a:
Byłem w jednym sklepie naliczyli 4, w drugi 5


To kup 5 bo tyle jest, poza tym to nie majątek :wink:

Shaggy - 28 Luty 2013, 12:35

Jary, wole oryginały dlatego proszę o numery oryginałów. Oni mieli jakieś zamienniki i to po 10 zł za szt (żeby zamiennik był droższy od oryginału :twisted: ) I potrzebował by rysunek gdzie się znajdują bo jak nie zrobię ojcu tego to on na pewno nie zrobi, tylko zarżnie kolejny akumulator :idea:
tomekcuba84 - 10 Marzec 2013, 16:19

A wiec 7 marca kupiłem używany termostat paliw tj za 50 zł gdyż widze, że u mnie sie poci być może to jest przyczyna zapowietrzania. Czekam za uszczelka,która jest pod nim bo jedzie ze Sztudgartu. Ale jakoś odpalal a jechac już jechał. A teraz ostatnio mi zgasł podczas jazdy jakoś go odpaliłem i zaraz zgasł i na lince wrocił gdyż krecenie nic nie dało.....wczoraj go kręciłem i wogóle ani trochę nie chce załapać w przwodach widze paliwo, że jest.......nie próbowałem na tzw Placka bo nie ma z kim samemu.....czy możliwe ,że to jednak pompa siadła????opisywałem wcześniej tutaj moje problemy z zapowietrzaniem sie.....a może to jednak pompa proszę co może jednak być

[ Dodano: 10 Marzec 2013, 17:56 ]
Na żadnego Placka nawet nie chce...nawet sie nie dlawił nic....tak jak by wogoole paliwa nie mial a widze, że w wężykach jest....obawiam się że to już może dalej tj pompa..... chyba, że nie wiem moze jakiś przekżnik no nie wiem

Padre321 - 4 Kwiecień 2013, 10:20

Albo mi się wydaje, abo problem z zapowietrzaniem wystepuje tylko w określonych temperaturach, np. przy poniżej -2 przy porannym odpalaniu zapali i gaśnie, po dwu-trzy krotnym odpaleniu już normalnie, a np. przy -0,5 wszystko jest OK.
tomekcuba84 - 4 Kwiecień 2013, 12:25

Powiem tak żadnej widzę porady tutaj nie ma. Jak Pani gwint na śrubie poszedł z uszczeleczką to prawie się nie pozabijali
grzsol5275 - 5 Kwiecień 2013, 14:12

a moze nalałeś ...jowej ropy,nie działa ci podgrzewacz paliwa i robi sie kożuch dlatego odpala i gasnie,proponuje podłączyc paliwo na "krótko" czyli zamiast z baku to zrób sobie butelke 5l pod maske,przewód do pompy paliwa i zwrot do butelki,w ten sposób sprawdzisz jak ci odpala,czy sie zapowietrza itp
perzu126 - 5 Kwiecień 2013, 14:54

To nie jest normalne że się zapowietrza- trzeba prześledzić skąd dokładnie idzie powietrze

[ Dodano: 5 Kwiecień 2013, 14:56 ]
Padre321, to ze w pewnych temperaturach sa problemy z odpaleniem, może wynikać że uszczelka jakaś robi się twardzsza i przepuszcza powietrze

tomekcuba84 - 6 Kwiecień 2013, 13:34

Teraz to wogole nie zaskakuje...tj. tak jak byś krecił rozrusznikiem a wogóle kropli paliwa nie miał.....jak kiedyś np sie dławił to plaka i pomogło. Teraz nic wogóle. Paliwo Tankuje na Shell Kutno i nigdy z tym paliwem zero problemu. Filtry wymienione. Wiec paliwo tj jakość i filtry z najwyższej zawsze pólki na tym sie nie zaoszczędzi!!! Dolewam tez do paliwa Skyda aby jak by nie daj Boże przy wielkich mrozach galareta sie nie zrobiła. Dolewam w odpowiednich proporcjach.....mysle ze może jakiś przekażnik od pompy, coś ze sterowaniem może....na niskiego ciśnienia paliwa widać olej napędowy w przewodach jak z pompy na wtryski wiadomo nie widać gołym okiem....to tak jak by pompa coś dalej nie podawała paliwa

[ Dodano: 6 Kwiecień 2013, 13:36 ]
Potrzebuje znawce od tematu z KUTNA, Gostynina, Łęczyca....Jestem z Kutna woj. łódzkie....wiadomo serwis w Łęczycy mercedesa jest....a zechca pewnie tyle kasy, że się nie wypłace

Janusz51 - 6 Kwiecień 2013, 17:53

tomekcuba84 napisał/a:
..mysle ze może jakiś przekażnik od pompy, coś ze sterowaniem może.

Może napisz coś o kontrolkach, czy święcą a może, któraś nie świeci? Zaobserwuj jak kręcisz rozrusznikiem.

gorski.krystian - 20 Kwiecień 2013, 23:00

witajcie. mam 2.2 CDI i mam taki problem: wymieniłem wężyk co idzie od pompy do listwy wtryskowej do góry od strony szyby. był prawie przetarty to go wymieniłem. No i teraz mi nie odpala. Odpala tylko na plaka lub hol. gdy odpali to max 3900obrotów i nic więcej, i tak może pracować bardzo długo, a gdy rusze to 200-300 metrów i gaśnie. wtedy patrze a filtr paliwa prawie suchy. zalewam go i dalej nie odpala sam. tylko na plaka lub hol. I sytuacja sie powtarza. pracuje długo a gdy ruszę 200-300 metrów i gaśnie, filtr prawie suchy i sytuacja się powtarza. odpowietrzałem listwe, potem wtryski i ropa sika chyba na 2 metry a jak ruszę to po 200m gaśnie. O co chodzi może ktoś wie? może komputer sie coś przestawił i podaje za małą dawke paliwa co? nic innego nie przychodzi mi do głowy. Pomocy

[ Dodano: 20 Kwiecień 2013, 23:03 ]
witajcie. mam 2.2 CDI i mam taki problem: wymieniłem wężyk co idzie od pompy do listwy wtryskowej do góry od strony szyby. był prawie przetarty to go wymieniłem. No i teraz mi nie odpala. Odpala tylko na plaka lub hol. gdy odpali to max 3900obrotów i nic więcej, i tak może pracować bardzo długo, a gdy rusze to 200-300 metrów i gaśnie. wtedy patrze a filtr paliwa prawie suchy. zalewam go i dalej nie odpala sam. tylko na plaka lub hol. I sytuacja sie powtarza. pracuje długo a gdy ruszę 200-300 metrów i gaśnie, filtr prawie suchy i sytuacja się powtarza. odpowietrzałem listwe, potem wtryski i ropa sika chyba na 2 metry a jak ruszę to po 200m gaśnie. O co chodzi może ktoś wie? może komputer sie coś przestawił i podaje za małą dawke paliwa co? nic innego nie przychodzi mi do głowy. Pomocy :cry:

[ Dodano: 3 Maj 2013, 15:26 ]
Witajcie ponownie. Mój problem o którym wam pisałem jest już historią :D okazało się że nawalił mi czujnik na listwie wtryskowej ten od strony szyby, odpowiada on za całe sterowanie. Dla tego też nie szło odpalić normalnie mojego mietka. wymieniłem go i wszystkie problemy poszły do kosza. Tyle że cena samego czujnika i to nie oryginalnego to 280zł. Ale silniczek pracuje jak należy. Pozdro dla wszystkich.

mateusz_kr - 23 Sierpień 2013, 13:13

mój 2.2 D ciągnie powietrze do pompy.
prosiłbym o informację, czy między zbiornikiem a metalową końcówką przewodu paliwa przed podgrzewaczem jest złącze które może być nieszczelne?
sprawdziłem wąż idący od zbiornika do początku przewodu metalowego i wygląda sucho. Dalej się nie da przejrzeć metalowego przewodu bez ściągania wydechu.

Ściągnąłem wąż idący do podgrzewacza i wsadziłem go do butelki z ropą, odpaliłem auto i patrzyłem chwilę na przezroczyste przewody przy filtrze i nie było w nich powietrza. Jak podłączę węża na ten metalowy przewód i pompa paliwo pobiera z baku - pojawiają się bąbelki na wolnych obrotach oraz kiedy puszczam gaz i silnik schodzi z obrotów na wolne.
Po zgaszeniu za jakis czas pojawia się duży bąbel powietrza i paliwo cofa się do baku.
Założyłem zawór zwrotny przed podgrzewaczem żeby w ogóle zapalał. Na ciepłym silniku zapala od strzała.

Nie mogę z tym badziewiem dojść końca, wymieniłem te dwa przezroczyste przewody przy filtrze bo na nich też puszczał oraz sam filtr, ale do końca to nie pomogło. Czasem widać, że do filtra leci paliwo bez powietrza, a wypływa z powietrzem... To pewnie przez to że jeszcze w filtrze jest ropa z powietrzem.
Macie jakieś rady?? Bo już trochę skołowany jestem, a muszę to przed zimą usunąć bo będzie brzydko zapalał.

tomi382 - 23 Sierpień 2013, 16:18

omiń podgrzewacz. Z filtrem może być tak że puszcza powietrze na oringach przy podstawie filtra.
mateusz_kr - 24 Sierpień 2013, 10:43

oringi przy podstawie filtra to znaczy gdzie? Przy przezroczystych przewodach? Wymienione na nowe z aso.
tomi382 - 24 Sierpień 2013, 11:45


jaką masz podstawe filtra?
może łapać powietrza na tych plastikowych króćcach.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group