To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Zapowietrzenie układu paliwowego

michele - 24 Styczeń 2012, 18:17

A może masz po prostu już sam przewód do wymiany? Wszystko zależy od tego w którym przewodzie masz powietrze. Ja wymieniałem po kolei tu oring, tam... W końcu zmieniłem wszystkie i nadal powietrze było. Wymieniłem oring wraz z filtrem wstępnym i po problemie. W tych silnikach może być powietrze zasysane jeszcze przy zacisku przewodu z końcówką która ma oring. Na którymś forum jak nawet nie na tym ktoś pisał, że majsterkowanie ciągłe z tymi przewodami może doprowadzić właśnie do braku szczelności między nimi i wtedy wymiana (ok 220zł/przewody), bo te złącza dosyć kruche.
olo1007 - 27 Styczeń 2012, 02:23

Panowie mam problem z cofaniem się paliwa, zazwyczaj rano kręcił długo i zapalił ale dzisiaj nic, otwieram maskę i w filtrze paliwa troche ropy na dnie, akumulator siadł i dupa... Po podłączeniu na kable długo kręcił i miałem wrażenie jakby ropa gdzieś zamarzła albo coś sie zatkało bo dziwnie pracował przez chwilę po odpaleniu...

Wymieniłem oringi (orginalne zamówione w aso)
Czy jedynym ratunkiem jest założenie zaworu blokującego powrót paliwa?

Darek51085 - 27 Styczeń 2012, 05:22

Zaloz na probe zaworki zwrotne, jak paliwo nadal bedzie uciekalo, to przyczyna prawdopodobnie lezy po winie zaworu stop. Nie wiem jaki jest w golym 2,5D zawor stop, ale jesli taki jak w wersji z turbo, to rozszczelnia sie oring i zasysa powietrze, po podaniu delikatnego cisnienia, widac jak idzie delikatna struga paliwa po zaworze.
olo1007 - 27 Styczeń 2012, 15:35

O jakiej średnicy mam kupić ten zaworek?
Darek51085 - 27 Styczeń 2012, 15:41

Kurde nie powiem Ci jaka jest srednica wewnetrzna wezyka. Najlepiej zdejmij powrot i zmierz, ale okolo 8 mm. Jak bedziesz kupowal zaworek zwrotny, to czasem nie kupuj platikowego, poniewaz takze szybko padaja, tylko metalowy. koszt okolo 12zl/szt.
olo1007 - 27 Styczeń 2012, 15:54

Dziękuje
Pytałem bo myślałem że wszystkie :mb: będą mieć takie same :)

http://allegro.pl/zaworek...2060305068.html

Znalazłem taki, czy będzie dobry?

Darek51085 - 27 Styczeń 2012, 16:01

O cos wlasnie takiego chodzi, ale zmierz sobie srednice, bo ja tak tylko strzelilem z tymi 8mm.
olo1007 - 27 Styczeń 2012, 19:36

Dziękuje za pomoc.
Napisze czy pomogło :)

bartoszkra - 1 Luty 2012, 10:10

przy zapowietrzeniu powinno sie odkręcic srubke na listwie wtryskowej i pod nim jest zaworek który wystarczy nacisnąc i powinno wyleciec powietrze az do paliwa, druga osoba powinna włączyc stacyjke. Ja tego nie zrobiłem i słyszałem ze gdzies przy pompce sie oddpowietrzył sam mietek :) iwszystko gra ;d
marnow - 1 Luty 2012, 21:39

Gdzie założyć zaworek zwrotny zeby paliwo sie nie cofalo, na ktorym z wezykow na zdjeciu ?


Jary - 2 Luty 2012, 13:20

Cytat:

Gdzie założyć zaworek zwrotny

Na doprowadzeniu paliwa ze zbiornika do filtra (chyba nie zaznaczyłeś takiego).

Piotras_Gdynia - 10 Wrzesień 2012, 12:23

witam mam MB 2.2D i podczas gdy silnik jest zimny to podczas ruszania na pierwszym biegu jakby nie miał mocy lub inaczej to określić kangurzy na innych biegach tego nie ma i dodam jeszcze że gdy osiągnie swoją temperaturę jakby ręką odjął

pewien mechanik mi doradził że gdzieś dostaje się powietrze do układu paliwowego podczas gdy silnik chodzi na ssaniu i wymieniłem wężyki odprowadzające nadmiar paliwa od wtrysków dwa o-ringi na filtrze paliwa ale dalej widzę przez wężyk doprowadzający paliwo od filtra do pompy pęcherzyki powietrza

i moje pytanie to czy to może być jedyny powód kangurzenia na pierwszym biegu czy może coś innego ?

na innych tematach czytałem że może być to winny zawór EGR ale go ostatnio czyściłem i normalnie otwiera się i zamyka przy różnych obrotach

pozdrawiam i czekam na informację

[ Dodano: 10 Wrzesień 2012, 12:11 ]
dodam jeszcze że mam pompę LUCAS co słyszałem że nie jest to najmilsza informacja jeżeli chodzi o moje auto

Shaggy - 10 Wrzesień 2012, 18:00

Goliad napisał/a:

Mój też dzisiaj wylądował w serwisie - bo juz mnie drażniło zapalanie za 10 razem :evil:

[ Dodano: 26 Październik 2011, 20:06 ]
Dzisiaj odebrałem :mb: , zapala jak mróweczka :mrgreen: Świece były dobre, nie trzeba było wymieniac, powodem złego odpalania była nieszczelnosc w układzie paliwowym :wink: - paliwo cofało się do zbiornika i stąd te kłopoty. Dzięki wszystkim za pomoc :D


Dowiedziałeś się skąd były te nieszczelności. Też mam problem podobny do ciebie. Odpala i gaśnie a później trzeba kręcić. Odpala od strzału i gaśnie a później kręcenie :?

Spidertaxi - 30 Październik 2012, 19:20

Witam wszystkich moja przygoda z MB zaczęła się 1,5 roku temu jak do tej pory wszystko było ok :cry: .
Dwa tygodnie temu zaczęły się problemy z układem paliwowym pojawiło się powietrze w wężyku od pompy do filtra paliwa cofało się paliwo oraz niedawno miałem w gniazdach od wtryskiwaczy ropę (w 3 ) przed wczoraj mi zgasł podczas jazdy.
Wymieniłem wszystkie oringi,wężyki przelewowe,filtr paliwa oraz założyłem filtr zwrotny(sam) mój Ojciec jak zauważył że mam ropę w gniazdach odkręcił nakrętkę od wtrysków i dokręcił teraz leci tylko z jednego (nie dam głowy bo auto daleko nie jeździ).
Dzisiaj mechanik zmieniał mi te wężyki przelewowe i oringi dojechałem do domu zostawiłem auto na P otwieram maskę podchodzę i ZONK znowu zgasł :evil:
Więc mam do was drodzy forumowicze pytanie
Czy zapowietrzeniu układu paliwowego oraz gaśniecie i ponowne cofanie się paliwa w moim MB może powodować ta nakrętka w której jest podawana ropa z pompy do wtrysków (chyba chodzi o króćce paliwowe) mogą być nieszczelne ?
Dodam jeszcze że pogorszyła się elegancka praca silnika jak trzymam go na delikatnym gazie to słyszę klekot jakby wtrysk.
Za odpowiedzi bardzo dziękuje

[ Dodano: 30 Październik 2012, 18:24 ]
Dodam jeszcze że ten wężyk który posiada powietrze jest na zdjęciu wyżej forumowicza "marnow" numer 1

[ Dodano: 2 Listopad 2012, 10:13 ]
Problem rozwiązany powodem zapowietrzania był podgrzewacz paliwa ,cała sekcja została ominięta kolejnym problemem jest bak paliwa nie przelewa paliwa z jednej komory do drugiej jakiś problem z pompką trzeba go wymienić i rozpuściła się w nim jakaś uszczelka bo jest syf w środku.(mechanik mówił że już kiedyś miał taki przypadek )

ANGELA_MERC - 30 Grudzień 2012, 13:43
Temat postu: pytanko
Problem koledzy mam nastepujacy Caly czas przez 3tysiace km (bo tyle go mam)auto jezdzilo bez problemu.
Nagle podczas jazdy zaczelo dodawac sobie gazu szarpac skakac, wyswietlio sie EDC i wszytskie inne i zgaslo
.Stanelam Odpalilam jechalo znow to samo po 5minutach skakalo tracilo moc wszystkie kontrolki i gaslo.
Pojechalam na komputer podloczono wyswietlilo czujnik polozenia Walu (myslelismy ze to to-nic przeczyscili dziala okazalo sie ze byl brudny)
Nastepnie wyjechalam z warsztatu 5 metrow zgaslo po otworzeniu na nowo maski w przewodzie wychodzacym od filtra powietrze nie pecherzyk a pol przewodu
Mechanik podlaczyl do kompa wyslwetlila mu sie pompa (LUCAS jest) jaki blad niewiem bo glupia nie spytalam -a ten chyba chcial naciagnac bo powiedzial do wymiany . Jakos mi sie nie chce wierzyc i skad te powietrze w przewodach
Pojechalm do znajomego na kanal wymienilismy mu oleje bo juz czas i tak przy okazji filtr paliwa wymienilismy oringi z dwoch werzykow wychodzacych z filtra paliwa i tyle powietrze nadal tam jest . Auto Stoi aktualnie na kanale u znajomego wczoraj siedzielismy do 1 w nocy nie wiemy co jest grane raz chodzi raz nie gasnie samo po wejsci na 80 stopni czy to zbieg okolicznosci. ?? Czy cisnienie w pompe lucasa da sie jakos sprawdzic jezeli tak to gdzie ?? jakie ma byc prawidlowe ??Ja sadze ze on tak wariuje przez te powietrze pompa lucasa jest sucha jak pieprz niepokoi mnie te powietrze skads sie tam bierze..
Najprosciej wymienic pompe i tez nie ma gwarancji ze bedzie ok. Poradzcie cos bo zostane z rowerem ;-) ))

Nie mam drugiego filtra paliwa jest jeden ten duzy normalny tego malutkiego nie ma

Auto ma aktualnie przebieg 156000 , 100% oryginalny-jezeli to wazne



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group