To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Zapowietrzenie układu paliwowego

Jary - 30 Grudzień 2012, 19:10

ANGELA_MERC napisał/a:
nie wiemy co jest grane raz chodzi raz nie gasnie


Tutaj masz relację z naprawy Lucasa: http://www.w202.pl/viewto...awa+pompy+lucas . Niech znajomy sprawdzi zawór pokazany na fotce 15jpg.
Przyczyna leży w pompie po stronie niskiego ciśnienia. Napisz co jest w przewodzie powrotnym paliwa z pompy.

ANGELA_MERC - 31 Grudzień 2012, 01:06

Jary napisał/a:
ANGELA_MERC napisał/a:
nie wiemy co jest grane raz chodzi raz nie gasnie


Tutaj masz relację z naprawy Lucasa: http://www.w202.pl/viewto...awa+pompy+lucas . Niech znajomy sprawdzi zawór pokazany na fotce 15jpg.
Przyczyna leży w pompie po stronie niskiego ciśnienia. Napisz co jest w przewodzie powrotnym paliwa z pompy.



Bylam dzis na kanale odpalilismy autko na dotyk jak zawsze a powietrze wali od filtra w dol przezroczystym przewodem po zgaszeniu silnika znajduje sie powietrze prawie cala rurka ta druga wiec gdzie ta nieszczelnosc ...wszytko jest suche do ani jednego elementu nie mozna sie doczepic . Czy moze auto gasnie jak zalapie pompa zbyt duze ilosci powietrza ?? Jak mamy sprawdzic ten zawor na fotce 15 widzialm go na mojej pompie czy mozna go wykrecic bes demontazu pompy i co tam ma byc lub co wymienic . loub do czego to sluzy.

Janusz51 - 31 Grudzień 2012, 10:54

ANGELA_MERC napisał/a:
Bylam dzis na kanale odpalilismy autko na dotyk jak zawsze a powietrze wali od filtra w dol przezroczystym przewodem po zgaszeniu silnika znajduje sie powietrze prawie cala rurka ta druga wiec gdzie ta nieszczelnosc ...wszytko jest suche do ani jednego elementu nie mozna sie doczepic .

Proponuję sprawdzić wężyk gumowy idący od rurki ze zbiornika do podgrzewacza paliwa spróbuj albo dociągnąć opaskę albo zdjąć wężyk z końcówki podgrzewacza odetnij ok 1cm załóż na końcówkę zaciśnij opaskę. Podgrzewacz jest przy głowicy pod kolektorem ssącym z jednej strony podłączony jest wężyk gumowy, o którym wcześniej pisałem a z drugiej wychodzi rurka plastikowa zazwyczaj przeźroczysta do filtra paliwa. Moim zdaniem pompa nie jest w żadnym wypadku powodem powietrza w przewodach które są przed pompą! Założyłem, że oringi na przewodach paliwowych z podgrzewacza do filtra i z filtra do pompy są szczelne bo tam też może być nieszczelność.

ANGELA_MERC - 31 Grudzień 2012, 15:53

Janusz51 napisał/a:
ANGELA_MERC napisał/a:
Bylam dzis na kanale odpalilismy autko na dotyk jak zawsze a powietrze wali od filtra w dol przezroczystym przewodem po zgaszeniu silnika znajduje sie powietrze prawie cala rurka ta druga wiec gdzie ta nieszczelnosc ...wszytko jest suche do ani jednego elementu nie mozna sie doczepic .

Proponuję sprawdzić wężyk gumowy idący od rurki ze zbiornika do podgrzewacza paliwa spróbuj albo dociągnąć opaskę albo zdjąć wężyk z końcówki podgrzewacza odetnij ok 1cm załóż na końcówkę zaciśnij opaskę. Podgrzewacz jest przy głowicy pod kolektorem ssącym z jednej strony podłączony jest wężyk gumowy, o którym wcześniej pisałem a z drugiej wychodzi rurka plastikowa zazwyczaj przeźroczysta do filtra paliwa. Moim zdaniem pompa nie jest w żadnym wypadku powodem powietrza w przewodach które są przed pompą! Założyłem, że oringi na przewodach paliwowych z podgrzewacza do filtra i z filtra do pompy są szczelne bo tam też może być nieszczelność.


Wezyk jest sprawdzony chociaz troszke napecznialy sprobuje to jeszcze odciac i zalozyc na nowo. Origni wymienione te o ktore pytasz.Dzis znow bylam i odpalil normalnie ale powietrze wali i wali po zgaszeniu silnika leca po cwierc po pol wezyka powietrza.Sprawdze i odetne ten przewod jak radzisz i docisne obaske byc moze sa tak mikroskopijne pekniecia i stad zaciaga .

Padre321 - 1 Styczeń 2013, 06:34

ANGELA_MERC napisał/a:
Janusz51 napisał/a:
ANGELA_MERC napisał/a:
Bylam dzis na kanale odpalilismy autko na dotyk jak zawsze a powietrze wali od filtra w dol przezroczystym przewodem po zgaszeniu silnika znajduje sie powietrze prawie cala rurka ta druga wiec gdzie ta nieszczelnosc ...wszytko jest suche do ani jednego elementu nie mozna sie doczepic .

Proponuję sprawdzić wężyk gumowy idący od rurki ze zbiornika do podgrzewacza paliwa spróbuj albo dociągnąć opaskę albo zdjąć wężyk z końcówki podgrzewacza odetnij ok 1cm załóż na końcówkę zaciśnij opaskę. Podgrzewacz jest przy głowicy pod kolektorem ssącym z jednej strony podłączony jest wężyk gumowy, o którym wcześniej pisałem a z drugiej wychodzi rurka plastikowa zazwyczaj przeźroczysta do filtra paliwa. Moim zdaniem pompa nie jest w żadnym wypadku powodem powietrza w przewodach które są przed pompą! Założyłem, że oringi na przewodach paliwowych z podgrzewacza do filtra i z filtra do pompy są szczelne bo tam też może być nieszczelność.


Wezyk jest sprawdzony chociaz troszke napecznialy sprobuje to jeszcze odciac i zalozyc na nowo. Origni wymienione te o ktore pytasz.Dzis znow bylam i odpalil normalnie ale powietrze wali i wali po zgaszeniu silnika leca po cwierc po pol wezyka powietrza.Sprawdze i odetne ten przewod jak radzisz i docisne obaske byc moze sa tak mikroskopijne pekniecia i stad zaciaga .

A możę same końcówki przewodów paliwowyh puszczają w miejscach połączenia z przewodem ( te karbowane krućce )

ANGELA_MERC - 1 Styczeń 2013, 14:09

Padre321 napisał/a:
ANGELA_MERC napisał/a:
Janusz51 napisał/a:
ANGELA_MERC napisał/a:
Bylam dzis na kanale odpalilismy autko na dotyk jak zawsze a powietrze wali od filtra w dol przezroczystym przewodem po zgaszeniu silnika znajduje sie powietrze prawie cala rurka ta druga wiec gdzie ta nieszczelnosc ...wszytko jest suche do ani jednego elementu nie mozna sie doczepic .

Proponuję sprawdzić wężyk gumowy idący od rurki ze zbiornika do podgrzewacza paliwa spróbuj albo dociągnąć opaskę albo zdjąć wężyk z końcówki podgrzewacza odetnij ok 1cm załóż na końcówkę zaciśnij opaskę. Podgrzewacz jest przy głowicy pod kolektorem ssącym z jednej strony podłączony jest wężyk gumowy, o którym wcześniej pisałem a z drugiej wychodzi rurka plastikowa zazwyczaj przeźroczysta do filtra paliwa. Moim zdaniem pompa nie jest w żadnym wypadku powodem powietrza w przewodach które są przed pompą! Założyłem, że oringi na przewodach paliwowych z podgrzewacza do filtra i z filtra do pompy są szczelne bo tam też może być nieszczelność.


Wezyk jest sprawdzony chociaz troszke napecznialy sprobuje to jeszcze odciac i zalozyc na nowo. Origni wymienione te o ktore pytasz.Dzis znow bylam i odpalil normalnie ale powietrze wali i wali po zgaszeniu silnika leca po cwierc po pol wezyka powietrza.Sprawdze i odetne ten przewod jak radzisz i docisne obaske byc moze sa tak mikroskopijne pekniecia i stad zaciaga .

A możę same końcówki przewodów paliwowyh puszczają w miejscach połączenia z przewodem ( te karbowane krućce )



Sprawdzone sa ok ;-((

Jary - 1 Styczeń 2013, 16:33

ANGELA_MERC napisał/a:
...czy mozna go wykrecic bes demontazu pompy i co tam ma byc lub co wymienic . loub do czego to sluzy.


Można wykręcić bez demontażu pompy, sprawdzić oringi, wyczyścić, sprawdzić sprężynkę czy jest cala, zawór odpowiada za "zasysanie" paliwa przez pompę i może powodować objawy takie jakie masz. Na próbę pomińcie jeszcze termostat (podgrzewacz) paliwa, by wykluczyć jego nieszczelność.

ANGELA_MERC - 1 Styczeń 2013, 16:39

Jary napisał/a:
ANGELA_MERC napisał/a:
...czy mozna go wykrecic bes demontazu pompy i co tam ma byc lub co wymienic . loub do czego to sluzy.


Można wykręcić bez demontażu pompy, sprawdzić oringi, wyczyścić, sprawdzić sprężynkę czy jest cala, zawór odpowiada za "zasysanie" paliwa przez pompę i może powodować objawy takie jakie masz. Na próbę pomińcie jeszcze termostat (podgrzewacz) paliwa, by wykluczyć jego nieszczelność.


A jak pominac termostat co zrobic .
ok to wykrecimy ten zawor

Janusz51 - 1 Styczeń 2013, 19:09

ANGELA_MERC napisał/a:
A jak pominac termostat co zrobic .
ok to wykrecimy ten zawor

Wnioskuję z Twoich postów w innych tematach, że powietrze już się nie pojawia, czyżby powodem był wężyk przy podgrzewaczu? Jeśli tak to niema potrzeby pomijania podgrzewacza tak mi się wydaje. Przyczyna jest raczej inna może dobrze by było sprawdzić na komputerze, wcześniej pisałaś o czujniku położenia wału jak dobrze pamiętam, czyszczenie to może za mało i lepiej by było podmienić na próbę. Było też coś o temperaturze, trzeba by było te objawy jakoś spokojnie po kolei opisać. I mam jeszcze takie pytanie czy jak gaśnie to świeci się kontrolka EDC?

ANGELA_MERC - 2 Styczeń 2013, 10:42

Janusz51 napisał/a:
ANGELA_MERC napisał/a:
A jak pominac termostat co zrobic .
ok to wykrecimy ten zawor

Wnioskuję z Twoich postów w innych tematach, że powietrze już się nie pojawia, czyżby powodem był wężyk przy podgrzewaczu? Jeśli tak to niema potrzeby pomijania podgrzewacza tak mi się wydaje. Przyczyna jest raczej inna może dobrze by było sprawdzić na komputerze, wcześniej pisałaś o czujniku położenia wału jak dobrze pamiętam, czyszczenie to może za mało i lepiej by było podmienić na próbę. Było też coś o temperaturze, trzeba by było te objawy jakoś spokojnie po kolei opisać. I mam jeszcze takie pytanie czy jak gaśnie to świeci się kontrolka EDC?


Tak przed zgasnieciem zapalala sie lampka EDC i momentalnie gasna . 31.12- wylaczylismy na noc akumulator wczoraj 1.01- wlaczylismy akumulator i chodzi-jezdzi. -jak na razie bez zarzutu czyzby sie zrestartowac -ze tak to nazwe. ??hmmm

tomekcuba84 - 9 Styczeń 2013, 13:05

Ja nie wszystkie przewody wymieniłem w c250 diesel automat 113km i też mi ciężko pali. Zawór zwrotny nic nie pomaga. W serwisie nie mieli wszystkich tych giętkich przewodów. 3 podajze z 5 wymienilem. Filtr paliwa wymieniony i taki mały koszykowy obok tez. struge pęcherzy widać na przewodac tych przezroczystych. Podgrzewacz wymieniony i lipa musze go trzymac na rozruszniku. A ostatnio na obrotach 2500-3000 potrafi szarpac i wyrzuca przez tlumik smuge niespalonego paliwa. Pierwsze odpalanie to mocno sie dlawi i szarpie silnik musze dodac gazu aby nie zgasl. Gdzie szukać problemu jeszcze. PROSZE O POMOC
Janao - 23 Styczeń 2013, 13:20
Temat postu: Zapowietrza się ? problem z odpaleniem 2.0D 1994r.
Po wymianie wężyków, które idą z pompy do obudowy filtra paliwo się nie wraca nawet jak auto stoi 24h. Tylko widać jedna banke powietrza zaraz przed filtrem, a jak autko się zapali to w przewodach widać jak zapierniczaja pęcherzyki powietrza, jeden za drugim.

[ Dodano: 27 Styczeń 2013, 11:32 ]
Autko rano przy ok -5 ciężko zapalić tzn jak nie zagrzeje świec ponad 5 razy to na chwile się zapowietrza i trzeba długo kręcić rozrusznikiem żeby zaciągnął paliwa i zapalił. A jak juz raz zapali to pali bez problemu przez cały dzień.. Boje się ze coś z pompą.. ; <

perzu126 - 27 Styczeń 2013, 17:24

Janao, przed filtrem i pompą czy między pompą a filtrem?
Janao - 27 Styczeń 2013, 19:55

Na wszystkich wezykach, które wychodzą z filtra (jest ich 4) 3 mam przezroczyste i w nich widać jak banki powietrza zapierniczają..

[ Dodano: 28 Styczeń 2013, 09:11 ]
Nikt nie pomoze :evil:

siarak - 28 Styczeń 2013, 11:19

U mnie po wymianie oringów na przewodach w sumie nie było poprawy, dalej się zapowietrzał po nocy i trzeba było długo kręcić. Za drugim podejściem wymieniłem filtr wstępny (tam też jest oring) i wyciągnąłem zawór stop immobilizera, między nim a pompą jest jeden oring oraz sam zawór ma w sobie dwa oringi. Po tym drugim zabiegu nie zapowietrzył się nawet po dwu dniowym postoju. Małe pęcherzyki powietrza nadal były widoczne przy przegazowaniu jeszcze kilka dni, ale już z odpalaniem zero problemów.
Co prawda ja mam C250TD, ale radzę prześledzić cały schemat zasilania paliwem i sprawdzić-uszczelnić każde połączenie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group