To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Wiązka silnika - regeneracja

wiskontii - 20 Maj 2015, 22:16

konrad5577, PDF się otwiera i jest zwrot 25zł
To by było bardzo dobre pokazanie wykonania renegeracji
Po starej a Nowej

perzu126 - 21 Maj 2015, 10:44

Javoreczek napisał/a:
co może wpłynąć na jej trwałość mechaniczną lub zakupu nowych kostek, co jeśli w ogóle będzie możliwe to w znaczący sposób wpłynie na cenę usługi.

Tu jest sedno sprawy. Kolega zaproponował cenę 500zł, czyli w sumie rozsądnie. Jak komus nie pasuje to niech samemu ogarnia. Gdyby była cena 1000zł to każdy by płakał, że za drogo. Oryginał chyba 2000zł?

Generalnie nie wiem jaka jest jakość prac, ale polecam koledze Konradowi zdjęcia z przebiegu prac gdy robi coś na forum. Tak samo potwierdzać wpłatę za wykonanie prac.

konrad5577 - 21 Maj 2015, 11:56

Zdjecia wrzuce w weekend. Nowa wiazka w aso kosztuje 4500 zl. Zalezy jeszcze od auta i od silnika. Wiem, ze do W140 kosztuje juz od 3000 zl. Mam do nich dostep. Co do ceny to czesto ustalam czy wtyczki nowe maja byc czy zostawic stare. W tym akurat przypadku mialo byc mozliwie najtaniej.
tadziora - 21 Maj 2015, 19:59

Kolego czy ja w tym temacie napisałem ze coś od ciebie chce ?? Temat dotyczy twojej pracy która obiektywnie oceniłem i tyle.A ty możesz sobie przekonywać do siebie kogo chcesz i tak samo sie reklamować :wink:

Nic od ciebie nie chce,i nie bede chciał ,wiec daruj sobie jakieś propozycje :P

konrad5577 - 21 Maj 2015, 21:57

Twierdzisz, że słowo przeciwko słowu....

tadziora napisał/a:
Kolego czy ja w tym temacie napisałem ze coś od ciebie chce ??

Napisałeś, że chcesz zwrot kasy i jesteś oburzony, że jeszcze go nie dostałeś. A przecież dostałeś.

Cieszę się z tej obiektywnej opinii.
Szkoda tylko, że na 100 zrobionych wiązek pojawia się jedna opinia - negatywna.
Ale w sumie trudno się dziwić. 99% moich klientów mam z polecenia i OLX, więc rzadko kto wystawia opinie na tym forum.

Mniejsza o to. Myślę, że każdy swój rozum ma i po tej rozmowie jest w stanie wyciągnąć wnioski. Czy to ze mną jest coś nie tak, czy może z kimś innym?

tadziora - 24 Maj 2015, 20:41

konrad5577 napisał/a:

Napisałeś, że chcesz zwrot kasy i jesteś oburzony, że jeszcze go nie dostałeś. A przecież dostałeś.
?


Ty chyba musisz wrócić z powrotem do szkoły :wink: przeczytaj mojego pierwszego posta pisze do ciebie ze chce jakiegoś zwrotu ? Napisałem ze masz problemy z oddawaniem kasy i tyle i jak postępować zeby nie byc w plecy.A Tobie chyba dobitnie napisałem w SMS ze masz sobie wiesz gdzie wsadzić ta kase...

I tak jak napisałeś wszystko jest w wypowiedziach łącznie z fotkami z twojej pracy...

Bo tego dotyczy ten temat !!!

Ps. Wiesz jeszcze co grozi za ujawnianie danych osobowych ?? Wiec radzę ci zrobic z tym porządek :wink:

konrad5577 - 24 Maj 2015, 22:48

Chyba musisz wrócić do szkoły, bo tam nie ma Twoich danych osobowych które podlegają ochronie....

Jak mam wsadzić sobie gdzieś kasę, skoro dostałeś ją 2 tygodnie przed napisaniem mi tego SMSs?

wiskontii - 25 Maj 2015, 17:48

tadziora, konrad5577, trochę sledze ten temat i porobiło się
Panowie pomóżmy sobie wzajemnie i bez Bródów tylko załatwić sprawę w lewo lub w Prawo Piwko wypić lub Flasz-kie i załatwić to porządnie

konrad5577 - 26 Maj 2015, 19:56

Tak jak mówiłem. Zdjęcia pokazujące etapy robienia wiązki. Robione co prawda telefonem i to jakiś czas temu, ale mam nadzieje, że widać.

Co prawda na zdjęciach jest wiązka od W124 (widać po ostatniej wtyczce 4 pinowej) najprawdopodobniej z silnikiem 2.2 (Widać po szerokiej wtyczce do HFM, a wiadomo, że w 2.0 były PMSy), ale idea ta sama.

1. Zaczynamy od cewek:



2. Wtryskiwacze. Oczywiście sprawdzone, czy rąb czasu nie spowodował, że na stykach występują opory.



3. Po kolei różne wtyczki - 2 pinowe, proste i kątowe oraz 4 pinowa wtyczka łączona w mostku na nadkolu od czujników temperatur silnika. (W W124. W W202 są to szerokie złącza odpowiedzialne za kilka innych rzeczy, ale mniejsza o to)



4. Składanie pierwszej odnogi, czyli jak już mówiłem nie potrzebny mi blat z wkrętami.
Pierwsze zdjęcie jest zrobione przed wymianą przewodów.



5. Przepływka. Czasem zdarza się tak, że całe wnętrze wtyczki jest zalane w gumie i nie trzeba jej rozcinać, tylko postępować jak przy wtyczkach od wtrysków. Niestety w tym przypadku trzeba było ją rozciąć.



6. Przepustnica. W przypadku wtyczek od przepustnicy też się zdarza, że nie trzeba jej rozcinać, ale niestety rzadziej niż w przypadku przepływki lub czujnika temperatury cieczy. W tym przypadku również jest rozcięta do pinów.



7. Czujnik temperatury cieczy. Tak jak pisałem, też się często zdarza, że można zachować oryginalny wygląd tej wtyczki. W tej wiązce nic nie udało się zostawić nienaruszone. Oczywiście miejsca cięć są tak opracowane, że wszystko pasuje i nawet nie trzeba później tego jakoś bardzo kleić. Owijam to parcianką, żeby jakoś wyglądało.



8. Składanie drugiej odnogi i montowanie w oryginalnych miejscach w rynnie.



Koszt takiej wiązki nie jest tajemnicą 520 zł + koszty wysyłki. Wiązka bez gazu, a na zdjęciach jeszcze widać małą wiązkę od cewek(Zapomniałem zrobić jej zdjęcia, ale to są tylko 4 kable z oczkami).

Alexander - 26 Maj 2015, 20:09

Ja sam robiłem i jestem MEGA zadowolony. Wielkiej tam filozofii nie ma, ale trochę chęci trzeba mieć. Ja przez telefon usłyszałem cenę 700 zł plus wysyłka no i jeszcze dla magika by to wyjął z auta. Napewno bym przekroczył tysiaka. Sam robiłem a cała impreza nie kosztowała mnie 100 PLN i powiedzmy 10 godzin lekkiej... nawet bardzo lekkiej i przyjemnej pracy! Ale fachowiec to robi by zarobić, a różni ludzie różnie wyceniają swoją pracę... pozdrawiam
konrad5577 - 26 Maj 2015, 21:43

700zł plus wysyłka to nie ja. Ale wiem kto tyle bierze. :)
kamil_0793 - 26 Maj 2015, 21:48

konrad5577, dlaczego robisz wszystko w jednym kolorze?
konrad5577 - 26 Maj 2015, 22:19

Bo przewód którego używam jest dość drogi i jakbym miał mieć kilka kolorów, to musiałbym bardzo dużo za niego zapłacić. Ale nie jest to problem. Mimo jednego koloru można łatwo dojść co i jak w razie czego. Ale to już mogę wytłumaczyć przez telefon, bo to za dużo pisania.
maurycy - 4 Czerwiec 2015, 13:42

według mnie bardzo duży mankament, brak kolorów kabli
konrad5577 napisał/a:
Bo przewód którego używam jest dość drogi i jakbym miał mieć kilka kolorów,

jaki to kabel?? ze złota?? jakiej grubości 0.7mm2?? nie przesadzaj. to oczywiście żadne narzekanie z mojej strony lubię mieć wszystko idealnie zrobione i dlatego mnie to w oczy kłuje.
koszt kabla (bo o nim mowa) to jakieś 2-3 PLN za metr :) a efekt nie porównywalny
do tego zamiast kupować 100m jednego koloru kup po 20m w 5 kolorach :D

konrad5577 - 4 Czerwiec 2015, 23:56

Przewód który kupuje występuje w formie tylko 100 metrów. (Kupuję w TME)
Chyba, że dacie mi namiary na sklep detaliczny.

Przewód 1mm^2
Pobielany - cynowany, czyli nigdy nie pokryje się patyną, czy utleni.
Izolacja to taka jakby guma/silikon odporna na temperaturę 200 st. C oleje smary i kwasy.
A korzystam z tego przewodu również dlatego, że robię wiązki w Land Cruiserach i są one tam narażone na gorsze warunki pracy niż w MB i nic się z nimi nigdy nie działo. Są więc sprawdzone.

Krótko mówiąc. Mogę zrobić różne kolory, ale na zwykłym przewodzie. za 1,5 zł za metr.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group