To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Problem z obrotami w202 2.8 R6

barto125 - 12 Styczeń 2015, 15:54

Przy jakiej prędkości? Każdej? Ja mam tak, że przy ok. 80 km/h skrzynia nie może się zdecydować czy ma być 3 czy 4 bieg.
MattLow - 12 Styczeń 2015, 18:04

Bardziej przy 40-60 km/h faluje na obrotach ale nie ma wahań czy na 3 biegu lub 4'tym . I tez problem jest jak dojeżdżam do świateł, zatrzymuje się i chce ruszyc to silnik gaśnie... i trzeba strasznie delikatnie dotykać gazu podczas ruszania .
barto125 - 12 Styczeń 2015, 19:43

Może być problem z ciśnieniem paliwa, ale może być również przepustnica jak u mnie. Masz miernik uniwersalny?
I nie wiem, czy odpowiedziałeś, masz ASR?

MattLow - 12 Styczeń 2015, 20:07

Tak mam miernik uniwersalny i posiadam ASR :)
barto125 - 12 Styczeń 2015, 20:35

To dawaj :D
Cytat:

Postanowiłem popełnić ten opis dla ludzi którzy mają tak jak ja po omacku szukać przyczyny świecącej się kontrolki ASR z powodu awaryjnego trybu pracy przepustnicy elektronicznej VDO.
Po pierwsze należy sprawdzić stan wiązki silnika oraz przepustnicy i w razie potrzeby wymienić je na nowe.
Następnie przystępujemy do sprawdzenia przejść między wtyczką sterownika e-gas(ma on 2 wtyczki na interesuje ta w której osadzone jest 11 pinów ) a drugą stroną te wiązki czyli wtyczką przy przepustnicy.
Przejście powinno być:
Wtyczka E-gas Wtyczka przepustnicy
8 1
9 2
10 3
12 14
16 10
19 12
22 11
35 8
38 6
40 13
41 4
Jeżeli wszystkie są ok to jedziemy dalej , jeżeli nie to do wymiany również ta wiązka.
Kolejny etap to sprawdzenie rezystancji między poszczególnymi pinami gniazda przepustnicy co pozwoli nam stwierdzić w jakim stanie jest przepustnica ewentualnie wykryć co w niej jest uszkodzone . Ja opiszę to na podstawie pinów gniazda przepustnicy , ale patrząc na powyższą rozpiską to można to sprawdzić na wtyczce przy komputerze e-gas nie wyciągając przepustnicy.
k1 sprzęgło elektromagnetyczne piny [12 - 13] ok 4.5 Ohm (brak przejścia oznacza spaloną cewkę)
Silnik M1 piny [4 - 11] ok 3,1 Ohm (brak przejścia problem z silnikiem)
R1 + R2 potencjometry piny [3 - 14] ok 1 kOhm
Przełącznik krańcowy zamkniętej przepustnicy S2 piny[6 - 10]ok 346 Ohm(po otwarciu brak przejścia)
Przełącznik krańcowy otwartej przepustnicy S1 piny [8 - 10] ok 348 Ohm(po zamknięciu brak przejścia)
Potencjometr R1(części elektronicznej) piny[1 - 14]ok 1.420 kOhm przepustnica zamknięta
Potencjometr R1(części elektronicznej) piny [1 - 14]ok 1.140k kOhm przepustnica częściowo otwarta ok 30%
Potencjometr R1(części elektronicznej) piny [1 - 14]ok 550 Ohm przepustnica całkowicie otwarta
Potencjometr R2 (części mechanicznej)piny [2 - 14] ok 610 Ohm przepustnica zamknięta
Potencjometr R2 (części mechanicznej)piny [2 - 14]ok 1.170 kOhm przepustnica częściowo otwarta ok 30%
Potencjometr R2 (części mechanicznej)piny [2 - 14]ok 1.440 kOhm przepustnica całkowicie otwarta

Duże odchyłki od podanych wartości lub brak przejść sugerować powinny uszkodzenia poszczególnych podzespołów przepustnicy. Mam nadzieję, że komuś w ten sposób pomogę i nie będzie musiał jak ja spędzać kilku dni na szukaniu jakichkolwiek informacji na ten temat oraz kolejnych kilku dni w garażu ze schematami w łapce i szukając po omacku.

Adin - 19 Styczeń 2015, 00:23

Z ciekawosci wczoraj zmierzylem cisnienie na listwie paliwowej i wyszlo mi 3bary na przekreceniu zaplonu i 3, 5-3, 6 na odpalonym silniku. Jakie powinny byc wg fabryki? :?:
barto125 - 19 Styczeń 2015, 00:39

ciśnienie na pompie paliwa
3.2-3.6 bara
cisnienie paliwa powinno się utrzymywać w granicach 2.5 bara przez około30 min po wyłączeniu silnika

MattLow - 3 Luty 2015, 09:38

Ma ktoś przepływomierz do 2.8?? Albo jaki najlepiej kupić ??
chefren - 17 Luty 2015, 22:21

Kup rekomendowany przez producenta (Bosch). Cena ~900 zł.
Chińczyka (500zł) odradzam bo za 2,3 m-ce będzie powtórka z rozrywki.
I uważaj na staranne dokładne podłączenie.
Jeśli choć 1 pin nie trybi to trzeba podłączać do skutku bo inaczej silnik przerywa dławi się faluje.
W silnikach po lifcie (z poprawioną wiązką) przepustnica po wymianie może mieć tryb samoadaptacji więc nie trzeba jej ręcznie pomagać i kalibrować ale to najlepiej widać na SD.

kucykall - 10 Maj 2018, 12:12

barto125 napisał/a:
To dawaj :D
Cytat:

Postanowiłem popełnić ten opis dla ludzi którzy mają tak jak ja po omacku szukać przyczyny świecącej się kontrolki ASR z powodu awaryjnego trybu pracy przepustnicy elektronicznej VDO.
Po pierwsze należy sprawdzić stan wiązki silnika oraz przepustnicy i w razie potrzeby wymienić je na nowe.
Następnie przystępujemy do sprawdzenia przejść między wtyczką sterownika e-gas(ma on 2 wtyczki na interesuje ta w której osadzone jest 11 pinów ) a drugą stroną te wiązki czyli wtyczką przy przepustnicy.
Przejście powinno być:
Wtyczka E-gas Wtyczka przepustnicy
8 1

9 2
10 3
12 14
16 10
19 12
22 11
35 8
38 6
40 13
41 4
Jeżeli wszystkie są ok to jedziemy dalej , jeżeli nie to do wymiany również ta wiązka.
Kolejny etap to sprawdzenie rezystancji między poszczególnymi pinami gniazda przepustnicy co pozwoli nam stwierdzić w jakim stanie jest przepustnica ewentualnie wykryć co w niej jest uszkodzone . Ja opiszę to na podstawie pinów gniazda przepustnicy , ale patrząc na powyższą rozpiską to można to sprawdzić na wtyczce przy komputerze e-gas nie wyciągając przepustnicy.
k1 sprzęgło elektromagnetyczne piny [12 - 13] ok 4.5 Ohm (brak przejścia oznacza spaloną cewkę)
Silnik M1 piny [4 - 11] ok 3,1 Ohm (brak przejścia problem z silnikiem)
R1 + R2 potencjometry piny [3 - 14] ok 1 kOhm
Przełącznik krańcowy zamkniętej przepustnicy S2 piny[6 - 10]ok 346 Ohm(po otwarciu brak przejścia)
Przełącznik krańcowy otwartej przepustnicy S1 piny [8 - 10] ok 348 Ohm(po zamknięciu brak przejścia)
Potencjometr R1(części elektronicznej) piny[1 - 14]ok 1.420 kOhm przepustnica zamknięta
Potencjometr R1(części elektronicznej) piny [1 - 14]ok 1.140k kOhm przepustnica częściowo otwarta ok 30%
Potencjometr R1(części elektronicznej) piny [1 - 14]ok 550 Ohm przepustnica całkowicie otwarta
Potencjometr R2 (części mechanicznej)piny [2 - 14] ok 610 Ohm przepustnica zamknięta
Potencjometr R2 (części mechanicznej)piny [2 - 14]ok 1.170 kOhm przepustnica częściowo otwarta ok 30%
Potencjometr R2 (części mechanicznej)piny [2 - 14]ok 1.440 kOhm przepustnica całkowicie otwarta

Duże odchyłki od podanych wartości lub brak przejść sugerować powinny uszkodzenia poszczególnych podzespołów przepustnicy. Mam nadzieję, że komuś w ten sposób pomogę i nie będzie musiał jak ja spędzać kilku dni na szukaniu jakichkolwiek informacji na ten temat oraz kolejnych kilku dni w garażu ze schematami w łapce i szukając po omacku.

Jeżeli już używasz czyjegoś opisu to wypadałoby z grzeczności podać źródło i autora.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group