To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Dodatkowe wentylatory-temperatura nie spada

Pleslaw - 11 Styczeń 2015, 01:35
Temat postu: Dodatkowe wentylatory-temperatura nie spada
Witam.wyciagnalem chlodnice klimy a te wentylatory ktore na niej byly 2szt.zalozylem do chlodnicy wody zeby mial lepsze chlodzenie.wiadomo wisko nie wystarczy w bokolocie.podlaczone pod osobny uklad sterujacy z kabiny.wentylatory sa bez tej obudowy plastikowej.i teraz pojawia sie problem.w momencie latania gdy temperatura zaczyna isc w gore przy ok 90Cwlaczam wentylatory,ale temperatura nie spada.przestaje rosnac ale nie spada tak samo moze byc przy wyzszej temp.od razu uprzedze pytania-wentylatory dmuchaja w chlodnice od przodu-sa dobrze podlaczone.czy moze to byc wina tego ze nie zalozylem tej plastikowej obudowy?(nie zakladalem jej bo zaslania jednak kawalek chlodnicy.
adikis - 11 Styczeń 2015, 09:39

Pleslaw, moim zdaniem nie jest to wina osłony wentylatorów bardziej potrzebna jest osłona visco

ja tych wentylatorów używałem do chłodzenia intercoolera i dawały rade

Pleslaw - 11 Styczeń 2015, 13:01

adikis.dzieki za podpowiedz.w sumie to niemam wlasnie tej oslony..musze podjechac do znajomego bo ma czesci i wyciagnac ja od niego i zobaczymy co z tego wyjdzie..
perzu126 - 11 Styczeń 2015, 13:20

Napewno brak oslony wisco pogarsza sprawę. Poza tym pamietaj, ze m104 wytwarza potwornie dużo ciepla. Przednie wentylatory sa po to aby wspomoc dzialanie klimy oraz aktywuja się gdy temperatura silnika osiąga prawie 110st
polofix - 11 Styczeń 2015, 13:37
Temat postu: Re: Dodatkowe wentylatory-temperatura nie spada
Pleslaw napisał/a:
Witam.wyciagnalem chlodnice klimy a te wentylatory ktore na niej byly 2szt.zalozylem do chlodnicy wody zeby mial lepsze chlodzenie.wiadomo wisko nie wystarczy w bokolocie.podlaczone pod osobny uklad sterujacy z kabiny.wentylatory sa bez tej obudowy plastikowej.i teraz pojawia sie problem.w momencie latania gdy temperatura zaczyna isc w gore przy ok 90Cwlaczam wentylatory,ale temperatura nie spada.przestaje rosnac ale nie spada tak samo moze byc przy wyzszej temp.od razu uprzedze pytania-wentylatory dmuchaja w chlodnice od przodu-sa dobrze podlaczone.czy moze to byc wina tego ze nie zalozylem tej plastikowej obudowy?(nie zakladalem jej bo zaslania jednak kawalek chlodnicy.

90*C to jest temperatura prawidłowa. Mniej więcej dopiero przy niej masz pełne otwarcie termostatu. A wisko załącza się już na pełne obroty jak masz ponad 90*C.
Według mnie nie potrzebne są te wentylatory. Jak na samym wisko temperatura podskoczy ponad 95*C to wtedy bym zaczął kombinować. I to do końca nie jest pewne bo może ci się termostat zacinać i nie otwiera go całkowicie. Ja tak miałem w W203 [ten sam termostat co w w202].Albo samo wisko nie działa prawidłowo.
U mnie w W202 jest tak że jak wisko by padło to wentylatory załączają się przy 95*C na tzw 1 bieg. Czyli chodzą ale wolno, a jak już jest 105*C to załączają się na pełne obroty.
Ale to zdarzało się tylko w przypadku gdy wisko było złom i nigdy więcej.

perzu126 - 11 Styczeń 2015, 15:35

polofix, jak wspomniałem R6 wydziela mnóstwo ciepła w ciasnej komorze silnika. U brata latem przy zagrzanym silniku, pracujacy na wolnych obrotach M104 mimo sprawnego wisko po 10minutach szybko zagrzewał sie do ponad 100st. Wtedy załączały się przednie wentylatory które zbijały temperature do 90st z hakiem. Taka sytuacja często tez miała miejsce w korkach. W czasie jazdy niezależnie od prędkości temperatura była lekko nad 80st. Także nie wyobrażam sobie auta które upala gumę w miejscu na pełnych obrotach :shock:
polofix - 11 Styczeń 2015, 15:41

perzu126 napisał/a:
polofix, jak wspomniałem R6 wydziela mnóstwo ciepła w ciasnej komorze silnika. U brata latem przy zagrzanym silniku, pracujacy na wolnych obrotach M104 mimo sprawnego wisko po 10minutach szybko zagrzewał sie do ponad 100st. Wtedy załączały się przednie wentylatory które zbijały temperature do 90st z hakiem. Taka sytuacja często tez miała miejsce w korkach. W czasie jazdy niezależnie od prędkości temperatura była lekko nad 80st. Także nie wyobrażam sobie auta które upala gumę w miejscu na pełnych obrotach :shock:

Czyżby inżynierowie mercedesa dali plamę? A może termostat ci się nie otwierał do końca a wentylatory mogły sobie chodzić w kółko i nie pomagały?

perzu126 - 11 Styczeń 2015, 18:58

Jak by termostat sie nie otwierał do końca to przy 200km/h silnik by sie przegrzal. Otwórz maske latem w C klasie z silnikiem 2,8- spod maski bucha żar. Myślisz, że dlaczego w 2,8 najszybciej padają wiazki? Od tempertury.Zimą bardzo przyjemnie jedzie sie z takim motorem, bo nawet w mrozie temperatura robocza jest po 3-4km jazdy, ciepełko z nawiewów leci odrazu :D
Pleslaw - 11 Styczeń 2015, 20:28

no niestety taki padl wybor na ten motor..ale powiem ze sobie radzi:)musze zobaczyc jeszcze..termostat musi sie otwierac bo tak jak powiedzial perzu by sie zgrzal przy 200km/h.dziwi mnie tylko ze temperatura przestaje rosnac po ich wlaczeniu ale nie spada..
polofix - 11 Styczeń 2015, 21:47

Pleslaw napisał/a:
no niestety taki padl wybor na ten motor..ale powiem ze sobie radzi:)musze zobaczyc jeszcze..termostat musi sie otwierac bo tak jak powiedzial perzu by sie zgrzal przy 200km/h.dziwi mnie tylko ze temperatura przestaje rosnac po ich wlaczeniu ale nie spada..

Bo wentylatorami chłodzisz chłodnicę a nie silnik. Możesz do chłodnicy lód przytykać a to nic nie da bo termostat się wtedy zamyka i i tak jest 90 na zegarze.
A to przecież jest idealna temperatura dla silnika.

adikis - 11 Styczeń 2015, 23:19

polofix, ale kolega pisał
Pleslaw napisał/a:
w momencie latania gdy temperatura zaczyna isc w gore przy ok 90Cwlaczam wentylatory,ale temperatura nie spada.przestaje rosnac ale nie spada tak samo moze byc przy wyzszej temp


jak będzie 100 i nie będzie spadać to jest problematyczne :mrgreen:

perzu126 napisał/a:
że dlaczego w 2,8 najszybciej padają wiazki?


a ja zawsze myślałem ze przez lpg :wink: i beznadziejne kable bo mi w v6 takie rzeczy się nie dzieją a temperatura jest znaczna bo latem wentylator prawie cały czas chodzi mimo ze klima wyłączona :mrgreen:

perzu126 - 12 Styczeń 2015, 06:04

adikis, bardziej myślalem o m104 bo w m112 chyba nie ma jeszcze problemu?
barto125 - 12 Styczeń 2015, 19:44

perzu126 napisał/a:
m112 chyba nie ma jeszcze problem
Tam nie będzie problemu, inny materiał.
adikis napisał/a:
a ja zawsze myślałem ze przez lpg
Oczywiście, lpg psuje wszystko :D
Pleslaw - 12 Styczeń 2015, 20:48

dzisiaj troszki po upalalem..temp doszla do kreski przed 120C (czyli 100C?)wlaczylem jeden wentylator i zotawilem zeby sobie chodzil i po paru minutach jak wrocilem do auta to strzalka delikatnie sie wychylila za ta kreske..po przejechaniu powoli przez plac spadla do 90C..moze jest gdzies co nie tak? :(
Javoreczek - 12 Styczeń 2015, 21:15

Może chłodnica zamulona?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group