To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Kluczyk RYBKA-awaria.

badmojo - 6 Kwiecień 2013, 12:07

merc9, Włóż płytkę z uszkodzonego do tej pięknej (której Ci zazdroszczę :-) ) nieuszkodzonej obudowy. Wtedy, jeśli zadziała, będziesz miał pewność, że płytka jest sprawna i kody się nie skończyły.
jansu - 13 Maj 2013, 18:53

Byłem wczoraj u gościa w Mlawie i po 20 minutach wyjechałem z naprawionym i zakodowanym kluczykiem za 200 pln. Ma profesjonalny sprzet do naprawy kluczykow i widać, ze bardzo dobrze zna się na rzeczy. telefon- 698 71 50 50.
tom.koval - 26 Maj 2013, 03:04
Temat postu: Awaria - dziwne zachowanie
Witam

Ja takze mam spory problem z kluczykiem rybka.
Nie moge otworzyc samochodu (mimo ze diody sa aktywne) ani go uruchomic (dzialal jeszcze rano).
Ogolnie to po przyjsciu z zakupow otworzylem samochod z pilota ale nie udalo mi sie go odpalic - przekrecic kluczyk szlo ale nie do konca do rozruchu. Pozniej juz nawet nie moglem przekrecic kluczyka ani zamknac samochodu.
Skonczylo sie na podrozy do domu po drugi kluczyk i na szczescie ten dziala ok.

W domu rozebralem "rybke" (wersja duza) i nie bylo przejscia na cewce wiec pod lupa przejzalem i jeden zwoj byl przerwany - zlutowalem i mam teraz ok 0.8 ohma ale dalej nie moge kluczyka uzywac.
Stan na dzis:
- bateria wymienione na nowe
- diody dzialaja (sprawdzone na telefonie)
- cewka wyglada ok - nie jest przerwana
- przyciski dzialaja (przelutowane na wszelki wypadek)
- klucz nie dziala a ja zbieram na 400 euro na nowy kluczyk.

Moje pytanie to czy mozliwe ze klucz sie rozprogramowal ?

Pozdrawiam
Tomek

Adaśko - 26 Maj 2013, 10:34

tom.koval napisał/a:
- bateria wymienione na nowe
- diody dzialaja (sprawdzone na telefonie)
To dotyczy otwierania auta, za komunikację kluczyka z immo odpowiada głównie układ zakończony cewką
tom.koval napisał/a:
- cewka wyglada ok - nie jest przerwana
Na tym skupiłbym się, może tak wyglądać, ale nie znaczy, że jest dobrze podlutowane.
tom.koval - 27 Maj 2013, 09:59

Dzieki za odpowiedz ale cewke sprawdzalem i mam na niej ok 0.8 ohma wiec powinna byc ok.

Z tego co rozumiem dzialanie klucza to mimo uszkodzonej cewki powinienem moc otworzyc samochod pilotem !

Diody sa tylko do komunikacji kluczyka ze stacyjka i do komunikacji z modulem komfortu (podnoszenie i opuszczanie szyb z kluczyka).

Gdzie indziej moge szukac zrodla problemu ?

Pozdrawiam
Tomek

[ Dodano: 30 Maj 2013, 18:29 ]
A takie pytanie z innej strony.

Co musialbym przelozyc z innego w202 zebym mial dzialajace dwa kluczyki ?

Samochod z 2000 czyli poliftowy.

Zamki, stacyjke, komputer sterujacy i co jeszcze ?

Pytam bo za te 370 euro plus vat to moge kupic inny w202 na czesci i poprzekladac.

Tomek

stany - 28 Czerwiec 2013, 18:43

witam.
Ja natomiast wyprałem swój jedyny kluczyk. Potem z kąpieli wyciągnąłem baterie wysuszyłem wszystko powycierałem spirytusem. Kupiłem nowe baterie założyłem i do samochodu. I tu ok. otworzyłem zapaliłem silnik przejechałem kawałek i do domu.
Następnego dnia do samochodu otworzyłem wkładam do stacyjki a tu cisza nie puszcza blokada. Ide do domu mierzę cewkę - jest ok 9,4 Ohm. Dałem jeszcze do elektronika aby profesjonalnie przeczyścił i przelutował.Odebrałem gość powiedział że porobił i kluczyk jest ok. I tu d.pa po włożeniu do stacyjki nadal cisza.
Jakieś propozycje.

[ Dodano: 1 Lipiec 2013, 12:51 ]
Znacie kogoś w okolicach Głogów dolnośląskie który mógłby mi to wszystko posprawdzać. Fachowca który ewentualnie dorobiłby nowy kluczyk lub wymienił ( zaprogramował) stacyjkę i kluczyk.

adamekkp - 6 Sierpień 2013, 16:49

Witam,
Nie zakładam nowego tematu, mam nadzieje ze tutaj dostanę jakąś odpowiedz.

Sprawa dotyczy rybki c220D 98r, zaczeła sie chrzanić (centralny, później przekręcanie).
Zostały wymienione baterie, wkrótce potem padła całkiem -działało tylko odblokowywanie kierownicy(centralny i przekręcanie nie aktywne)

Rybkę podrzuciłem do speca w WWa (u niego wszystko dziala, tzn przekreca się kluczyk) wracam do domu - montuje stacyjke(centralny działa) myśle no działa, przekręcam kluczyk i ZONK.

przed 'naprawa' kluczyka nie działał centralny i przekręcanie lecz działała blokada kierownicy teraz działa centralny ale nie działa blokada i przekręcanie.

Wysłałem ponownie kluczyk do WWa okazało się, że 'niby' wszystko działa, tak więc pytam Was gdzie szukać problemu? skoro u elektryka się przekręca.

jarekmb - 3 Październik 2013, 18:12

Witam wszystkich

3 godziny na forum chyba ze 20 przeczytanych wątków i dalej nic nie wiem.
W skrócie : miałem 2 kluczyki (rybki) + jeden serwisowy.
Jedna rybka odpłynęła gdzieś i ślad po niej zaginął.
Druga przestał działać w ogóle, po tym jak wcześniej w zimie działał kiedy chciał na zmianę z serwisowym...

W końcu serwisowy kluczyk się ustabilizował gdy przyszło lato i działa regularnie.
Ale niedługo a w zasadzie już zaczyna się pora wilgotna i obawiam się że może zdarzyć się to po raz kolejny ... a więc wpadłem na pomysł.

Na pobliskim szrocie stoi w210 z kompletem działających kluczyków rybek i dobra stacyjką.
Pomyślałem że można by tak przerzucić wszystkie graty z w210 do w202 .

Nie wiem czy to możliwe a jak już jest możliwe to które elementy należy przełożyć oprócz stacyjki żeby to miało sens.

Jakby ktoś był w stanie odpowiedzieć mi na to pytane byłbym dozgonnie wdzięczny.

wiskontii - 3 Październik 2013, 18:44

jarekmb, Prosze bardzo musisz iec to co na zdjeciu

http://allegro.pl/mercede...3599226214.html

TraczU - 3 Październik 2013, 18:50

wiskontii, dodaj, że od takiego samego silnika jak siedzi u niego w aucie, ten z linku nie pasuje.

jarekmb, innymi slowy potrzebujesz serownik silnika z e/c 280, stacyjkę i oczywiście kluczyki.

wiskontii - 3 Październik 2013, 18:52

TraczU, Tak masz rajcie dałem tylko poglądowe zdjęcie Flaki jakie powinien wymontować
TraczU - 3 Październik 2013, 23:48

wiskontii, spoko, nie chciałem po prostu żeby kolega kupił coś co mu się nie przyda bo cena dobra ;)
jarekmb - 4 Październik 2013, 09:48

Dzięki za info jakbyście mi wypisali co po kolei jest potrzebne i gdzie mniej więcej się znajduje byłbym wdzięczny.
Z szrotowego modelu nie przejdzie bo to jest e230

TraczU - 4 Październik 2013, 09:53

jarekmb, pisz do kolegi andreff z forum, stacyjka to wiadomo gdzie, kluczyki raczej też :P a sterownik silnika masz pod maską jak stoisz przed samochodem to lewu górny róg, skrzynka na sterownik rozkręcana chyba 6 srubek na krzyżakowy śrubokręt.
jarekmb - 31 Październik 2013, 19:17

Wrócę jeszcze do tematu odszedłem od kupna stacyjki bo model mój dość rzadki, a w dodatku jak już coś się znajdzie to nikt nie ma nawet 2 kluczyków nie mówiąc o 3 wiec dałem sobie spokój.
ale
dzwoniłem dziś do serwisu powiedzieli mi że jest taka opcja że mogą mi nowy kluczyk dorobić w 3 opcjach
500 zł , 750 zł i 950 zł podobno różnią się tylko i wyłącznie wyglądem .
Słyszał ktoś coś podobnego ?

[ Dodano: 31 Październik 2013, 18:44 ]
nie dodałem że to nie autoryzowany serwis i podobno robią to od ręki ...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group