Elektryka - Kluczyk RYBKA-awaria.
badmojo - 6 Kwiecień 2013, 12:07
merc9, Włóż płytkę z uszkodzonego do tej pięknej (której Ci zazdroszczę ) nieuszkodzonej obudowy. Wtedy, jeśli zadziała, będziesz miał pewność, że płytka jest sprawna i kody się nie skończyły.
jansu - 13 Maj 2013, 18:53
Byłem wczoraj u gościa w Mlawie i po 20 minutach wyjechałem z naprawionym i zakodowanym kluczykiem za 200 pln. Ma profesjonalny sprzet do naprawy kluczykow i widać, ze bardzo dobrze zna się na rzeczy. telefon- 698 71 50 50.
tom.koval - 26 Maj 2013, 03:04 Temat postu: Awaria - dziwne zachowanie Witam
Ja takze mam spory problem z kluczykiem rybka.
Nie moge otworzyc samochodu (mimo ze diody sa aktywne) ani go uruchomic (dzialal jeszcze rano).
Ogolnie to po przyjsciu z zakupow otworzylem samochod z pilota ale nie udalo mi sie go odpalic - przekrecic kluczyk szlo ale nie do konca do rozruchu. Pozniej juz nawet nie moglem przekrecic kluczyka ani zamknac samochodu.
Skonczylo sie na podrozy do domu po drugi kluczyk i na szczescie ten dziala ok.
W domu rozebralem "rybke" (wersja duza) i nie bylo przejscia na cewce wiec pod lupa przejzalem i jeden zwoj byl przerwany - zlutowalem i mam teraz ok 0.8 ohma ale dalej nie moge kluczyka uzywac.
Stan na dzis:
- bateria wymienione na nowe
- diody dzialaja (sprawdzone na telefonie)
- cewka wyglada ok - nie jest przerwana
- przyciski dzialaja (przelutowane na wszelki wypadek)
- klucz nie dziala a ja zbieram na 400 euro na nowy kluczyk.
Moje pytanie to czy mozliwe ze klucz sie rozprogramowal ?
Pozdrawiam
Tomek
Adaśko - 26 Maj 2013, 10:34
tom.koval napisał/a: | - bateria wymienione na nowe
- diody dzialaja (sprawdzone na telefonie) | To dotyczy otwierania auta, za komunikację kluczyka z immo odpowiada głównie układ zakończony cewką tom.koval napisał/a: | - cewka wyglada ok - nie jest przerwana | Na tym skupiłbym się, może tak wyglądać, ale nie znaczy, że jest dobrze podlutowane.
tom.koval - 27 Maj 2013, 09:59
Dzieki za odpowiedz ale cewke sprawdzalem i mam na niej ok 0.8 ohma wiec powinna byc ok.
Z tego co rozumiem dzialanie klucza to mimo uszkodzonej cewki powinienem moc otworzyc samochod pilotem !
Diody sa tylko do komunikacji kluczyka ze stacyjka i do komunikacji z modulem komfortu (podnoszenie i opuszczanie szyb z kluczyka).
Gdzie indziej moge szukac zrodla problemu ?
Pozdrawiam
Tomek
[ Dodano: 30 Maj 2013, 18:29 ]
A takie pytanie z innej strony.
Co musialbym przelozyc z innego w202 zebym mial dzialajace dwa kluczyki ?
Samochod z 2000 czyli poliftowy.
Zamki, stacyjke, komputer sterujacy i co jeszcze ?
Pytam bo za te 370 euro plus vat to moge kupic inny w202 na czesci i poprzekladac.
Tomek
stany - 28 Czerwiec 2013, 18:43
witam.
Ja natomiast wyprałem swój jedyny kluczyk. Potem z kąpieli wyciągnąłem baterie wysuszyłem wszystko powycierałem spirytusem. Kupiłem nowe baterie założyłem i do samochodu. I tu ok. otworzyłem zapaliłem silnik przejechałem kawałek i do domu.
Następnego dnia do samochodu otworzyłem wkładam do stacyjki a tu cisza nie puszcza blokada. Ide do domu mierzę cewkę - jest ok 9,4 Ohm. Dałem jeszcze do elektronika aby profesjonalnie przeczyścił i przelutował.Odebrałem gość powiedział że porobił i kluczyk jest ok. I tu d.pa po włożeniu do stacyjki nadal cisza.
Jakieś propozycje.
[ Dodano: 1 Lipiec 2013, 12:51 ]
Znacie kogoś w okolicach Głogów dolnośląskie który mógłby mi to wszystko posprawdzać. Fachowca który ewentualnie dorobiłby nowy kluczyk lub wymienił ( zaprogramował) stacyjkę i kluczyk.
adamekkp - 6 Sierpień 2013, 16:49
Witam,
Nie zakładam nowego tematu, mam nadzieje ze tutaj dostanę jakąś odpowiedz.
Sprawa dotyczy rybki c220D 98r, zaczeła sie chrzanić (centralny, później przekręcanie).
Zostały wymienione baterie, wkrótce potem padła całkiem -działało tylko odblokowywanie kierownicy(centralny i przekręcanie nie aktywne)
Rybkę podrzuciłem do speca w WWa (u niego wszystko dziala, tzn przekreca się kluczyk) wracam do domu - montuje stacyjke(centralny działa) myśle no działa, przekręcam kluczyk i ZONK.
przed 'naprawa' kluczyka nie działał centralny i przekręcanie lecz działała blokada kierownicy teraz działa centralny ale nie działa blokada i przekręcanie.
Wysłałem ponownie kluczyk do WWa okazało się, że 'niby' wszystko działa, tak więc pytam Was gdzie szukać problemu? skoro u elektryka się przekręca.
jarekmb - 3 Październik 2013, 18:12
Witam wszystkich
3 godziny na forum chyba ze 20 przeczytanych wątków i dalej nic nie wiem.
W skrócie : miałem 2 kluczyki (rybki) + jeden serwisowy.
Jedna rybka odpłynęła gdzieś i ślad po niej zaginął.
Druga przestał działać w ogóle, po tym jak wcześniej w zimie działał kiedy chciał na zmianę z serwisowym...
W końcu serwisowy kluczyk się ustabilizował gdy przyszło lato i działa regularnie.
Ale niedługo a w zasadzie już zaczyna się pora wilgotna i obawiam się że może zdarzyć się to po raz kolejny ... a więc wpadłem na pomysł.
Na pobliskim szrocie stoi w210 z kompletem działających kluczyków rybek i dobra stacyjką.
Pomyślałem że można by tak przerzucić wszystkie graty z w210 do w202 .
Nie wiem czy to możliwe a jak już jest możliwe to które elementy należy przełożyć oprócz stacyjki żeby to miało sens.
Jakby ktoś był w stanie odpowiedzieć mi na to pytane byłbym dozgonnie wdzięczny.
wiskontii - 3 Październik 2013, 18:44
jarekmb, Prosze bardzo musisz iec to co na zdjeciu
http://allegro.pl/mercede...3599226214.html
TraczU - 3 Październik 2013, 18:50
wiskontii, dodaj, że od takiego samego silnika jak siedzi u niego w aucie, ten z linku nie pasuje.
jarekmb, innymi slowy potrzebujesz serownik silnika z e/c 280, stacyjkę i oczywiście kluczyki.
wiskontii - 3 Październik 2013, 18:52
TraczU, Tak masz rajcie dałem tylko poglądowe zdjęcie Flaki jakie powinien wymontować
TraczU - 3 Październik 2013, 23:48
wiskontii, spoko, nie chciałem po prostu żeby kolega kupił coś co mu się nie przyda bo cena dobra
jarekmb - 4 Październik 2013, 09:48
Dzięki za info jakbyście mi wypisali co po kolei jest potrzebne i gdzie mniej więcej się znajduje byłbym wdzięczny.
Z szrotowego modelu nie przejdzie bo to jest e230
TraczU - 4 Październik 2013, 09:53
jarekmb, pisz do kolegi andreff z forum, stacyjka to wiadomo gdzie, kluczyki raczej też a sterownik silnika masz pod maską jak stoisz przed samochodem to lewu górny róg, skrzynka na sterownik rozkręcana chyba 6 srubek na krzyżakowy śrubokręt.
jarekmb - 31 Październik 2013, 19:17
Wrócę jeszcze do tematu odszedłem od kupna stacyjki bo model mój dość rzadki, a w dodatku jak już coś się znajdzie to nikt nie ma nawet 2 kluczyków nie mówiąc o 3 wiec dałem sobie spokój.
ale
dzwoniłem dziś do serwisu powiedzieli mi że jest taka opcja że mogą mi nowy kluczyk dorobić w 3 opcjach
500 zł , 750 zł i 950 zł podobno różnią się tylko i wyłącznie wyglądem .
Słyszał ktoś coś podobnego ?
[ Dodano: 31 Październik 2013, 18:44 ]
nie dodałem że to nie autoryzowany serwis i podobno robią to od ręki ...
|
|
|