To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Problem z odpalaniem 2.2d

marcinns1991 - 23 Styczeń 2015, 13:47
Temat postu: Problem z odpalaniem 2.2d
Witam, od jakiegoś czasu po dłuższym postoju mam problem z odpaleniem celiny, jak postoi np przez noc rano go odpalam, ale chodzi jakby był "zapchany"nie wchodzi na obroty i gasnie i tak z 2 razy nawet na gazie w podłoge dopiero za trzecim jak wcisne gaz i odpale to się podusi obroty poskaczą z tyłu chmura dymy z tłumika pójdzie i już chodzi ładnie, potem jak jest ciepły lub postoi kilka godzin pali na strzała, ale jak jade do pracy i auto stoi 2 tyg to potem jest problem z odpaleniem, ale auto jak już odpali chodzi równiutko, nie zapala sie epc, poczytalem troche forum no i mam kilka typów:

-świece/kable ale czy auto aż tak by się dusiło i gasło?
-paliwo się cofa ?ale dlaczego i co jest powodem?
-jakie są wasze sugestie?

nie mam zbyt dużo czasu na grzebanie przy aucie wiec bede musiał je odstawić do mechanika ale nie chce żeby pół silnika wymienili, w dodatku mam pełen syntetyk wiec tez powinien łątiwej odpalać a odpala jakby miał galaretke zamiast oleju a olej wymieniony z 3 tys km temu

Muciek - 23 Styczeń 2015, 13:50

Na pewno nie świece. Zapowietrza sie tak jak u mnie, ja już to u siebie w pewnym stopniu wyeliminowałem. Przewody paliwowe, oringi na przewodach, zaworek zwrotny, cofanie paliwa do baku itp. To są moje typy od których należałoby zacząć. Radziłbym od tych najtańszych. A temat wałkowany już wiec informacji znajdziesz dużo.
wiskontii - 23 Styczeń 2015, 14:02

marcinns1991, Stary wyga KIEROWCA i nie wie jak do tego się zabrać naprawde sporo tu już jest opisane Muciek, pokrótce napisał.Pokop trochę ,Kable :evil: Jakie :?: ,
marcinns1991 - 23 Styczeń 2015, 14:11

powiem tak od 2 lat tzn prawie 3 jedynie co wymieniłem to filtr paliwa z ukł. paliwowego,co do kabli świec, wydaje mi sie że już wczesniej jedna świeca nie dogrzewała bo po odlaeniu troche nierówno pracował przez ok 5 sekund ale za chwile chodził równo i odpalał zawsze za pierwszym razem, co do przewodów, oringów, na allegro widziałem że są jakieś przewody metalowe jakieś elastyczne węzyki nie chciałbym tam pogrzebać bo moge wiecej popsuć niż naprawić
Muciek - 23 Styczeń 2015, 14:16

To są sprawy które największy laik załatwi w krotki czas. I na forum nie raz wrzucany był schemat przewodów paliwowych do 2.2D. W CDI bym Ci pomógł bo sam robiłem i wiem co i jak. Nie wymaga to żadnych większych kwalifikacji i jak podejdziesz odpowiednio do tematu to nic nie popsujesz.
wiskontii - 23 Styczeń 2015, 14:17

marcinns1991, No dobra,sprawdz świece, zapodaj prąd na poszczególna musi dobrze iskrzyć
Zimeringi do wymiany jest ich 5-6 sztuk wymiar 8/2.6,10/2,5 Tylko ASO

marcinns1991 - 23 Styczeń 2015, 14:19

chyba bede musiał przekopać forum, te przewody idą do wtrysków tak ? czyli bedzie trzeba zdjąć pokrywkę, a przewody to wymienia się od pompy do silnika tak ?
wiskontii - 23 Styczeń 2015, 14:27

marcinns1991, Do wtrysków zostaw w spokoju one są metalowe
Ty zajmij się przewodami Gętkimi czyli zasilanie ,podgrzewacz,filtr,pompa tak to idzie

[ Dodano: 23 Styczeń 2015, 14:29 ]
marcinns1991, Prosze chyba na schematach się znasz

marcinns1991 - 23 Styczeń 2015, 14:34

i to cały układ paliwowy tak ? wszystkie wężyki i uszczelki muszę wymienić ? bo na oko chyba nie sprawdze któe są do wywalenia i oczywiscie wszystkie uszczelki ?
wiskontii - 23 Styczeń 2015, 14:41

marcinns1991 napisał/a:
i to cały układ paliwowy tak ? wszystkie wężyki i uszczelki muszę wymienić ? bo na oko chyba nie sprawdze któe są do wywalenia i oczywiscie wszystkie uszczelki ?

Tak jak mówisz nie morze być bąbli zacznij od świec

wojtekjasiek - 23 Styczeń 2015, 14:42

ja mimo wszystko w pierwszej kolejnosci patrzyl bym na swiece bo marcinns1991, nie pisze ze musi dlugo krecic zeby odpalil a jezeli po kilkudnjoym postoju paliwo by zeszlo to musial by mielac sporo
wiskontii - 23 Styczeń 2015, 14:44

wojtekjasiek, Ty jeszcze nie znasz marcinns1991, jest bardzo perfekcyjny Duzo pyta i drąży :D
marcinns1991 - 23 Styczeń 2015, 14:44

odpala jak zawsze tzn gasnie swieca na desce rozdzielczej i odpalam od razu ale sie dławi i gaśnie, dopiero po 3 razie i gazie w podłoge odpala zadławi się, puści siwego bąka z tyłu poskaczą oboty i się stabilzuje, jak go zgasze i zaraz odpale to juz tez odpala od razu

pojade jutro po świece bo koszt nieduży, ale powiedzcie od razu co jeszce kupić tzn kable czy co tam jeszcze ? i pytanie czy jak świece ukrece to strace mobilność czy na tych 3 jeszcze gdzieś dojadę ?

wiskontii - 23 Styczeń 2015, 15:09

marcinns1991, Dojedziesz na 3 ,sprawdź jakie masz świece T.z czy gruba główka czy cienką główka zdejmij kapturek ze świecy to zobaczysz
marcinns1991 - 23 Styczeń 2015, 16:26

wiskontii, cieńsze szybciej się ukręcają czy bez różnicy ? i jakie prawdopodobieństwo że napewno przynajmniej jedna się ukręci? może przez kilka dni zapodać im jakieś wd lub coś co ułątwi odkręcenie? polecicie coś?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group