To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Gaśnie po zużyciu połowy zbiornika

Łukasz - 21 Luty 2010, 10:22

Lonek napisał/a:
Ja kupiłem bak i odkręciłem te dwa czujniki i mogę powiedzieć że na 100% nie ma tam żadnej pompy - a przemieszczanie się paliwa pomiedzy komorą prawa a lewą jest chyba na tej zasadzie "Zwężki Venturiego" którą opisał kol.Łukarz bo innego wytłumaczenia nie widzę.

Też kiedyś miałem pełny bak paliwa i spuszczałem je przez rurę doprowadzająca benzyne do silnika za pomocą pompy paliwowej i schodziło tylko ok 30 l paliwa wiec z tego wniosek że potem podczas jazdy następowało 'przepompowywanie' paliwa z prawej komory do lewej


Choćbyś napisał prozy i eseje. To znajdzie się taki co się z tego śmieje.
Wiary swej nie da i będzie negował. Jak by ktoś z góry go zakodował :P

Może wreszcie ktoś uwierzy, że żadnej pompy tam nie ma :)

Nex@pl - 21 Luty 2010, 20:12

Łukasz napisał/a:

Może wreszcie ktoś uwierzy, że żadnej pompy tam nie ma :)


To pod tą osłonką jest tylko filtr paliwa?

Jary - 21 Luty 2010, 22:18

Łukasz napisał/a:
Może wreszcie ktoś uwierzy, że żadnej pompy tam nie ma


No, to pytanie pozostaje otwarte :P
Dlaczego gaśnie po zużyciu połowy zbiornika :?: :wink:

Łukasz - 21 Luty 2010, 22:27

Jary napisał/a:
Dlaczego gaśnie po zużyciu połowy zbiornika :?: :wink:

Być może zwężka została zapchana.
Ważną rolę gra tu odpowietrzenie zbiornika, być może jest zapchane.

[ Dodano: 21 Luty 2010, 22:33 ]
Nex@pl napisał/a:
To pod tą osłonką jest tylko filtr paliwa?

Pompy, która przepompowuje paliwo pomiędzy komorami :)

kotar - 15 Listopad 2010, 22:17

Witam wszystkich

Od jakiegoś czasu w moim MB 220 CDI 2000r kombi zauważyłem że wskaźnik paliwa opada dwa razy szybciej niż powinien, przy czym mierzone spalanie jest w normie czyli w trasie 7/100 a w mieście 9/100 (ostatnio wskazówka wskazywała połowę baku a do pełna brakowało mu zaledwie 12 litrów ropy), zauważyłem jeszcze że podczas ściągania korka wlewu słychać spore zassanie powietrza (czasami korek wlewu tak mocno jest przyssany że ciężko go odciągnąć) zazwyczaj towarzyszy temu zabulgotanie ropy (tak jakby dopiero po otwarciu wlewu ropa spłynęła w dolne części zbiornika), zauważyłem jeszcze że po takiej operacji wskazówka unosi się nieco do góry.

No i jeszcze jeden fakt, ostatnio zdarzyło mi się coś takiego że wskazówka pokazywała mi 1/5 baku i do puki jechałem nie było problemu ale jak zgasiłem samochód nie mogłem go ponownie odpalić. Dopiero po odkręceniu korka wlewu udało mi się go odpalić ale musiałem 2 razy do końca zakręcić. Po zatankowaniu do pełna problemu z odpalaniem nie ma.

Przeszukując forum doszedłem do wniosku że przyczyną tego najprawdopodobniej będzie zatkanie któregoś z wężyków.

Dlatego zwracam się z pytaniem i prośbą czy ktoś wie gdzie znajdę wężyk odpowietrzenia zbiornika paliwa? a najlepiej cały schemat połączeń między zbiornikami itp.
Dla przypomnienia mój MB to 220CDI 2000r kombi

pozdrawiam

kas - 16 Listopad 2010, 20:51

Krzeko napisał/a:
A tak na powznie to chyba jest pierwszy post tego typu


Hehe, też mam taki sam problem. Rozwiązanie w moim przypadku - dojeździć do NIE MNIEJ niż połowy zbiornika i tankowanie;-) = efektywna pojemność baku to 30 litrów... Niestety, nikt nie chciał się podjąć naprawy.

jjankiello - 16 Listopad 2010, 21:00

Zbiornik jest do czyszczenia raczej.
Zbiornik umieszczony jest pod tylną kanapą i przedzielony na dwie komory (wnęka na wał napędowy). Poziom między komorami wyrównywany jest niewielkim inżektorkiem, który mógł się przypchać. Dodatkowo, każda komora ma swój czujnik poziomu paliwa, których wskazania są uśredniane... To wygląda, jakby jeden z czujników nie działał...

madzara31 - 16 Listopad 2010, 21:03

kas napisał/a:
Niestety, nikt nie chciał się podjąć naprawy.
Bo to mega robota jest.Cały tylny wózek do dołu :x aby zabrać się za opuszczanie baku.
mbsly - 17 Listopad 2010, 01:05

kotar napisał/a:
czasami korek wlewu tak mocno jest przyssany że ciężko go odciągnąć)

a czy przy tankowaniu nie masz problemow z odbijajacym nalewakiem?

kotar - 17 Listopad 2010, 09:18

nie żadnych problemów przy tankowaniu nie zauważyłem, ale np aby włożyć cały nalewak to muszę go przekrzywić na prawo o 90stopni, myślę że to zassanie korka wlewu jest spowodowane tym że w momencie jak ropa jest pobierana z baku to w jej miejsce nie wchodzi powietrze czyli jakiś zaworek / wężyk odpowietrzający musi być zapchany, tak przynajmniej sobie to tłumacze, dlatego szukam informacji gdzie takie wężyki / zaworki znajdę.
Jary - 17 Listopad 2010, 11:57

kotar napisał/a:
wężyk odpowietrzający musi być zapchany, tak przynajmniej sobie to tłumacze,


I bdb sobie tłumaczysz - szukaj przy zbiorniku, tam skąd wychodzą przewody paliwowe :wink:

kotar - 17 Listopad 2010, 16:37

no ok tylko nie mam pojęcia skąd wychodzą takie przewody, czy szukać ich pod kanapą czy jednak muszę wjechać na kanał i od spodu, dlatego potrzebował bym jakiś schemat, szczegółowy opis lub foto
MICHAL200 - 17 Listopad 2010, 19:00

Jak juz o tym mowa to zapytam. Wlasnie jak mbsly, napisales mam problem z tym ze odbija. JAk przekrece raz czy dwa albo wyjme nalewak to juz jest ok. Niby nic ale drazniace to jest.
G. - 17 Listopad 2010, 19:01

MICHAL200, to nie kręć i nie wkładaj do końca. Zwyczajnie zawieś pistolet na pierwszym ząbku, nie wypadnie i nie będzie odbijać.
MICHAL200 - 17 Listopad 2010, 19:04

Gomezio, dzieki.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group