Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Gaśnie po zużyciu połowy zbiornika
soltys - 3 Maj 2011, 05:59
Czy udało się może komuś ustalić co jest przyczyna końca jazdy po zużyciu połowy zbiornika? Mam ten sam problem... Nowy filtr, pompka i nic...
Jary - 3 Maj 2011, 11:44
soltys napisał/a: | ......co jest przyczyna końca jazdy po zużyciu połowy zbiornika?.... |
"Transport" paliwa pomiędzy komorami zbiornika paliwa
jjankiello - 3 Maj 2011, 13:04
...a raczej 'brak transportu'
soltys - 21 Maj 2011, 12:37
Rozumiem, ale może jakaś podpowiedź? Co miałbym teraz zrobić. Gdy dmucham w przewód powrotny, przy silniku to bulgocze w obydwu komorach, więc czy to nie oznacza, że jest jakiś przepływ?
grafplast - 2 Lipiec 2011, 16:05
Witam. Miałem ten sam problem. niestety zablokowali mnie bo nie przeczytali do końca mojego tematu lub nie uważnie. Oto wyjaśnienie z praktyki: w moim przypadku wymieniłem po prostu zbiornik paliwa i zamontowałem moje czujniki bo były dobre (można sprawdzić w nich napiecie). Następnie rozciąłem wadliwy zbiornik diaksem na części. I eureka: nie przelewało się paliwo z komory od strony wlewu do drugiej komory, skąd zasysane jest paliwo, ponieważ złącze rurki przelewowej znajdującej się w miejscu niedostępnym dla ręki, było nieszczelne i poluzowane. To powodowało, że dostaje się powietrze i przerywana jest ciągłość cieczy. W związku z tym komora lewa (od strony kierowcy) zaczyna się opróżniać, a prawa jest napełniona do poziomu tego nieszczęsnego wężyka. Gdyby dostanie się do niej było łatwe bez zdejmowania i cięcia zbiornika, to bym ją uszczelnił kwasoodpornym składnikiem i cześć. Jak potrzebujesz zdjęcia przekroju zbiornika daj mi znać. Mi problem znikł jak ręką odjąć. W zbiorniku nie ma żadnych pomp, to zwykła zasada hydrodynamiki, ale trzeba rozebrać żeby zrozumieć. Mam nadzieję, że pomogłem choć trochę.
Javoreczek - 3 Lipiec 2011, 18:10
grafplast napisał/a: | Jak potrzebujesz zdjęcia przekroju zbiornika daj mi znać. |
Ja osobiście nie potrzebuje, ale wkleic na forum możesz dla potomności
Jary - 4 Lipiec 2011, 11:38
grafplast napisał/a: | W zbiorniku nie ma żadnych pomp, |
To zależy od rocznika i modelu
grafplast napisał/a: | to zwykła zasada hydrodynamiki, |
Zwężka Wenturiego (fonetycznie).
zielony000 - 4 Styczeń 2012, 21:28
Jako iż temat się ciągnie od kilku lat. Ja dopiero zakupiłem c180 z 94r. (Bez gazu) z podobnym problemem.
mianowicie na jeździe próbnej samochód poprzedniemu właścicielowi zgasł jak zapaliła się rezerwa ok 1/4 baku.
....później jego kupiłem.
zatankowałem za 100 zł zrobiłem równe 100 km zapaliła się rezerwa (ok 1/4 baku) i zgasł.
...jak już wiem poprzedni myślał o czyszczeniu baku ...
co zamierzam :
wyciągnąć filtr paliwa - zlać paliwo - podpiąć kompresor - i go kilka razy ciśnieniem potraktować - jestem laikiem lecz jeżeli bak ma odpowietrzenie to się nic nie stanie. jeżeli ciśnienie będzie się gromadzić (trzeba naprawić odpowietrznik) i syt. kilka razy powtórzyć.
założyć filt,r wlać przefiltrowane paliwo i w drogę. ale czy to coś da jeżeli jest przepływ miedzy bakami zapchany?
ps. z tematu wywnioskowałem iż c180 122 km posiada bak podzielony wałem ( nie posiadam dzielonej ani rozkładanej kanapy) ze zwężką wenturiego filtrem na zewnątrz przed pompą ( od strony baku) , pompa itd...
w innym miejscu wyczytałem że trzeba wyjąć bak nasypać kamyków i trzęść jak grzechotką aż bród i osad sie porozbija, wysypać , płukanie benzyna i niby koniec.
a najlepiej jak mi ktoś wyśle zdjęcie baku przeciętego jak np. graflast ? z góry dziękuje.
lub link do zdjęcia miejsca zwężki jeżeli mogłaby być zapchana.
proszę o radę i pomoc sprostowanie jeżeli moje rozumowanie jest złe.
pozdrawiam
Łukasz - 4 Styczeń 2012, 22:19
Zapchana "Zwężka Venturiego" nad wałem. Jak na razie najprościej wymienić zbiornik.
zielony000 - 5 Styczeń 2012, 10:09
Rozumiem że to najłatwiejszy sposób i najbardziej efektywna metoda lecz czy jest jakiś sposób aby ją przepchać.
może ktoś wie jaki ma ona przekrój (podpowie ni to co mogło ją zapchać ( osad, paprochy, jakaś "szmatka" )
czekam na dalsze propozycje.
do usłyszenia.
Łukasz - 5 Styczeń 2012, 11:39
zielony000 napisał/a: | Rozumiem że to najłatwiejszy sposób |
Tak gdyż zbiornik nie jest rozbieralny. Mamy tylko rewizje w komorach a do zwężki z ich poziomu się nie dostaniesz.
Jary - 5 Styczeń 2012, 20:48
Łukasz napisał/a: | Zapchana "Zwężka Venturiego" nad wałem |
Nie chcę wywołać burzy, ale tam nie ma zwężki a jest zwykła najzwyklejsza pompa strumieniowa, do której napędu wykorzystywana jest energia powracającego paliwa.
zielony000 napisał/a: | proszę o radę i pomoc |
Wyjmij czujnik poziomu z lewej komory zbiornika, przy nim jest ta pompa (jak kto woli zwężka) i wyczyść/wymyj, masz tam również dostęp do dna zbiornika i spoko go wyczyścisz. Tak samo możesz postąpić z prawą komorą.
Nie musisz wymieniać ani wyjmować zbiornika
Łukasz - 5 Styczeń 2012, 21:31
Jary, dobra ok. Jest pompka
zielony000 - 5 Styczeń 2012, 22:56
i jak mi taka odpowiedz odpowiada. w ten weekend niestety nie dam rady ale w przyszłym tygodniu sie za to zabiore. jeżeli ma ktoś jeszcze pomysł to prosze o podpowiedz.
jeżeli spuszczę paliwo i wyciągne czujnik, to nie bedę potrzebował nowej uszczelki do niej?? jeżeli ma juz ktoś przetestowane proszę o podpowiedz aby nie latać kilka razy do sklepu.
aha jeżeli pompa jest i nazywa się strumieniowa to jest tez napędzana prądem?? jeżeli tak to gdzie sie dokładnie znajduję. ??
im więcej się dowiem tym łatwiej jego wyczyszczę i skończę dlatego tylej pytań.
pozdrawiam Karol
Jary - 6 Styczeń 2012, 11:31
zielony000 napisał/a: | jeżeli pompa jest i nazywa się strumieniowa to jest tez napędzana prądem? |
Nie, "ciągiem" powracającego paliwa ( jak rozbierzesz zrozumiesz jak działa), pompka znajduje się obok czujnika poziomu paliwa. Jak będziesz wszystko wyjmował to ostrożnie, bo przy tej temperaturze łatwo coś ułamać, a tam sam plastik. Nowej uszczelki nie potrzeba
|
|
|