To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Gaśnie po zużyciu połowy zbiornika

Abdul - 25 Styczeń 2015, 10:00

Ile paliwa było w baku?;) były już na forum opisywane problemy kiedy było za mało paliwa ;)
prezes1892 - 25 Styczeń 2015, 11:12

Paliwa była 1/4 baku.

Miałem kiedyś jazdę z paliwem, bo padł mi czujnik poziomu paliwa, ale go 2 lata temu wymieniałem. Stąd w sumie nie przyszło mi do głowy, że może by zacząć od dolania wachy:) Spróbuję to wykonać, ale wątpię. Ostatnio przejechałem się z konieczności trochę na rezerwie, co w zasadzie zdarzyło mi się po raz pierwszy... może rzeczywiście zaciągnął jakieś fuzle z baku.

Jeśli to filtry, to wszystkie benzyniaki mają go za prawym tylnym kołem? Tam go szukać?

Muciek - 25 Styczeń 2015, 12:15

Filtr paliwa za tylnym kołem, a nie pod maską?. No ale benzyny nie miałem, chociaż wydaję się to dziwne. A jakby było za mało wachy to jakby się zaczął dławić to na pewno by 3 minuty nie wytrzymał nawet sapiąc i dysząc według mojej opinii, wiem bo dwa razy mi zabrakło paliwa - ale to w dieslu :P
MICHAL200 - 25 Styczeń 2015, 14:08

Muciek, filtr jest przy prawym tylnym kole pod oslona.
Muciek - 25 Styczeń 2015, 14:13

MICHAL200, zawsze dobrze sie dowiedzieć czegoś nowego :) nawet nie wiedziałem :P
wiskontii - 25 Styczeń 2015, 14:42

prezes1892, Sprawdził bym czy pompa chodzi,wrzuć na kontrolki i idź do prawego koła musisz usłyszeć takie buczenie,skoro niema tego buczenia to zaglądnij do bagażnika koło bezpieczników jest przekaźnik zielony w nim jest bezpiecznik sprawdź czy się nie przepalił

Tak wygląda



Marekel - 25 Styczeń 2015, 17:40

Moze spróbuj jeszcze pompe lekko puknąć, ale to wiąze się ze zdjęciem osłony może się zawiesza
perzu126 - 25 Styczeń 2015, 17:44

Syndrom 1/4 baku- wszystko na to wskazuje? Zacznij jednak od dolania paliwa. jak nie odpali to sprawdź ciśnienie paliwa na listwie.
prezes1892 - 25 Styczeń 2015, 19:29

Heja.

Wasze ostatnie propozycje przeczytałem już po powrocie do domu... samochodem:)

Dolałem 5 litrów paliwa, bo to by mu raczej nie zaszkodziło... i zapalił jak gdyby nigdy nic. Zero problemów. Może jednak nie jestem tak rozgarnięty, za jakiego się uważam. Albo niemiecki inżynier przewidział jakieś atrakcje dla Polaka kupującego to auto po okresie eksploatacji przewidzianej dla Aryjczyków:)

Naturalnie zgłębię forum w poszukiwaniu przyczyn, jednak gdyby ktoś chciał się podzielić wiedzą, co to jest syndrom 1/4 baku, chętnie poczytam:)

Dzisiejszą akcję zacząłem od sprawdzenia przekaźnika, wiskontii, dzięki za poradę. Wszystko było jak trzeba. Następnie zlokalizowałem filtr paliwa. Obejma była świeża, więc bardzo możliwe, że i filtr wymieniałem 2 lata temu (wydałem na mechaników 3.5 tysiąca, więc zrobionych rzeczy było od groma). Jak się zrobi cieplej to wymienię ten filtr, ale wygląda na to, że nie tu jest problem.

Z wiązką też nie widziałem większych problemów, jedynie 2 przewody do kostki przy czujniku temperatury tracą izolację, więc na wiosnę się tym zajmę.

Zaciekawił mnie natomiast inny efekt uboczny dzisiejszych działań - po dojechaniu pod dom zamknąłem auto pilotem i wówczas zaczęły mrugać obie kontrolki na klamce i lusterku, razem przez ok. 30 sekund. Następny odpał samochodu odbył się przy świeceniu się czerwonej kontrolki i falowaniu obrotów. Po 30 sekundach kontrolka zgasła a obroty wróciły do normy. Przejechałem się autem, postawiłem na miejsce i zamknąłem auto - wszystko już w normie. Jak rozumiem Mietek chciał mi coś powiedzieć, bo wątpię żeby mnie przepraszał za wczoraj:)

Generalnie dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc. Nie przypuszczałem, że rozwiązanie (kanister) miałem cały czas w bagażniku. Wyjdę z tej próby mądrzejszy:)

wiskontii - 25 Styczeń 2015, 19:36

prezes1892, Robi się poduszka powietrzna bo bak ma dwie komory i jak robi sie poduszka to paliwo nie zaciąga z tej komory bo pusto jak dolewasz paliwo to znowu ma tylko w tej komorze co dolałeś ,jedyny sposób to wlać po dziurki aby to się wreszcie wyrównało
Co do di-ód immobilizer dał ci znać ze nie jest synchronizowany

prezes1892 - 25 Styczeń 2015, 19:47

wiskontii, dzięki. Czyli banał. Będę wiedział na przyszłość:)

Za samo holowanie tutaj bym położył 500 ziko... :)

Z tymi diodami, to czytam gdzieniegdzie, że w ten sposób Mietek sygnalizuje mi słabe baterie w pilocie - prawda to? Bo gdyby był jakiś problem z immo, to by mi raczej nie odpalił chyba?

wiskontii - 25 Styczeń 2015, 19:50

prezes1892 napisał/a:
wiskontii, dzięki. Czyli banał. Będę wiedział na przyszłość:)

Za samo holowanie tutaj bym położył 500 ziko... :)

Z tymi diodami, to czytam gdzieniegdzie, że w ten sposób Mietek sygnalizuje mi słabe baterie w pilocie - prawda to? Bo gdyby był jakiś problem z immo, to by mi raczej nie odpalił chyba?


TAK to podstawowa informacjia,baterie robią się kaput ale to jak otwierasz czy zamykasz a nie podczas odpalania jak podczas odpalania to,synchronizacjia

Abdul - 25 Styczeń 2015, 19:58

prezes1892, no i git :) Jednak trzeba zaczynać od najprostszych rzeczy :)
Co do pilota to tak - słabe baterie ;)

perzu126 - 25 Styczeń 2015, 21:05

Bak w 202 to tak naprawde dwa baki: przechodzi miedzy nim wał. Jest między nimi jakiś układ przelewowy, ktory jak sie zapcha lub coś (użytkownik Schemeck wymienił np pompe )pompa paliwa przestanie działac, to robi sie taki cyrk. Czujnik paliwa jest w jednej komorze a w drugiej pompa zasysa paliwo. Czyli w przypadku gdy wskaznik pokazuje 1/4 baku paliwa to jest ono w komorze z ktorej pompa paliwa.... nie bierze paliwa :wink:
mieleo2 - 27 Styczeń 2015, 16:40

Camel-tak opisałeś pięknie i wytłumaczyłeś w sposób przejrzysty budowę zbiornika ale niestety rysunek czy zdjęcia nie ma "Click and discover imageshack".Pewnie obraz uzmysłowił by nam wszystkim budowę i zasadę działania tych urządzeń w zbiorniku


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group