To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

LPG - gaśnie na benzynie, po przełączeniu na gaz jeździ normalnie

ciarek666 - 14 Luty 2015, 15:17
Temat postu: gaśnie na benzynie, po przełączeniu na gaz jeździ normalnie
Witam,

wczoraj postanowiłem umyć swoją Celinkę, była lekka kolejka więc wyłączyłem silnik i uruchamiałem go kilka razy na pare sekund, żeby podjechać 'oczko' do przodu (nie wiem czy ma to związek, i czy w ogóle mycie wpłynęło na dalsze losy)
Po umyciu podjechałem na boczek, żeby jeszcze trochę poczyścić szmatką autko.

Po skończonej operacji mycia chciałem odjechać i tu pojawił się problem, bo auto odpaliło, jednak zaraz zaczęło tracić obroty i gasnąć.
Gdy ponownie odpaliłem i wcisnąłem gaz do oporu, silnik nie gasł, ale ledwo co się kręcił, był na granicy zgaśnięcia (ok 500 obr/min).

Wyłączyłem gaz, bo pomyślałem, że lepiej mu będzie na benzynie samej, jednak nie rozruszał się i nie zaczął normalnie pracować.

Kolega zaproponował, żeby przytrzymać go z tak wciśniętym pedałem gazu, aż do przełączenia na gaz - udało się, dojechałem do domu, pojechałem naokoło, żeby trochę rozgrzać silnik, pod domem przełączyłem go z powrotem na benzynę i znów zaczął gasnąć, na gaz - znów dobrze.

Dzisiaj już niestety nie jestem w stanie uruchomić silnika, bo nawet nie odpala na tyle, żeby go podtrzymać do przełączenia gazu, nie da się/nie potrafię uruchomić na samym lpg, co robić?

Wyczytałem, że ktoś w bmw kiedyś tak miał to odłączył akumulator, złączył klemy i włączył zapłon na 10-15 minut (nie do końca rozumiem jaki ma cel złączenie klem i włączenie zapłonu przy wyłączonym akumulatorze). Ma to jakiś sens?

Instalacja gazowa: JTG ICOM prawdopodobnie II wersja

LewyPas - 14 Luty 2015, 16:07

Złączenie klem w BMW miało za zadanie zresetować komputer.
wojtekjasiek - 14 Luty 2015, 19:00

a myłeś silnik czy tylko z zewnątrz?
ciarek666 - 14 Luty 2015, 19:37

Z zewnatrz, jedynie przez grilla cos mogło poleciec
wojtekjasiek - 14 Luty 2015, 19:41

czyli instalacji nie powinieneś zalać, a ile masz benzyny?
ciarek666 - 14 Luty 2015, 21:23

benzyny i gazu jest, spokojnie na po 100km, ogólnie obstawiam na pompe paliwa, albo coś co powoduje, że silnik paliwa nie dostaje. Co o tym myslicie?

Gdzie w moim aucie znajduje się pompa? Bo jest tam dość napchane wszystkiego i nie mogę jej zlokalizować. Doczytałem gdzieś, że filtr paliwa jest z tyłu przy prawym kole.

A może wiecie jak w tej instalacji uruchomić silnik awaryjnie na gazie? Bo próbowałem trzymać przycisk przed włączeniem zapłonu, po włączeniu, i w trakcie, ale w żaden sposób to się nie udało.

Aha, zrestartowałem dzisiaj komputer w taki sposób jak pisałem wcześniej, ale to też nic nie pomogło. :(

wojtekjasiek - 15 Luty 2015, 13:03

http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=365353#365353
poczytaj tu bo to chyba podobny problem

ciarek666 - 16 Luty 2015, 10:08

Ponowię pytanie o odpalanie na samym gazie

Wie ktoś może jak uruchamia się w instalacji JTG ICOM II silnik awaryjnie na samym gazie?

polofix - 16 Luty 2015, 13:13

ciarek666 napisał/a:
Ponowię pytanie o odpalanie na samym gazie

Wie ktoś może jak uruchamia się w instalacji JTG ICOM II silnik awaryjnie na samym gazie?

Nikt nie wie jaką masz centralkę gazu i sterownik.
Najczęściej to; przekręcasz zapłon, naciskasz guzik i trzymasz długo, do puki coś się nie zmieni [dioda nie zaświeciła się/sygnał dźwiękowy itp] i odpalasz na gazie.
Pamiętaj że może być to na krótką metę, bo producenci instalacji w sterowniku gazu programują ilość awaryjnych odpaleń. Nikt nie wie na ile masz zaprogramowane. Ja mam np w lovato 20 odpaleń. Możesz mieć np. 200 albo 5 albo żadnego limitu.
Co do pracy na benzynie to na 99% masz problem z zielonym przekaźnikiem w bagażniku. Poczytaj na forum. Żeby na gazie zapchał się filtr to mało prawdopodobne.

ciarek666 - 16 Luty 2015, 13:29

polofix
no właśnie kombinowałem już z tym guzikiem na różne sposoby i nic, chyba tylko raz usłyszeliśmy pyknięcie jakby elektrozaworów od gazu, ale i tak nie odpalił. Dlatego tak dopytuje, bo może jednak ktoś coś więcej wie ;) Właśnie tak myślę, że może już wcześniej ktoś zużył limit awaryjnych odpaleń.

Właśnie jutro spróbuję do przekaźnika się dobrać. Czytałem już o podobnych problemach, więc mam nadzieję, że jakoś to ogarnę, albo oddam do mechanika (dlatego mimo wszystko chciałbym go odpalić na gazie :) )

Jak dzisiaj sobie o tym myślałem, to przy myciu progów i zderzaka podlewałem dosyć mocno od spodu, żeby jak najwięcej soli wymyć, więc mogłem trafić w filtr albo pompę paliwa jeśli jest jakoś na wierzchu

polofix - 16 Luty 2015, 16:17

Miałem kiedyś w innym samochodzie centralkę Lovato i trzeba było przytrzymać przycisk jakiś czas i po chwili odpalać razem z naciśniętym przyciskiem równocześnie.
Jeśli to nie pomoże to przytrzymaj dłużej przycisk. Nawet kilkadziesiąt sekund.

ciarek666 - 18 Luty 2015, 12:08

Nowa pompka i Celinka śmiga.

Aczkolwiek awaryjnego odpalania nie udało się rozwikłać :)
Pozdrawiam

polofix - 19 Luty 2015, 20:32

ciarek666 napisał/a:
Nowa pompka i Celinka śmiga.

Aczkolwiek awaryjnego odpalania nie udało się rozwikłać :)
Pozdrawiam

Czyli jazda ze zbyt małą ilością benzyny w baku. Nie inaczej.

ciarek666 - 20 Luty 2015, 17:53

Od kiedy jest w moich rękach to mialem pół baku benzyny prawie cały czas, z tym że jeździłem na gazie jak przełączył, ale wczesniej mozliwe że jeździł na oparach


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group