LPG - gaśnie na benzynie, po przełączeniu na gaz jeździ normalnie
ciarek666 - 14 Luty 2015, 15:17 Temat postu: gaśnie na benzynie, po przełączeniu na gaz jeździ normalnie Witam,
wczoraj postanowiłem umyć swoją Celinkę, była lekka kolejka więc wyłączyłem silnik i uruchamiałem go kilka razy na pare sekund, żeby podjechać 'oczko' do przodu (nie wiem czy ma to związek, i czy w ogóle mycie wpłynęło na dalsze losy)
Po umyciu podjechałem na boczek, żeby jeszcze trochę poczyścić szmatką autko.
Po skończonej operacji mycia chciałem odjechać i tu pojawił się problem, bo auto odpaliło, jednak zaraz zaczęło tracić obroty i gasnąć.
Gdy ponownie odpaliłem i wcisnąłem gaz do oporu, silnik nie gasł, ale ledwo co się kręcił, był na granicy zgaśnięcia (ok 500 obr/min).
Wyłączyłem gaz, bo pomyślałem, że lepiej mu będzie na benzynie samej, jednak nie rozruszał się i nie zaczął normalnie pracować.
Kolega zaproponował, żeby przytrzymać go z tak wciśniętym pedałem gazu, aż do przełączenia na gaz - udało się, dojechałem do domu, pojechałem naokoło, żeby trochę rozgrzać silnik, pod domem przełączyłem go z powrotem na benzynę i znów zaczął gasnąć, na gaz - znów dobrze.
Dzisiaj już niestety nie jestem w stanie uruchomić silnika, bo nawet nie odpala na tyle, żeby go podtrzymać do przełączenia gazu, nie da się/nie potrafię uruchomić na samym lpg, co robić?
Wyczytałem, że ktoś w bmw kiedyś tak miał to odłączył akumulator, złączył klemy i włączył zapłon na 10-15 minut (nie do końca rozumiem jaki ma cel złączenie klem i włączenie zapłonu przy wyłączonym akumulatorze). Ma to jakiś sens?
Instalacja gazowa: JTG ICOM prawdopodobnie II wersja
LewyPas - 14 Luty 2015, 16:07
Złączenie klem w BMW miało za zadanie zresetować komputer.
wojtekjasiek - 14 Luty 2015, 19:00
a myłeś silnik czy tylko z zewnątrz?
ciarek666 - 14 Luty 2015, 19:37
Z zewnatrz, jedynie przez grilla cos mogło poleciec
wojtekjasiek - 14 Luty 2015, 19:41
czyli instalacji nie powinieneś zalać, a ile masz benzyny?
ciarek666 - 14 Luty 2015, 21:23
benzyny i gazu jest, spokojnie na po 100km, ogólnie obstawiam na pompe paliwa, albo coś co powoduje, że silnik paliwa nie dostaje. Co o tym myslicie?
Gdzie w moim aucie znajduje się pompa? Bo jest tam dość napchane wszystkiego i nie mogę jej zlokalizować. Doczytałem gdzieś, że filtr paliwa jest z tyłu przy prawym kole.
A może wiecie jak w tej instalacji uruchomić silnik awaryjnie na gazie? Bo próbowałem trzymać przycisk przed włączeniem zapłonu, po włączeniu, i w trakcie, ale w żaden sposób to się nie udało.
Aha, zrestartowałem dzisiaj komputer w taki sposób jak pisałem wcześniej, ale to też nic nie pomogło.
wojtekjasiek - 15 Luty 2015, 13:03
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=365353#365353
poczytaj tu bo to chyba podobny problem
ciarek666 - 16 Luty 2015, 10:08
Ponowię pytanie o odpalanie na samym gazie
Wie ktoś może jak uruchamia się w instalacji JTG ICOM II silnik awaryjnie na samym gazie?
polofix - 16 Luty 2015, 13:13
ciarek666 napisał/a: | Ponowię pytanie o odpalanie na samym gazie
Wie ktoś może jak uruchamia się w instalacji JTG ICOM II silnik awaryjnie na samym gazie? |
Nikt nie wie jaką masz centralkę gazu i sterownik.
Najczęściej to; przekręcasz zapłon, naciskasz guzik i trzymasz długo, do puki coś się nie zmieni [dioda nie zaświeciła się/sygnał dźwiękowy itp] i odpalasz na gazie.
Pamiętaj że może być to na krótką metę, bo producenci instalacji w sterowniku gazu programują ilość awaryjnych odpaleń. Nikt nie wie na ile masz zaprogramowane. Ja mam np w lovato 20 odpaleń. Możesz mieć np. 200 albo 5 albo żadnego limitu.
Co do pracy na benzynie to na 99% masz problem z zielonym przekaźnikiem w bagażniku. Poczytaj na forum. Żeby na gazie zapchał się filtr to mało prawdopodobne.
ciarek666 - 16 Luty 2015, 13:29
polofix
no właśnie kombinowałem już z tym guzikiem na różne sposoby i nic, chyba tylko raz usłyszeliśmy pyknięcie jakby elektrozaworów od gazu, ale i tak nie odpalił. Dlatego tak dopytuje, bo może jednak ktoś coś więcej wie Właśnie tak myślę, że może już wcześniej ktoś zużył limit awaryjnych odpaleń.
Właśnie jutro spróbuję do przekaźnika się dobrać. Czytałem już o podobnych problemach, więc mam nadzieję, że jakoś to ogarnę, albo oddam do mechanika (dlatego mimo wszystko chciałbym go odpalić na gazie )
Jak dzisiaj sobie o tym myślałem, to przy myciu progów i zderzaka podlewałem dosyć mocno od spodu, żeby jak najwięcej soli wymyć, więc mogłem trafić w filtr albo pompę paliwa jeśli jest jakoś na wierzchu
polofix - 16 Luty 2015, 16:17
Miałem kiedyś w innym samochodzie centralkę Lovato i trzeba było przytrzymać przycisk jakiś czas i po chwili odpalać razem z naciśniętym przyciskiem równocześnie.
Jeśli to nie pomoże to przytrzymaj dłużej przycisk. Nawet kilkadziesiąt sekund.
ciarek666 - 18 Luty 2015, 12:08
Nowa pompka i Celinka śmiga.
Aczkolwiek awaryjnego odpalania nie udało się rozwikłać
Pozdrawiam
polofix - 19 Luty 2015, 20:32
ciarek666 napisał/a: | Nowa pompka i Celinka śmiga.
Aczkolwiek awaryjnego odpalania nie udało się rozwikłać
Pozdrawiam |
Czyli jazda ze zbyt małą ilością benzyny w baku. Nie inaczej.
ciarek666 - 20 Luty 2015, 17:53
Od kiedy jest w moich rękach to mialem pół baku benzyny prawie cały czas, z tym że jeździłem na gazie jak przełączył, ale wczesniej mozliwe że jeździł na oparach
|
|
|