To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - słabe hamulce

michcio2020 - 15 Luty 2015, 12:09
Temat postu: słabe hamulce
witam

mam taki problem z hamulcami a mianowicie gdy hamuje to pedał wciska się prawie aż do podłogi i słuchać jak przytrzymam że powietrze ucieka i słabo wtedy hamuje tak powinno być ? Jak napompuje trochę to pedał twardy a jak tak normalnie to miękki i słuchać powietrze

???

Muciek - 15 Luty 2015, 12:36

Zapowietrzony układ hamulcowy, było nieraz przecież ;)
michcio2020 - 15 Luty 2015, 12:37

a te uciekające powietrze ?
Piotrek.sz - 15 Luty 2015, 12:51

Kiedyś miałem takie syczenie jak pompa przepuszczała, ale jak po pompowaniu jest twardy to jak kolega pisał. Powietrze jest sprężyste, płyn nie i jak to ściskasz to przeciska się pewnie płyn przez pęcherzyki powietrza i tak to słychać...
michcio2020 - 15 Luty 2015, 17:34

zobaczę odpowietrzę system :)
wiskontii - 15 Luty 2015, 22:47

Morze być też tak ze któryś zacisk nie daje rady
lech149 - 15 Luty 2015, 23:20

To by ściągał ?
wiskontii - 16 Luty 2015, 08:45

lech149 napisał/a:
To by ściągał ?


Raczej nie hamował a jak mocno przypieczony to tarcza ciepła lub wo-gule nie dociska i tarcza jest zadrzewiała,jak z przodu to zapewne też będzie ściągać jak tylne to nie czujesz tego tak mocno ale słabo hamujie

żółw - 23 Marzec 2016, 13:15

Witam,
odgrzewam temat - miękki pedał hamulca - działa dopiero przy podłodze , pojechałem do warsztatu , wymieniłem płyn i było wszystko cacy , po dwudziestu dniach problem wrócił ,miał ktoś taki przypadek ?

pucieq - 23 Marzec 2016, 14:25
Temat postu: Celina opornie hamuje
Witam,
Zaczne od tego ze jak odpalam na hamulcu to pedal idzie lekko w dol, jade spokojnie i w momencie jak hamuje naciskam pedal praktycznie do konca wtedy dopiero czuje ze auto zwalnia,a jak wcisne z calej sily ze az wyprostuje noge to dopiero czuje ze ABS odbija i jest pisk. Hamulce odpowietrzalem jakies 2-3 miesiace temu (ladnie lapaly od gory).
Dzis poszedlem zamowilem komplet Textar -a albo cos takiego za 140 zl i poszedlem do mechanika, ten odkrecil kolo patrzy a tam spokojnie polowa klocka jeszcze siedzi (wszystko z przodu). sprawdzil poziom plynu, potem sprawdzil cisnienie w przewodach i z tego co zrozumialem to pompa normalnie pompuje powietrze a Serwo albo sewo albo cos takiego taka "puszka" ze zbiorniczkiem plynu hamulcowego jest do wymiany, a dodam jeszcze ze tarcze + klocki z tylu mam do wymiany (nawet "Reczny" nie hamuje z 20 km/h)
Panowie wasza rada ? bo nie wiem czy jechac na szrot i szukac tej puszki, czy wymienic klocki i tarcze z tylu i liczyc ze ta puszka jest dobra ?

lech149 - 23 Marzec 2016, 16:03

A w jakim stanie są tarcze hamulcowe ? Nie pokryły się takim świecącym szkliwem ?
perzu126 - 23 Marzec 2016, 16:17

pucieq, temat niżej jest podobny temat. Opornie czy słabo to aż taka różnica w znaczeniu?
Lech zaraz powiesz, że się czepiamy i jesteśmy niesympatyczni...

[ Dodano: 24 Marzec 2016, 00:48 ]
pucieq napisał/a:
to pompa normalnie pompuje powietrze

Pompa nie pompuje powietrza, tylko płyn.
pucieq napisał/a:
Serwo albo sewo albo cos takiego taka "puszka" ze zbiorniczkiem plynu hamulcowego jest do wymiany,

Serwo, czyli wspomagacz hamulca. Dzięki temu jestes w stanie ludzką siłą zatrzymać auto.
Generalnie wygląda jakby był zapowietrzony. Odpowietrz jeszcze raz. Jak sie polepszy to znaczy, że może gdzieś układ łapie lewe powietrze. Warto sprawdzić stan wszystkich tłoczków, czy w miarę lekko chodzą czy są zapieczone.

Daniel - 24 Marzec 2016, 13:51

pucieq napisał/a:
sprawdzil cisnienie w przewodach



Chyba podciśnienie.


pucieq napisał/a:
to pompa normalnie pompuje powietrze



Pompa (prawdopodobnie piszesz o vacum) wytwarza podciśnienie.


pucieq napisał/a:
taka "puszka" ze zbiorniczkiem plynu hamulcowego jest do wymiany


Na jakiej podstawie tak stwierdzono?


pucieq napisał/a:
dodam jeszcze ze tarcze + klocki z tylu mam do wymiany (nawet "Reczny" nie hamuje z 20 km/h)



Hamulec roboczy na tylnej osi a hamulec pomocniczy, to są zupełnie oddzielne układy.


Cytat:
Panowie wasza rada ?


perzu126 napisał/a:
Generalnie wygląda jakby był zapowietrzony.


perzu126 napisał/a:
Odpowietrz jeszcze raz.



Zgadzam się z moim przedmówcą :D oraz dodam od siebie - sprawdź wartość podciśnienia oraz jego jego narastanie podczas pracy serwa.

lech149 - 24 Marzec 2016, 17:24

]Perzu126 , ojtam , ojtam .Jestem tylko uczulony na ludzką "znieczulicę " . A koledzy z jednego słusznego Forum powinni sobie pomagać . :)
Już w przedszkolu mnie uczyli , że jeżeli pedał hamulca stoi nisko , i po kilkukrotnym ,
szybkim naduszenia pedału stanie wyżej , to znaczy , że jest zapowietrzony . Chyba nic nie pokręciłem . :D Oczywiście przy chodzącym silniku [/b]

[ Dodano: 24 Marzec 2016, 17:05 ]
I jeżeli dobrze pamiętam zapowietrzone hamulce nie mają żadnego wpływu na skuteczność hamowania . (siłę) , tylko opóźniają reakcję . Dwu, trzykrotne podpompowanie przed hamowaniem czyni je tak samo skutecznymi , jak by nie były zapowietrzone .Jeździło się tak parę dni-tygodni , jak nie było czasu na odpowietrzenie . Szukaj innej przyczyny . Mało skuteczne serwo , ale ja stawiam na "zaszklone tarcze hamulcowe . Tak skutkuje oszczędzanie na klockach no name .

BIZONIK5 - 27 Marzec 2016, 13:24

Pompa Vacum na ogromne znaczenie do siły hamowania, jak jest padnięta i źle działa to musisz prawie ze w podloge z calej siły wduszać aby zaczął hamować. To najbardziej prawdopodobne chociaż różnie bywa bo jak było dobrze po wymianie i później znowu źle. Może masz również układ zapowietrzony albo coś innego do wymiany.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group