To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Praca silnika 2,2 CDI

Dandiee - 6 Marzec 2015, 22:14
Temat postu: Praca silnika 2,2 CDI
Witam , czy ta praca silnika 2.2 Cdi jest poprawna ? Co tak syczy? od razu mówię że to nie webasto dogrzewacz bo mam niesprawny :) Dźwięk z okolic turbo

http://tinypic.com/player...=8#.VPoWwuG7-IR (Proszę kliknąć)

Saigon - 7 Marzec 2015, 08:11

ściągnij pasek ,odpal i będzie wiadomo , możemy strzelać spadła pękła rura turbo-ic
łożyska alternatora

Dandiee - 7 Marzec 2015, 16:06

yhmm , węże od dolotowe sprawdziłem - są w dobrej kondycji i nie słychać syczenia w tych okolicach - jedynie wąż od turbo do filtra powietrza jest dziurawy , czy to może być winowajca ? :) Mam pytanie , co to jest za rurka idąca od tego węża do góry ? (zaznaczyłem kolorem)




Czy wasze CDI też się tak zastanawiają czy mają jechać? Jadę np na trzecim biegu obroty jakieś 1.500 albo i 1.800 wcisnę pedał do końca to jego moc wzrasta stopniowo (jak rezonans w 2t albo coś takiego) kumpel w 330d ma tak że wciśnie gaz do końca i od razu strzał .. a mój CDI się zastanawia - później dmuchnięcie turbo i leci

Piotrek.sz - 7 Marzec 2015, 16:18

Co prawda automat ale fajnie i równo zwiększa obroty, to tylko 125KM to cudów nie ma ale tez nie żeby jakaś szczególnie zauważalna zwłoka:)
Saigon - 7 Marzec 2015, 19:16

rurka odmy odpowietrzenie :) :):)

z trzeciego biegu i 1500 obr trochę muli ? to wina turbiny bez zmiennej geometrii niestety

jacekm7 - 7 Marzec 2015, 19:18

Saigon, a to 2.2 CDi nie ma turbiny ze zmienną geometrią?
badmojo - 7 Marzec 2015, 21:41

jacekm7 napisał/a:
Saigon, a to 2.2 CDi nie ma turbiny ze zmienną geometrią?

Co prawda nie mnie pytasz, ale odpowiem. NIE.

Saigon - 8 Marzec 2015, 07:57

tylko dodam,że w TYM modelu ( W202) 102/125 nie ma VNT ale w innych modelach 2,2 (2,1) cdi ma VNT
Dandiee - 8 Marzec 2015, 11:03

Mi się i tak zbliża wymiana turbo - czyli rzecz biorąc tutaj gdzie mamy turbo bez zmiennej geometrii - wsadziłbym ze zmienną geometrią to by podeszło ? Np słyszałem że z 2.7 cdi podejdzie .. albo z tego 2.1 CDI jak się nie mylę z w210
Saigon - 8 Marzec 2015, 14:43

jak ogarniesz sterowanie zmienną geometrią to dlaczego nie :)

ps dzisiaj sprawdzałem jak przyśpiesza mój mieczysław i na trzecim biegu od 1200-1500 obr
bardzo dobrze żadnego zawahania , dziury itp

piotr1 - 8 Marzec 2015, 21:36

Jak się nagle depnie do "dechy", to turbo potrzebuje chwilę żeby się "rozpędzić".
Jak się wciska pedał gazu energicznie, ale płynnie, to wtedy nie ma "turbodziury'.
Taki urok turbosprężarki bez zmiennej geometrii. Kwestia przyzwyczajenia. :)

pozdr.

badmojo - 28 Grudzień 2017, 20:54

Panowie.
Taka sytuacja po regeneracji wtryskiwaczy.
Silnik pracuje równiutko, nie kopci a nawet dymka nie puszcza. Odpala od strzała. Ale...
Coś jakby przymulił po tej operacji. Gorzej reaguje na wciśnięcie pedału przyspieszenia (tak jakby się turbodziura powiększyła. Mniejsza dynamika, przyspieszenie.
Dla użytkownika CDI bez chipu była by to norma, ale mój ma wirusa zapodanego. I hmmm. Jeździ tak jak by mu go zdjęli... ale w serwisie zaprzeczyli by coś zmieniali...?

Dandiee - 29 Grudzień 2017, 12:16

badmojo, Ja tak miałem na poprzednich wtryskach właśnie. Nie kopcił (nie ważne co byś mu zrobił) pracował równo - ale miał mniej mocy niż po (teraźniejszej) zmiane na używki wtryski. Zawiozłem moje stare wtryski do sprawdzenia i każdy dawał za mało paliwa... ciekawe
badmojo - 29 Grudzień 2017, 21:48

Dandiee, Hmmm... ale przyczyny zbyt małej dawki nie znasz...?
Dandiee - 30 Grudzień 2017, 10:12

Z tego co się orientuję to pompa za zadanie wytworzyć ciśnienie, a wtryski to dawkować ... Sterowanie? Wątpię, bo wszystko jest ok. Wymiana wtrysków przyniosła poprawę także ciężko mi powiedzieć co było akurat nie tak w tych wtryskach. Jeżeli chcesz, mogę Ci podesłać dokumentację każdego wtrysku po diagnostycę i najwyżej pojedziesz gdzieś do boscha i Ci pomogą to rozszyfrować - zawsze jakiś trop :)

Tylko miałem jeszcze jeden dziwny objaw. Kopcenie na niebiesko... Dymił na niebiesko i taką kuwa jakby niespaloną ropą. Oleju nie bierze do tej pory!! Miałem komenty, że padnięty motor :twisted: . Przykład -> Jak trzymałem na 1.800obr to strasznie rzucało silnikiem i z wydechu leciał właśnie taki dym (foto przed zmianą wtrysków) I STRASZNIE falował na obrotach po zapaleniu (czasami cały czas aż nie dałem mu gazu)




Wtedy wymieniłem wtryski na używki, zmieniłem czujnik ciśnienia na szynie rail i teraz jakieś 2lata odpukać jest wszystko ok! To co mogłem to powiedziałem :( Wybierz się lepiej na kompa i będzie coś wiadomo



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group