To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Nie działające wentylatory po stłuczce.

konrad5577 - 25 Marzec 2015, 00:39

Dobra. Udało mi się je uruchomić. Tylko z tego co widzę, chodzi tylko jeden. Skoro na pewno powinny chodzić obydwa w każdej sytuacji, to zerknę o co tam chodzi. Zastanawia mnie tylko po co jest ten rezystor między wiatrakami? Z tego co rozumiem mają jeden bieg?
Javoreczek - 25 Marzec 2015, 10:24

Wentylatory mają dwa biegi. Ten rezystor służy własnie do ograniczenia prądu na niższym biegu.
konrad5577 - 25 Marzec 2015, 10:26

No i teraz rozumiem, bo wiskontii mówił, że jest jeden bieg. Jakby się okazało, że jeden rezystor padł i dlatego nie chodzi mi jeden wiatrak, mogę puścić sobie prąd z drugiego równolegle?
Javoreczek - 25 Marzec 2015, 10:35

konrad5577 napisał/a:
mogę puścić sobie prąd z drugiego równolegle?


Oryginalnie tak są właśnie podłączone

mark - 25 Marzec 2015, 10:39

Zobacz na Tym schemacie jak są połączone wentylatory z opornikiem , oraz przekażniki 1 i 2 stopnia sterowania ich prędkością . :wink:
Pzdr.

wiskontii - 25 Marzec 2015, 14:18

konrad5577 napisał/a:
No i teraz rozumiem, bo wiskontii mówił, że jest jeden bieg. Jakby się okazało, że jeden rezystor padł i dlatego nie chodzi mi jeden wiatrak, mogę puścić sobie prąd z drugiego równolegle?


A gdzie ja Ci napisałem ze jest jeden bieg :!:
wtłaczają się równomiernie i chodzą równo z chwilą większej potrzeby załączają się na drugi bieg jak kolega wspomniał

konrad5577 - 25 Marzec 2015, 18:13

Dobra. Wiatraki jakoś ogarnę. Najgorsze jest to, że mam jeden duży przekaźnik od nich, a nie tak jak na schemacie dwa mniejsze.

Sprawa kolejna. Przy jakiej temperaturze powinna się zapiąć wiskoza? Znaczy przy jakiej temperaturze na blacie wiskoza powinna chodzić równo z obrotami silnika?

I jeszcze jedno: Jaka jest temperatura między 80 a 120 (nie opisana kreska)? Tam jest 100 st?

Trochę cieplej się zrobiło i zauważyłem, że temperatura mi rośnie. Jak jest tak z 1mm od tej nie opisanej kreski (chyba właśnie 100 st) To panikuje i włączam ogrzewanie, żeby silnik schłodzić, a wiskozy nie słyszę.
Co ciekawe dziś kupiłem drugą używkę, która podobno działała i jest to samo.

wiskontii - 25 Marzec 2015, 18:22

konrad5577, Powiem krótko u mnie 220D nawet jak jest ciepło trzyma 83St. na razie wisko nie słyszę bo nie jest gorąco zeszłego roku jak było gorąco to wisko było słychach jak się włączyło.Sprawdź wisko jak silnik chodzi Gazeta w rulon i na chodzącym silniku wiatraka nie masz prawa zatrzymać.Na postoju to samo ręka jak pokręcisz wiatrak niema prawa latać jak po pustym sklepie.Reasumując Wisko do sprawdzenia ewentualnie termostat nie otwiera do końca
Javoreczek - 25 Marzec 2015, 18:29

Ewentualnie chłodnica zasyfiała.

konrad5577 napisał/a:
Jak jest tak z 1mm od tej nie opisanej kreski (chyba właśnie 100 st) To panikuje i włączam ogrzewanie, żeby silnik schłodzić,


Daj spokój, to nie BMW :mrgreen:

konrad5577 - 26 Marzec 2015, 00:50

Chyba jutro wezmę się za dolanie oleju do wiskozy. MotoDoctor albo inny "zageszczacz" oleju ze stacji bedzie dobry?

[ Dodano: 25 Marzec 2015, 23:52 ]
Co do gazety.... nie potrzebuje. Palcami moge wychamowac wisko. Co prawda nie od razu, ale zwiekszajac po malu nacisk wisko zwalnia i w koncu staje.

piotr1 - 26 Marzec 2015, 08:44

konrad5577 napisał/a:

[ Dodano: 25 Marzec 2015, 23:52 ]
Co do gazety.... nie potrzebuje. Palcami moge wychamowac wisko. Co prawda nie od razu, ale zwiekszajac po malu nacisk wisko zwalnia i w koncu staje.


Jak Ci się włączą wentylatory i przejadą po palcach, to będziesz wiedział dlaczego to się robi gazetą.

pozdr.

konrad5577 - 26 Marzec 2015, 09:41

piotr1, a co mają wentylatory do wisko? Wiatrak od wisco się kręci cały czas i laduje w niego palce.
lech149 - 26 Marzec 2015, 12:00

Ale jak się kręcą ? siłą bezwładności , że zatrzymasz gazetą , czy zasprzęglone , że palce
przemielą ? :D

wiskontii - 26 Marzec 2015, 13:50

konrad5577 napisał/a:
Chyba jutro wezmę się za dolanie oleju do wiskozy. MotoDoctor albo inny "zageszczacz" oleju ze stacji bedzie dobry?

[ Dodano: 25 Marzec 2015, 23:52 ]
Co do gazety.... nie potrzebuje. Palcami moge wychamowac wisko. Co prawda nie od razu, ale zwiekszajac po malu nacisk wisko zwalnia i w koncu staje.


Bez komentarza sam sobie odpowiadasz czemu się Grzeje Wisko kaput

konrad5577 - 26 Marzec 2015, 23:24

Dolałem dziś do wisko oleju do dyferencjału (85W90) Mobil1. Udało mi się nawet dolać odpowiednią ilość, bo nie chodzi jak odkurzacz, już się nie da zatrzymać no i temperatura silnika w normie w każdej sytuacji.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group