To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Problem z kluczykiem, centralnym zamkiem i stacyjką

Piotrek.sz - 13 Czerwiec 2015, 20:45

A ja brałem ten kluczyk który wpadł mi w rękę, leżą koło siebie. Jak zajarzyłem ze kazdy inaczej otwiera to brałem czarny, dziś mi się przypomniało żeby zapytać o to. Dzięki za podpowiedzi:)
ssYaa - 24 Sierpień 2015, 22:19

Witam. W swoim MB mam podobny problem. Otóż mogę otworzyć drzwi grotem, jednak centralny zamek nie działa, kluczyka również nie mogę przekręcić.
Dodam również, że od niedawna miałem problem polegający na tym, że musiałem dostawać się do samochodu kluczykiem, ponieważ centralny nie działał, jednak kluczyk normalnie się przekręcał. W dzisiejszym dniu znów mnie to spotkało. Tym razem nie udało mi się przekręcić kluczyka. Podejrzewałem baterie, jednak zostały one wymienione i problem nie ustał i nie wiem co może być przyczyną. Czy ktoś może coś doradzić? Pozdrawiam.

karik712 - 25 Listopad 2015, 19:54

Witam

Mam nadzieje że odkopuje właściwy temat. Niestety znowu muszę się poradzić w sprawie mojej Celiny.
Problem wygląda następująco - zamek centralny raz otwiera i zamyka, a innym razem zupełnie nie reaguje na pilot. Usterka nigdy nie pozostaje ciągła - sprawa się samoczynnie psuje i usprawnia regularnie raz na tydzień.

Jak dotychczas wyeliminowałem kilka zmiennych
- z pilotem jednym jak i drugim wszystko ok (zamki jak działają to bez zarzutu pilot je uruchamia)
- Sam mechanizm elektryki zamków nawet po zaistnieniu usterki też wciąż pozostaje sprawny (po zamknięciu pojazdu ręcznie bolcami w drzwiach i kluczykiem w drzwiach kierowcy bez problemu otwiera się je przyciskiem z deski rozdzielczej).

Mam podejrzenia że może coś jest nie tak w konsoli na podsufitce - niekiedy zdarza się że światełka niedziałają - no ale problem rozwiązuje się klasycznym delikatnym puknięciem z 3 razy. Sam mechanizm centralnego chyba znajduje się w lusterku wstecznym? (to w nim są światełka które się palą przy zamykaniu i otwieraniu).
Jak sądzicie co robić? czy może powymieniać w pierwszej kolejności wszystkie bezpieczniki zależne od góry? Ew. gdzie ich szukać?

wiskontii - 26 Listopad 2015, 11:01

karik712, http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=23012

Na przedostatnim zdjęciu to odpowiada za łączność pilota IR

JANEK - 27 Listopad 2015, 18:29

Witam kolegów
Bardzo proszę o pomoc w temacie nie zawsze odblokującej się stacyjki. Auto c200cdi 2000r.
Po krótce wygłąda to tak.Wkładam klucz do stacyjki odblokowuje się kierownica i dalej nie można przekręcić klucza w położenie zapalenia się kontrolki SRS.Auto nie wykazuje błędów na SD. Zdarza się to co jakiś czas i do tej pory nie mogę znależć przyczyny Wymieniłem stacyjkę blokadę i sterownik silnika oraz klucz, cały komplet. Po wymianie auto odpaliło i myślałem że to koniec problemów, jednak po ok. tygodniu to samo już nie wiem co robić. Może któryś kolegów ekspertów coś podpowie gdzie auto gubi sygnał pozwalający na rozruch silnika Z problemem param się od prawie roku i jak narazie bez rezultatu.
pozdrawiam

wiskontii - 27 Listopad 2015, 19:23

JANEK, napisz do kolegi Thomas_T powinien pomóc bo miał ten problem
JANEK - 27 Listopad 2015, 21:07

Dzięki za podpowiedz właśnie napisałem do kolegi THOMAS_T Jeszcze dodam do tego co napisałem wcześniej moje auto to automat
MickB. - 10 Styczeń 2016, 14:04

Witam.
Niestety dziś i mnie dotknął ten sam problem - auto przestało reagować na pilota. Mam dwa kluczyki i na obu brak reakcji - diody nie migają, auta nie można otworzyć. Wiem, że mogę to zrobić mechanicznie z zamka, ale i tak zapewne go nie odpalę bo immo jest wciąż włączone. Będę to wiedział jutro bo dziś nie chcę pod blokiem hałasować alarmem po otwarciu drzwi, a mam alarm bezpilotowy sterowany z pompki centralnego. Tak więc jeśli pompka nie ruszy to i alarm się nie rozbroi. Czy któryś z kolegów mógłby mi powiedzieć, czy jest możliwość sprawdzenia numeru sterownika ECU po VINie (dane w podpisie)? Pomyślałem sobie, że dobrze by było zaopatrzyć się w emulator immo, aby chociaż awaryjnie uruchomić silnik. Ale, by dobrać odpowiedni emulator muszę znać numer sterownika silnika. Nawet po naprawie centralnego taki emulator może się przydać na wypadek podobnej awarii. A może ktoś już montował coś takiego i jest zorientowany w temacie? Za wszelką pomoc dziękuję.

jendrzej - 12 Styczeń 2016, 13:08

U mnie tez wystapil problem z centarlnym. Nie migaja diody w lustrze. Nie ma reakcji na pilota. Auto odpala tylko nie moge zamknac i otworzyc. Silnik 2,,2d. Oswietlenie wnetrza dziala. Lusterka elektr dzialaja po wymianie bezpiecznika tylko do czasu proby otworzenia zamkniecia drzwi pilotrm. Prosze o info gdzie szukac przyczyny tej awarii. Stalo sie tak w trakcie ost mroozow ponizej 10
wiskontii - 13 Styczeń 2016, 00:03

MickB., mogie ci pomóc technicznie ,jest trochę tematów.Zaniom coć podpowiem zapytam o piloty,mrugaja cos świeca jak długo przytrzymasz przycisk
I czy pokrywka przy silniku od strony pasażera jest przykręcana czy tylko nakładana

Dodam ten rocznik niemiał alarmu fabrycznego ,masz coś dołożone i nie chciałbym robić Fusów

MickB. - 13 Styczeń 2016, 10:12

Dziękuję wiskontii za odpowiedź. Sprawa już rozwiązana. Z dnia na dzień, przez jedną noc padł całkowicie akumulator. I to tak, że nawet diody w lusterku nie mignęły. I to mnie cholerka zmyliło. Bardziej stawiałem na odbiornik w lusterku lub moduł immo, który zgodnie ze schematem przekazuje sygnały z odbiornika IR do sterownika silnika i do pompki centralnego. Miałem już podobną historię po awarii modułu wentylatorów. Jeden z wentylatorów się wtedy włączył, aż rozładował aku. Pompka już nie ruszyła, ale przynajmniej diody sygnalizowały odbieranie sygnałów z pilota. A teraz kaplica, żadnej reakcji. Akumulator już kupiony i pozostaje mi go jedynie zamontować i sprawdzić, czy przypadkiem nie ma nigdzie jakiegoś "złodzieja prądu". A co do alarmu... jest to dokładany Ampio bezpilotowy. Samochód otwiera się oryginalnym pilotem na podczerwień, a alarm pobiera sygnały z pompki centralnego.
Pozdrawiam.

wiskontii - 13 Styczeń 2016, 11:52

MickB., Dobrze ze tak się skończyło, i to szybko zlokalizowałes,bo nawet nie śmiałem zapytać o akumulator :D
to co opisałeś to tak wszystko okej ,ale wystepuja 2 IFZ ,podejrzewam ze masz ten2gi czyli z Pestka ,a wówczas jak nawet centrala nie otworzysz to odpalisz bo komuter chce widzieć pestkie

Teraz też może ci się załączyć wentylator ,trza go rozłączyć i s powrotem załączyć aby moduł wentyli się zresetował

magik0202 - 15 Styczeń 2016, 07:49

Może i ja się dołączę, mianowicie od czasu jak się ochłodziło ( tak mniemam ) zaczął się problem z pilotami scyzoryki. Po naciśnięciu mrugają oba światełka w lusterku i na klamce, po naciskaniu kilkakrotnym czasami zdarzy się, że mrugnie jedno i otwiera, albo na odwrót.
Temat przewertowałem prawie doszczętne tzn. na baterie wydałem już sporo kasy i na koniec kupiłem naprawdę dobre 10,50 szt. resetowałem piloty co dało rezultat tylko w jednym, ale nie na długo bo już następnego dnia rano znowu te czary mary. Mam trochę dosyć tej dyskoteki bo już inni patrzą na to jak na choinkę. piloty dają sygnał tzn. zapala się w nich mało widoczne czerwone światełko, a po przytrzymaniu dłużej mrugnie mocniej czerwona dioda. No i od tego czasu jak przytrzymam dłużej żeby otworzyć wszystkie szyby i szyber to wszystkie się otwierają ale szyber nie, natomiast jak otworzę szyber i wcisnę zamykanie szyb razem z nim to wszystko działa.
Może ktoś ma pomysły co to się dzieje, ewentualne przekierujcie mnie na wątek, który mi coś podpowie. Szkoda już kasy na baterie. No chyba, że czas na elektronika.
Pozdrawiam Piotr

Abdul - 15 Styczeń 2016, 07:59

magik0202, a zobacz co tam słychać przy module komfortu, w jakim stanie masz tam kable itd.
magik0202 - 15 Styczeń 2016, 08:06

Głupia sprawa czy ten moduł jest w lusterku?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group