To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Problem z pracującym non stop wentylatorem

Javoreczek - 5 Czerwiec 2015, 20:28

Awaryjnie, w warunkach jak napisałem wyżej.
Słowem, wisko należy też mieć sprawne.

Fez - 5 Czerwiec 2015, 20:38

Czy same wisko przy działającej klimatyzacji i bez pomocy wiatraków klimatyzacji jest wstanie schłodzić ciecz do temperatury prawidłowej (około 85 stopni) ?
Javoreczek - 5 Czerwiec 2015, 22:17

Tak, pod warunkiem, że jest sprawne, a chłodnica jest drożna. Ten układ ma na prawdę spory zapas, ale te warunki muszą być spełnione.
U mnie włączaja się raczej rzadko (przy dłuższym postoju z włączonym silnikem lub staniu w korku), także wygląda, że normalnych warunkach samo wisko daje rade.

Co do chłodnicy... w C180 miałem problem z grzaniem się silnika. Wymieniłem wisko i przestał się przegrzewać, ale temperatura w korku podchodziła pod 100 st., a ja myślałem, że tak ma być. Któregoś dnia jednak rozlazła mi się chlodnica, więc musiałem ją wymienić na nową (wymieniłem na nową nową, nie nową używkę) i wskazówka przestała się podnosić powyżej jakichś 85-90 st., a ja nigdy nie usłyszałem już huczącego pod maską wisko. Przy nowej chłodnicy wystarczał przepływ powietrza wywoływany przez kręcący się na luzie wiatrak.

wiskontii - 5 Czerwiec 2015, 23:59

Fez, Jeszcze raz wisko schładza chłodnice silnika
Wiatraki schładzają SKRAPLACZ

Mam nadziejie ze teraz rozróżnisz

Fez - 6 Czerwiec 2015, 10:12

wiskontii ja to wszystko rozumiem. Tylko dlaczego włączając klimę podnosi mi się drastycznie temperatura silnika. Natomiast kiedy wiatraki klimy pracują to wszystko jest w porządku?
Javoreczek - 6 Czerwiec 2015, 11:17

Fez napisał/a:
Tylko dlaczego włączając klimę podnosi mi się drastycznie temperatura silnika.


Ponieważ zapyziała 22 letnia chłodnica nie jest w stanie wystarczająco skutecznie odprowadzać ciepła z krążącego w niej płynu, więc jeśli umieścimy przed nią dodatkowe źródło ciepła w postaci skraplacza, to temperatura powietrza chłodzącego wzrośnie i wydajność chłodnicy przestanie być wystarczająca w skutek czego wzrośnie również temperatura silnika.
Czysta i drożna chłodnia ma wydajność na tyle dużą, że nawet podgrzewana przez skraplacz jest w stanie skutecznie odprowadzić ciepło z płynu chłodzącego. Wykorzystaniem tego zapasu jej wydajności steruje termostat, zwiększając lub zmniejszając przepływ płynu i w ten sposób utrzymując stałą temperaturę silnika. Jednak wraz z osadzającymi się zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz zanieczyszczeniami ten zapas maleje, aż przychodzi moment w którym się skończy. Termostat otwiera się na max i nie jest już w stanie zwiększyć przepływu, a każde zwiększenie temperatury powietrza chłodzącego odbija się na zwiększeniu temperatury silnika i nie ma co się tu dopatrywać winy wentylatorów klimatyzacji, bo one nie mają z tym związku. Owszem, gdy pracują to trochę ratują sytuację, ale to jest jedynie zwalczanie skutków, a nie przyczyn przegrzania.

perzu126 - 6 Czerwiec 2015, 12:04

Powyżej 100st silnika włacza się dodtkowo elektryczny wentylator, który dochładza. Ale Javoreczek super to opisał. AMEN
Javoreczek - 6 Czerwiec 2015, 13:01

perzu126 napisał/a:
Powyżej 100st silnika włacza się dodtkowo elektryczny wentylator,


perzu126, na pewno nie jest to 100 st. Tak jak napisałem wyżej, jest to 115 st. tak gdzieś, kiedyś w Wisie wyczytałem, choć spotkałem się też z opinią, że jest to 105 st. (może być też tak, że ta wartość jest różna dla różnych silników)
Nie mniej jeszcze raz podkreślam, te wentylatory nie służą do wspomagania chłodzenia silnika podczas normalnej eksploatacji i nie należy się po nich tego spodziewać. W takich warunkach powinno dać radę wisko. Będą one jedynie awaryjnie wspomagać chłodzenie w warunkach ekstremalnych, stąd moment ich włączenia w funkcji temperatury jest ustawiony na dość wysokim poziomie.
W normalnych warunkach sterowane są jedynie w funkcji ciśnienia czynnika w klimie.

Fez - 6 Czerwiec 2015, 13:05

Sprawdziłem przekaźniki wentylatorów klimy działa pierwszy i drugi bieg. Pierwszy raz słyszałem jak działa ten pierwszy. Skoro przy użytkowaniu klimy się nie uruchamiają w moim przypadku, a jedynie przy ekstremalnych temeperaturach, rozumiem, że dalej powinienem szukać czujnika ciśnienia klimy?
perzu126 - 6 Czerwiec 2015, 16:14

Javoreczek, ponad 100stopni jak pisałem. Szczególnie w 2,8 wentylatory mają co robić. Tutaj jak piszesz, chłodnica niewydolna :wink:
Fez - 6 Czerwiec 2015, 16:42

W najbliższym czasie wymienię wisko i rozejrze się za chłodnicą, chyba termostat też nie będzie najgorszym pomysłem zmienić.

Mimo to zostaje problem wiatraków klimatyzacji bo nie włącza się I bieg. Sprawdziłem przekaźniki po zetknięciu działają. Gdzie szukać przyczyn dalej?

wiskontii - 6 Czerwiec 2015, 16:54

Fez, Musze mieć trochę więcej info bo aby Pomóc musimy dojść do sedna sprawy,a nie strzelać ślepakami.Czyli czynnik jest ---i czy jak włączysz klimę to jaki masz nawiew tem.
Sprawdz rurki wyjściowe dotykając je czy sa Gorące

Fez - 6 Czerwiec 2015, 17:44

Czynnik jest bo klima działa. Rurki od czego? Jeżeli od chłodnicy to są ciepłe.
Codina - 1 Lipiec 2015, 09:55

badmojo napisał/a:
Codina, a masz klimatronik...?
manual


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group