To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Automatyczna skrzynia biegów - obsługa, pytania ogólne

transferb1 - 8 Lipiec 2007, 10:58
Temat postu: Automatyczna skrzynia biegów - obsługa, pytania ogólne
witam, chcialbym sie dowiedziec czy wszystko jest wporzadku z moim automatem. ostatnim razem przydarzyła
mi sie dziwna zecz podczas jazdy, auto nie chcialo mi zmienic biegu na wyzszy, zmienilo sie do dwojki i koniec . zatrzymałem
sie zgasilem samochod zmienilem na P i pale znowu ruszam i wszystko wporzadku. co moglo byc tego przyczyno? oczywiscie wszystko sie dzialo na biegu D . skrzynia pada czy co??

uve - 8 Lipiec 2007, 16:48

A czy juz dziala normalnie? Jesli tak to jezdzi i sie nie przejmuj, a jezeli bedzie sie to powtarzalo to na kompta trzeba jechac sprawdzic czy nie ma jakis bledow. A wogole jaka to skrzynia 5 biegowa elektronicznie sterowana?
ambro - 13 Lipiec 2007, 15:43

Witam
Nie wiem moze to komus pomoze.
Mialem podobny problem, a raczej mam narazie.
Czasami ciagne do 3 tys, wlasnie na 2 czy 3 biegu, i nawet jak odpuszcze gaz, nie wskakuje wyzszy bieg.Najczesciej dzieje sie tak rano, albo po odpaleniu jak dluzej postoi.
Otoż zacni panowie, trafic dzis na mechanika od automatu jest bardzo trudno, tymbardziej takiego ktory zrobi i niepopsuje czegos dalej.
Przypadlosc ta tyczy sie 99% CDI do 2000r.
Chlodnica wody jest rowniez chlodnica oleju do skrzyni biegow, mowie o automacie 5 biegowym. Zrobile sie nieszczelnosc i płyn z ukladu chlodzenie przeciskal sie do oleju od skrzynii biegow, olej sie rozrzedzal i cos tam sie wytracalo. To podobno nagminny problem CDI.Proponuje nie bagatelizowac tego, w płyn ten rozpuszcza czy powoduje szybkie scieranie tarczek, czego objawem u mnie po 4 tys. od wymiany oleju, byla bardzo duza ilosc osadu na dnie miski. Kolega na taxi w okularze coprawda nie CDI, ale tez mial ten problem, jeżdzil tak dlugo az musial robic remont skrzyni.
Nie wiem czy dobrze opisalem problem, ale u mnie zdarzenie takie mialo miejsce.
Dla zatwardzialym zwolenników mercedesow, bo ja zaczynam odpuszczac chyba powoli (za duzo kasy i nerw mnie kosztuje) polecam zaklad na ulicy Bałtyckiej nie pamietam numeru, ale jest szyld-to jest na chojnach w okolicach Carefoura. Robi tylko skrzynie i głównie mercedesy.Polecam, nie jest drogi, a łeb ma na karku.
:idea:

uve - 13 Lipiec 2007, 17:35

ambro napisał/a:
Czasami ciagne do 3 tys, wlasnie na 2 czy 3 biegu, i nawet jak odpuszcze gaz, nie wskakuje wyzszy bieg.Najczesciej dzieje sie tak rano, albo po odpaleniu jak dluzej postoi.


Mam dokladnie to samo na 3 biegu ciagnie od czasu do czasu do 3 tys obrotow i za nic nie wrzuci 4 dopoki nie bedzie 3 tys na obrotomierzu...
ambro, poradziles sobie z tym?

voshon - 18 Lipiec 2007, 15:40

ambro napisał/a:
Czasami ciagne do 3 tys, wlasnie na 2 czy 3 biegu, i nawet jak odpuszcze gaz, nie wskakuje wyzszy bieg.Najczesciej dzieje sie tak rano, albo po odpaleniu jak dluzej postoi.


Panowie spotkałem się z opinią, że na zimnym silniku automat "przeciąga" biegi w celu rozgrzania sondy lambda. Jak silnik osiągnie optymalną temperaturę pracy to wszystko dzieje się już w porządku. Mam 5 biegówkę elektroniczną.

Aha, spotkałem się jeszcze z jedną opinią, mianowicie mówi się, że w jeżdzie po mieście generalnie powinno się zblokować 4 bieg, a nie jeżdzić na D. Ma to ponoć na celu ograniczenie obciążenia skrzyni podczas jazdy na niskich prędkościach obrotowych silnika. Sam czasem zauwazam że jadą na D po miescie automat wrzuci mi 5bieg i jade z obrotami w granichach 1200 - 1500rpm. Nie wiem czy to nie szkodzi aby skrzyni :?:

Anonymous - 18 Lipiec 2007, 16:53

Ciekaw jestem jakim cudem automat może trzymać na piątym biegu 1500 obrotów. Czy komuś z was kiedy kolwiek zatrzęsła się buda tak jak w manualu. Automat sam zmienia biegi w zależności od prędkości tak samo zmniejsza i nic się tu nie męczy.
pudel - 19 Lipiec 2007, 03:50

Cytat:
Panowie spotkałem się z opinią, że na zimnym silniku automat "przeciąga" biegi w celu rozgrzania sondy lambda. Jak silnik osiągnie optymalną temperaturę pracy to wszystko dzieje się już w porządku. Mam 5 biegówkę elektroniczną.

Aha, spotkałem się jeszcze z jedną opinią, mianowicie mówi się, że w jeżdzie po mieście generalnie powinno się zblokować 4 bieg, a nie jeżdzić na D. Ma to ponoć na celu ograniczenie obciążenia skrzyni podczas jazdy na niskich prędkościach obrotowych silnika. Sam czasem zauwazam że jadą na D po miescie automat wrzuci mi 5bieg i jade z obrotami w granichach 1200 - 1500rpm. Nie wiem czy to nie szkodzi aby skrzyni


U mnie także na zimnym silniku automat "przeciąga" biegi, wygląda że tak ma być :roll:

A co do tej blokady piątego biegu to zaczyna mi to pasować. Po pierwsze bardzo łatwo jest to zrobić, bo jest to na równi z "D" na lewarku. I rzeczywiście nie podoba mi się to jak czasem jadę bardzo spokojnie a on mi wbiją "piątkę" i mam 1300-1500 obrotów... Jak miałem auto z manualną skrzynią to nigdy poniżej 2000 obrotów nie jeździłem.

voshon - 19 Lipiec 2007, 14:36

anorektus napisał/a:
Ciekaw jestem jakim cudem automat może trzymać na piątym biegu 1500 obrotów. Czy komuś z was kiedy kolwiek zatrzęsła się buda tak jak w manualu. Automat sam zmienia biegi w zależności od prędkości tak samo zmniejsza i nic się tu nie męczy.



Owszem Panie kolego, ale ja mówie o sytuacji kiedy jedziesz ze stałą predkością bez przyspieszania. Oczywiste jest ze jak dodam gazu to redukcja następuje. Ale jak ustawisz sobie tempomat na 70km/h to zobacz jakie są obroty. Ja w każdym razie po mieście jeżdżę ze zblokowaną 4. Nie zaszkodzi a może pomóc :D

Anonymous - 19 Lipiec 2007, 16:32

Jeżeli chodzi o tempomat to tak zgadza się masz rację
Marian25td - 24 Lipiec 2007, 10:17
Temat postu: Re: Skrzynia biegow AUTOMAT
Mam pytanie.Gdy mam zacigniety reczny spuszcam go wbijam z Postoju na wtseczny jest dziwny stuk?Co moze byc przyczyna?
Jary - 24 Lipiec 2007, 10:45

A do przodu nie ma tego stuku :idea:
Marian25td - 24 Lipiec 2007, 11:03

Do przodu nie zadnego stuku.sKrzynie bardzo ładnie przezyca biegi:D

[ Dodano: 24 Lipiec 2007, 11:07 ]
Dodam jeszce,ze jak zrobi sie ta czynnosc bardzo pomału to nie słychac stuku

Jary - 24 Lipiec 2007, 11:23

A może to coś z przeniesieniem napędu :?: Sprawdź wał :wink:
Marian25td - 24 Lipiec 2007, 23:53

wałem jest wszytko wporzadku.Miałem tak od poczatku nie wiem narazie nic nie bede z tym robił
buli.mercedes - 3 Sierpień 2007, 22:27

moze jechales pod gore i niechcial ci zmienic biegu na wyzszy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group