To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Automatyczna skrzynia biegów - obsługa, pytania ogólne

grz - 5 Październik 2007, 10:42

piotrfire napisał/a:
jak ruszam delikatnie to przy 40 juz mam 4 czy to normalne?

Też tak mam i myślę, że wszystko jest ok-ma to miejsce tylko przy "toczeniu" się, po mocniejszym wciśnięciu gazu skrzynia redukuje i obroty rosną.
dzik napisał/a:
przypominam że max moment obrotowy zaczyna sie od 1600 obrotów

mhm, ale nie we wszystkich "dizlach" :wink: W 2,2D max moment zaczyna się od 3100U/min.

piotrfire - 7 Październik 2007, 10:35

Cytat:
Też tak mam i myślę, że wszystko jest ok-ma to miejsce tylko przy "toczeniu" się, po mocniejszym wciśnięciu gazu skrzynia redukuje i obroty rosną.


A czy normalnym jest że podczas ruszania z wciśnietym do końca pedałem gazu przy bzmianie biegów szarpie

oscar666666 - 23 Listopad 2007, 17:21

AmigoP napisał/a:
Witam
ja już byłem ale zmieniłem nick
W mojej skrzyni automatycznej nie ma bagnetu do kontroli poziomu oleju. Kupiłem książkę serwisową ale o mojej skrzyni ani słowa. Jest opisana wymiana oleju ale tylko w tych skrzyniach z bagnetem. Kazdy mechanik mówi co innego, zwłaszcza jesli chodzi o ilość oleju. W tej mądrej książce pisze, ze do skrzyni w silniku 4-ro cylindrowym wchodzi 4,5 l a w 6-cio cylindrowym 5 l oleju. Mój silnik jest pięcio cylindrowy a do tego skrzynia bez bagnetu. Nie wiem co robić, chciałbym wymienić olej ale nie chciałbym tak w ciemno. Może ktoś coś konkretnego wie.
Pozdrawiam wszystkich, AmigoP.



Witam.
Ja też nie mam bagneta, bo go po prostu nie ma. Byłem u jednego mechanika od automatów (tylko mercedes) który ma taki bagnet i wymienił mi ten olej na jakiś syntetic i wymienił również filtr. Oleju weszło 5,5 litra. Powiedział mi że to starczy na 100.000km. Oczywiście skasował 550 PLN. Reszte płynów i innych rzeczy wymieniam u mojego kumpla mechanika ( o wiele taniej). MB C250 TD 1997 Kombi CLASSIC. pozdrawiam.

pip - 23 Listopad 2007, 22:29

u mnie też nie widać bagnetu, ale w serwisie potrafią sprawdzić poziom,
leje się coś koło 5 l. i kazali mi sprawdzić poziom po roku (czyszczenie filtra), a wymienić za 2 lata lub 40 tys. km

devil.zomo - 15 Styczeń 2008, 23:26

Witam.
Nawiązując do postów, mam automata cdi gdy jest zimny silnik i skrzynai biegów też mam uczucie że przeciąga. Ja jak jeżdzę po mieście i widze że wysokość obrotów jest powyżej 2 tys obrotów to zrzucam sam sobie na bieg wyżej mam tip tronica silnik mi wtedy nie wyje. Jest to bardzo odzcuwalne jak silnik jest zimny. A gdy jest zimny i skrzynia równiez to przed zmianą biegów automatycznie mam taki dziwny dzwięk jakby bzyczało coś w skrzyni, jak nabierze temperatury to to ustaje no i niewiem co to oże ktoś tak miał.
Pozdrawiam.

grzesiekx - 15 Styczeń 2008, 23:56

To chyba standard, ze w mercedesie na zimnym automat przeciaga biegi, u mnie jest tak samo ale brzeczenia zadnego nie mam :)

Pozdrawiam.

uve - 16 Styczeń 2008, 00:09

devil.zomo, maby to
http://www.midparts.pl/fo...5b3f82310f1a4d1

Dodam, ze nic z tym nie robilem i tak naprawde nie wiem w czym tkwi przyczyna, ale kiedys jeszcze jedna osoba z tego forum potwierdzila teorie glikolu.

devil.zomo - 16 Styczeń 2008, 11:49

Witam. Dzięki. Tylko że umnie jak tylko przejade z 3 min drogi i się troche nagrzeje to wszystko jest ok. Poczekam do lata i zobacze czy w lecie będzie to samo. Jestem ciekawa ile taka naprawa będzie kosztowała np. wymiana no i ten glikol cokolwiek to jest.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 16 Styczeń 2008, 11:51 ]
ma być ciekawa a nie ciekawa

[ Dodano: 16 Styczeń 2008, 11:51 ]
ciekaw a nie ciekawa

grucha383 - 16 Styczeń 2008, 14:50

//
sewan - 16 Styczeń 2008, 15:44

grucha383 napisał/a:
grzesiekx napisał/a:
To chyba standard, ze w mercedesie na zimnym automat przeciaga biegi


Uff nie jestem sam :D


Ludzie, jakbyście przeczytali instrukcję obsługi, to wiedzielibyście, że to normalny objaw i tak ma być :!:

[ Dodano: 16 Styczeń 2008, 15:47 ]
piotrfire napisał/a:


A czy normalnym jest że podczas ruszania z wciśnietym do końca pedałem gazu przy bzmianie biegów szarpie


To nie jest normalne.

[ Dodano: 16 Styczeń 2008, 15:59 ]
uve napisał/a:
devil.zomo, maby to
http://www.midparts.pl/fo...5b3f82310f1a4d1

Dodam, ze nic z tym nie robilem i tak naprawde nie wiem w czym tkwi przyczyna, ale kiedys jeszcze jedna osoba z tego forum potwierdzila teorie glikolu.


Generalnie zasada jest taka: jak skrzynia chodzi w miarę poprawnie, to nie ruszać aż do jakiejś poważniejszej awarii (włączenie trybu awaryjnego, ślizganie, brak jakiegoś biegu).
Serwisy od automatów oczywiście twierdzą odwrotnie - jak tylko jest jakieś minimalne niedomaganie skrzyni, to trzeba skrzynię rozebrać, przejrzeć, naprawić, a najlepiej jeszcze dodatkowo zregenerować konwerter - i skasować kilka tysiaków. A prawdziwy koszt naprawy skrzyni totalnie padniętej i takiej "lekko niedomagającej" jest praktycznie identyczny, bo i tak wszystkie zużyte części trzeba wymienić a robocizna jest ta sama.
Natomiast rozbierając skrzynię działającą, narażamy się na ryzyko (prawdopodobieństwo wystąpienia 95%), że już nigdy skrzynia nie będzie chodzić poprawnie i będą z nią same kłopoty.
Wymieniać olej i jeździć.
I nie ufać ŻADNEMU serwisowi naprawiającemu automaty.

uve - 16 Styczeń 2008, 16:18

Z tego co sie orientuje to w dieslu nie powinien przeciagac, zreszta nie przypominam sobie aby moja ABS zachowywala sie tak po kupnie auta. Dopiero po jakims roku jezdzenia pojawila sie ta przypadlosc. A odnosnie glikolu to chyba prawda jest, trzeba pojechac do ASO i sie dowiedziec czy jest mozliwosc sprawdzenia oleju w skrzyni na obecnosc plynu chlodniczego. Podobno to przypadlosc wiekszosci CDI-kow z pierwszych lat prodkukcji.
grucha383 - 16 Styczeń 2008, 16:31

//
k.adamczyk - 7 Kwiecień 2008, 23:20

Wracając do tematu to u mnie jest podobnie na zinej skrzyni i silniku skrzynie zmienia z 2na3 przy ok 2,5tyś obrotów natomias z 3na4 gdzieś przy 3tyś obrotów. Sądzę że to normalny objaw. Dodam jeszcze że wymieniłem olej w skrzyni i przed i po wymianie ASB chodzi identycznie (płynnie zmienia biegi) Chyba teoria o jakiś płynach obcych w skrzyni się nie potwierdza. Bynajmniej u mnie nic nie zaobserwowano. :)
Trojan - 8 Kwiecień 2008, 12:26

W moim samochodzie występuje też takie zjawisko.Po pierwszym odpaleniu i jezdzie po nocy
skrzynia zmienia biegi normalnie natomiast po jakimś dłuższym postoju ok 2-3 godzin biegi są zmieniane dziwnie wysoko szczególnie z 2 na 3 przy ok 3tys obr.Ale jak się zatrzymam na chwilę, zgaszę i zapalę silnik wszystko wraca do normy.Sam nie wiem czy tak ma być :?:
W sumie po nocy też jest zimny a chodzi normalnie.

mrrocky - 8 Kwiecień 2008, 13:36

U mnie nigdy nie przeciaga ze zmiana biegow, chyba ze sie pogoni na kickdown-ie ostro przez jakis czas, wtedy przez jakis czas nie redukuje i trzyma na obrotach, ale po chwili jak nie kontynuujemy ostrej jazdy zmienia juz normalnie.
Na zimnym moze 150obr/min wiecej podciaga ale to wszystko.

C250TD, automat 5 biegow.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group