Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Automatyczna skrzynia biegów - obsługa, pytania ogólne
WaldekP - 6 Lipiec 2013, 16:42
Udało mi sie zakupić skrzynię 722.4 do mojego 2.8B, ale niestety jest drobna różnica. W starej skrzyni jest okrągłe wejście 4-pin, natomiast w nowej podłóżne 5-pin. Co poradzić w tej sytuacji ?
charwel - 12 Lipiec 2013, 00:24
A co poradzicie na taki problem. Po odpaleniu przy zimnym oleju przy wrzuceniu D lub R (bardziej R) mocno mi siadają obroty i tak z sekundę to trwa, aż w końcu coś "puści" i wraca do normalnych obrotów. Jakby za mocno moim zdaniem obciąża silnik przez chwilę. Porównując do manuala to wrzucić jedynkę, wcisnąć hamulec i lekko puścić sprzęgło. Po przejechaniu kilkuset metrów objaw bardzo słabnie lub znika. Jak to jest u was? Skrzynia po regeneracji sprzęgła i wcześniej chyba aż tak nie obciążało silnika. Biegi zmienia bez problemu i w ogóle pracuje bardzo dobrze.
chechel - 15 Lipiec 2013, 11:35
Witam wszystkich. Mam dokładnie ten sam objaw co kolega charwel
Zwłaszcza na R i sporadycznie potrafi mi "zdusić" silnik. I zauważyłem jeszcze że zawsze jak wrzucam D to auto dość mocno szarpie. Natomiast na R nigdy tzn. prawie nie czuć że wrzucam jazdę do tyłu. Do przodu zawsze. Oczywiście wszystkie inne objawy są zachowane które tutaj opisujecie. Na zimnym silniku zaraz po ruszeniu auto z 2na 3 "przeciąga" (dodam że tak samo się dziej na rozgrzanym silniku ale podczas kilkuminutowego postoju i wyłączeniu silnika choć objaw jest znacznie łagodniejszy) i oczywiście kiedy rzekomo "dogrzewa się silnik" czuć szarpnięcie przy przełączaniu z 2 na 3. Oczywiście normalnie jeżdżąc skrzynia pracuje dobrze a czasem nawet nie czuję że zmienia biegi, widzę jedynie po obrotomierzu.
Kiedy 1,5 roku temu kupiłem auto skrzynia chodziła znacznie gorzej. Wtedy wymieniłem olej filtr i wyczyściłem miskę. Znacznie się poprawiła płynność pracy. Lecz biegi przerzucał na wyższych obrotach. Popuściłem troszkę linkę sterowania skrzynią i autko troszkę się zmuliło ponieważ zmienia biegi na niższych obrotach no ale za to płynnie i bez szarpnięć.... Niepokoi mnie to że szarpie kiedy wrzucam na postoju D i te spadanie obrotów kiedy z postoju wrzucam D a zwłaszcza R.
Aha dodam jeszcze że sprawdzałem jak zmienia biegi przy pełnym bucie, czyli startując na pierwszym biegu z pedałem w podłodze (bez KD) powinien przełączyć na 2 przy czerwonym polu czyli około 6200obr/m a u mnie dzieje się tak że przełącza około 5500obr/m niezależnie jak mam napiętą linkę regulacji skrzyni i obojętnie w jakim położeniu jest przełącznik S/E.
Z góry dzięki za podpowiedzi.
Axwell - 15 Lipiec 2013, 11:43
Jesli szukacie pomocy odnośnie skrzyń biegów, zajrzyjcie tutaj... ---> http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19219
jacon - 16 Lipiec 2013, 22:27
Panowie a co to może być, skrzynia piątka chodzi dobrze jeśli chodzi o zmianę biegów ale tylko do "D" na 4 nie da rady po prostu jest zblokowana
W czym tkwi problem
chechel - 16 Lipiec 2013, 23:13
jacon napisał/a: | Panowie a co to może być, skrzynia piątka chodzi dobrze jeśli chodzi o zmianę biegów ale tylko do "D" na 4 nie da rady po prostu jest zblokowana
W czym tkwi problem |
co znaczy zblokowana? jaki objaw?
4stars - 17 Lipiec 2013, 00:55
Jemu chyba chodzi o ograniczanie biegów. D -> 3 -> 2
tom1245 - 17 Lipiec 2013, 01:01
jacon w lewarku a dakladniej mowiac pomaga rozebranie i wyczyszczenie lewarka i tuleiki
jacon - 17 Lipiec 2013, 06:55
Dokładnie chodzi o to że jak mam na "D" to nie można lewarkiem odbić w lewo, czyli na 4 i dalej w dół. Tak jak pisałem biegi i redukcje skrzynia wykonuje perfekcyjnie tylko ten problem z 4.
Czyli myślicie że to tylko problem z zabrudzonym lub zastałym wybierakiem?
chechel - 17 Lipiec 2013, 08:17
Najprawdopodobniej tak. Skoro skrzynia działa normalnie i biegi działają to raczej problem z lewarkiem bo on nie zmienia biegów "fizycznie" tak jak manual wodzidłami lewarek na numerach od 4 w dól tak na prawdę tylko blokuje przełączanie biegu na wyższy niż wskazany.
Gdyby było inaczej to miałbyś zablokowaną skrzynie na najwyższym biegu. A przecież one działają. T będzie na pewno lewarek.
[ Dodano: 17 Lipiec 2013, 15:35 ]
Czy ktoś może wie jaki kolor wężyka do podciśnienia odpowiada za tryb S/E jest albo fioletowy albo zielony. I nie wiem który z nich bo do elektrozaworów gdzie są podczepione nie dochodzi w ogóle napięcie.
[ Dodano: 20 Lipiec 2013, 08:08 ]
Witam. I problem u mnie rozwiązany a okazało się że do przełącznika E/S przy lewarku kostka nie była podpięta no i musiałem sam przełącznik w środku prysnąć contactem.
Teraz mogę się cieszyć ekonomicznego trybu pracy.
adamd - 22 Lipiec 2013, 19:11
Witam, czy ktoś wie jaki jest bezpieczny max moment obrotowy dla skrzyni 722 605 ?
Krysti89 - 23 Lipiec 2013, 14:55
Witam,
Mam pytanie:
Wymieniam wlasnie asb w C180 gdzie jest skrzynia o numerze 722.421, ta ktora zakupilem to 722.426. Czy obynapewno moge ja zamontowac do mojej wersji silnikowej?? Prosze o odpowiedz, bo zaraz ja montuje.
Axwell - 23 Lipiec 2013, 14:59
a moze podał byś więcej szczegółów dotyczacych auta? nikt tu nie ma czarodziejskiej kuli.
VIN to podstawa i zaktualizuj podpis o niego!
Krysti89 - 23 Lipiec 2013, 15:02
Zaktualizuje, jak dotre do domu- pisze z komorki. VIN WDB2020181A107034
adamd - 23 Lipiec 2013, 15:30
722.426 była montowana w dieslach więc raczej średnio pasuje.
|
|
|