To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Automatyczna skrzynia biegów - obsługa, pytania ogólne

perzu126 - 16 Czerwiec 2014, 23:58

wiskontii napisał/a:
co za róznica automat manual na biegu jałowym czyli inaczej na P lub na N

Kolega pyta czy ogólnie rozgrzewanie silnika przed jazdą ma wpływ negatywny na skrzynie. Na P czy na N to bez znaczenia, bo P i N to to samo, tylko że na P jest blokada skrzyni zapieta.
Kiedys czytałem instrukcje obsługi Laguny 1generacji i tam pisało, że w przypadku automatycznych skrzyn biegów, w duże mrozy przed jazda należy dać silnikowi popracowac około minuty, żeby nieco skrzynia się rozgrzała. Więc pewnie u nas jest podobnie.
Dziś sie nie zaleca, bo silnik ma sie jak najszybciej rozgrzać, żeby nie emitował do atmosfery zanieczyszczeń :evil: Kiedys instrukcje były pisane, żeby dobrze było mechanizmom.
santos napisał/a:
z racji nawyku jaki mam z zawodu kierowcy zawsze, niezależnie od pory roku i typu samochodu silnika czy skrzyni, po odpaleniu chwile sobie pyrka na wolnych obrotach zanim odjadę.

Bardzo dobrze robisz a czy na P czy na N to nie ma znaczenia

santos - 17 Czerwiec 2014, 07:14

Tak też mi się wydawaje 8)
A wracając do kwestii przełączania na P stojąc na światłach? W stolicy niektóre światła potrafią być bardzo długie, czy stojąc nawet kilka minut :evil: na krzyżówce faktycznie nie zaleca się przełączyć na P tylko stać na D z wciśniętym hamulcem?

Javoreczek - 17 Czerwiec 2014, 10:49

santos napisał/a:
W stolicy niektóre światła potrafią być bardzo długie, czy stojąc nawet kilka minut :evil: na krzyżówce faktycznie nie zaleca się przełączyć na P tylko stać na D z wciśniętym hamulcem?


Po to wymyślono automatyczna skrzynię, żeby nie wachlować wajchą. Jednak jeśli masz nieodpartą ochotę sobie trochę pomachać lub szkoda Ci tych za Tobą jak ich wieczorem oślepiasz stopami (takie zarzuty też słyszałem :lol: ), to se możesz przestawiać na P, jakoś dramatycznie na trwałość skrzyni moim zdaniem to nie wpłynie, choć trąci to troche ciemnogrodem :wink:
Osobiście przełączałem na P jak stałem chwile np. przed przejazdem kolejowym, w Warszawie na żadnym skrzyżowaniu nie odczułem takiej potrzeby, a 5 lat automatem jeździłem.

perzu126 - 17 Czerwiec 2014, 11:41

santos, ale jak masz srednio dobry ręczny to hamulec postojowy utrzyma auto stojące na D i nie musisz trzymac na hamulcu zasadniczym. Jak juz koniecznie nie chcesz stac na D to lepiej wrzucić N- ta pozycja jest tuż obok i nie musisz wachlowac przez caly zakres.
wicz - 17 Czerwiec 2014, 19:02

Mnie na przykład jak stoję na długich światłach, denerwuję jak muszę trzymać nogę na hamulcu. Choć tego nie robię to mnie kusi aby przełączyć na N :wink:
santos - 17 Czerwiec 2014, 19:53

Dzięki Panowie za podpowiedzi, mi nie przeszkadza że noga na hamulcu cały czas opiera się, a jak mówicie że skrzyni to nic nie powoduje to i nie bedę nawyku tego pozbywał się 8)
Perzu126, akurat "ręczno- nożny" mam w dobrym stanie. Zastanawiałem się już nad sensem używania go na krzyżowkach ale stwierdziłem że już wygodniej przerzucić z D na P niż zaciągać postojowy :D

ferrisb - 12 Styczeń 2018, 22:42
Temat postu: C180 automat 4 biegi - luźno chodzi dźwignia
Cześć,

Słuchajcie mam taki objaw w moim C180 - do tej pory automat chodził przepięknie, a dźwignia przechodziła z położenia w położenia bardzo precyzyjnie, niezwykle sprężyście, energicznie, tak jak powinna. Od kilku dni jest inaczej - skrzynia nadal chodzi bez zarzutu, zmienia biegi tak samo, ale drążek jakby stracił tę precyzję, biegi wchodzą niby normalnie, ale drążek chodzi luźno, znacznie mniej precyzyjnie, bardziej miękko i ma dość sporą ruchomość, czuć jakby luzy. Zastanawiam się o co może chodzić. Czy ktoś z was miał podobny objaw? Będę wdzięczny, dzięki.

Bartekwln - 30 Styczeń 2018, 15:58

Panowie szukam szukam i odpowiedzi nie znalazłem, a więc mam ASB 5 722.6 I następujący problem gdyż przerzuca mi biegi zawsze przy około 4200 obr i dalej już się nie wkręci. Jedynie gdy np wyjeżdżam z butem w podłodze z uliczki bocznej lub np wjezdzam w rondo z butem w podłodze to potrafi się wkręcić do 5 tys nie wiem id czego to jest zależne czy jakieś pochylenie auta czy co.. Ktoś jakieś pomysły? Olej wymieniony skrzynia ogólnie sprawuje się okej
Muciek - 30 Styczeń 2018, 17:20

Bartekwln, w jakim trybie jeździsz? Byłeś na SD?
Bartekwln - 30 Styczeń 2018, 18:00

Na trybie s jeżdżę przez większość czasu, nie byłem bo za bardzo nie wiem kto w pobliżu ma SD.. Szukam punktu zaczepienia czemu tak może być jakiś czujnik czy systemy asr ABS bas mają coś z tym wspólnego?
adamd - 12 Luty 2018, 17:01

Zablokowała wam się kiedys skrzynia na 5 biegu ? Wczoraj wrzucałem wajchę na 4 potem z powrotem na D i skrzynia sie zawiesila na 5 biegu. Nie redukowała a jak sie zatrzymalem nie mogłem ruszyc wajcha do góry. Dopiero jeszcze raz na 4 i z powrotem i sie odblokowalo.
Krivan1 - 16 Wrzesień 2018, 13:18
Temat postu: Nie działa kickdown oraz zmienia biegi przy 1800 obrotów
Witam.
Mam problem w moim pięknym Mercedesie c180 w202 z 1993 roku. Od miesiąca nie działa mi kd oraz zmienia biegi przy 1800 obrotów. Myślałem że to wina skrzyni, lecz po zmianie oleju, filtrów, oringów, uszczelek i innych pierdół nadal jest to samo. Na pewno nie jest to wina elektryki skrzyni, ponieważ skrzynia jest hydrauliczna. Jeśli chodzi o kd to domyślam się że jest to wina przekaźnika lub kabla który za sprawą czasu po prostu pękł lub się przerwał. Ale teraz pytanie. Czemu zmienia biegi przy tak niskich obrotach? Dodam jeszcze że nie pojedzie aktualnie więcej niż 70-80 km/h i że na dwójce oraz trójce jak i na biegu jałowym, postojowym i wstecznym obroty wyskakują na normalną ilość czyli do odcięcia.

perzu126 - 19 Wrzesień 2018, 01:00

Jako że ta skrzynia jest sterowana podciśnieniowo, to nalezy zacząc właśnie od sprawdzenia wszystkich wężyków.
KKrzysztof - 25 Wrzesień 2018, 10:46

Już w temacie mojego auta dałem tą informację.
Jak coś to polecam warsztat z Tucholi, ludzie mają pojęcie przerabiają około 40 skrzyń miesięcznie. Wszędzie gdzie jechałem wcześniej z moją skrzynią słyszałem że naprawa to 8-12 tyś a tu wystarczyło ją wyprać :)
Od kilku dni po zabiegu jeżdżę i poprawa jest mega dobra.

https://www.facebook.com/DQ200/
http://www.serwis-skrzyn....pl/kontakt.html










































Krivan1 - 10 Październik 2018, 23:57
Temat postu: Podciśnienienie Skrzynia.
Witam. Mam problem z moją hydrauliczna 4-ro biegowa skrzynią w MB c180 w202. A mianowicie :
Gdy zmieniam biegi po włączeniu auta auto nie szarpie (może trochę aktualnie jak zmieniam bieg z P na D po odpaleniu motoru i schodzi mi z 900 obr na 600 obr). Jeśli chodzi o "R" nie szarpie. Ale gdy auto jedzie na biegu "D" i zmienia bieg to szarpie, czasami jak zmieni bieg to nawet słychać takie ŁUP! Jak by ktoś przywalił młotkiem. Zazwyczaj jest tak Pr, y zmianie biegu z 1 na 2 i z 2 na 3. Przy zmianie z 3 na 4 nie szarpie mocno. Do tego jeśli chodzi o redukcję szarpie tylko i wyłącznie jak redukuje z 4 na 3. Do tego mogę też odpowiedzieć to co zauważyłem, jeśli zmienia bieg przy wyższych obrotach i jak się rozgrzeje to tak mocno nie szarpie. Ktoś wie co się dzieje?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group