To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Mercedes W210 (okularnica) - Kontrolka epc Mercedes w210 22 cdi

caytol - 8 Lipiec 2007, 21:23
Temat postu: Kontrolka epc Mercedes w210 22 cdi
Witam zapala mi sie kontrolka epc auto gasnie mam automata wiec dzwignie przesowan na wolnu i odpalamponownie auto sie toczy i odpala dalej moge jachac raz kilometr raz 5 kilometrow dalej i znowu to samo gasnie zapala sie kontrolka epc i przekrecam kluczyk i dalej kawalek moge jechac czym to moze byc spowodowane . prosze o pomoc bo pewnie nie tylko ja ale i inni dostaja szalu. karol_grabowski @wp.pl
czy ktos ma moze jakas literature na temat tego samochodu w eklasie ???? prosze o pomoc

Jary - 8 Lipiec 2007, 22:34

Sprawdź zawór elektromagnetyczny pompy wtryskowej :idea:
caytol - 8 Lipiec 2007, 23:12

gdzie zla;esc zawor elektromagnetyczny pompy wtryskowej????? zajechalem do jakiegos znachora i podlaczyl mi komputer pogazal blad w ukladzie wydechowym a dokladnie pan powiedzial ze jest za niskie cisnienie w korektorze wydechowym. wyczyscilem filtr paliwa byl tam taki czarny plun po bokach wyciagnelem okolo 250 gram takiego jakby plynnego olowiu ktory osadza sie na bedzkach po ropie . bylo dobrze dwa dni i znowu .to samo czyli zapala sie kontrolka epc i samochud staje przekrecam kluczyk i dalej jakis kawalek moge jechac . mam pytanie jeszcze jedno czy jak dam pelny gas / noga do dechy / bez biegu to auto wkreca mi sie na mak 4tys obr a na zegarze mam 6 tys obr . czy tak musi byc czy desel nigdy nie wkreci sie do konca czy cos jest z nim nie tak ??? prosze o pomoc juz chyba przeczytalem caly internet i nic nie znalazlem wasze opinie sa cenniejsze. Prosze o pomoc .
jjankiello - 8 Lipiec 2007, 23:13

caytol, tee... ziomal... Czytasz Ty to co piszesz czy etam :?: :mrgreen:
caytol - 8 Lipiec 2007, 23:21

Przepraszam pisze z garazu - bo mam okulara i sam chcialbym cos zrobic ojciec naprawial tylko duze fiaty wiec Przepraszam za forme nasepny bedzie z biórka wiec dokladnie napisz //////////////gdzie znalesc zawor elektromagnetyczny pompy wtryskowej????? zajechalem do jakiegos znachora i podlaczyl mi komputer pokazal blad w ukladzie wydechowym a dokladnie pan powiedzial ze jest za niskie cisnienie w korektorze wydechowym. wyczyscilem filtr paliwa byl tam taki czarny plyn po bokach wyciagnelem okolo 250 gram takiego jakby plynnego olowiu ktory osadza sie na bedzkach po ropie . bylo dobrze dwa dni i znowu .to samo czyli zapala sie kontrolka epc i samochud staje przekrecam kluczyk i dalej jakis kawalek moge jechac . mam pytanie jeszcze jedno czy jak dam pelny gas / noga do dechy / bez biegu to auto wkreca mi sie na mak 4tys obr a na zegarze mam 6 tys obr . czy tak musi byc czy desel nigdy nie wkreci sie do konca czy cos jest z nim nie tak ??? prosze o pomoc juz chyba przeczytalem caly internet i nic nie znalazlem wasze opinie sa cenniejsze. Prosze o pomoc .
_________________

Jary - 8 Lipiec 2007, 23:22

No to misisz zacząć od wyczyszczenia (przepłukania) całaj instalacji paliwowej :idea: Na jakiejś stacji nalali Ci mazutu ziomal :P
caytol - 8 Lipiec 2007, 23:48

Jary / Przeczytalem ze jezdzisz duzo mercedesem to znaczy dlugo lat wiec masz o nim jakies pojecie . nie chce jezdzic po serwisach bo wybacz ale na serwisie opla sie zjechalem wlasnie w Lubiczu. Masz - macie moze jakas literature dotyczaca E klasy w cdi. Jestem bardzo zadowolony ze tu trafilem.
Jary - 9 Lipiec 2007, 07:40

Kol. Caytol, musisz jak napisałem wyczyścić układ paliwowy, spuścić paliwo ze zbiornika, wypłykać go, filtru paliwa się nie czyści (nie ma takiej możliwości), tylko wymienia na nowy. Zatankuj pewnego paliwa i powinno być dobrze, jak nie to podjedź na Sz .Chełmińską 178 - FHU "REWER" tam Ci pomogą :idea:
jjankiello - 9 Lipiec 2007, 19:55

caytol napisał/a:
Masz - macie moze jakas literature dotyczaca E klasy w cdi.

Ogólnie mówiąc - kiszka jest z literaturą w tym temacie...
A co do wkręcania na obroty - z opisu wynika, że kręci tylko do 4tys. obr/min. na postoju. Sprawdź w czasie jazdy, bo te auta mają ogranicznik obrotów nieobciążonego silnika :idea:

Aloiz - 9 Lipiec 2007, 19:59

mam takie pytanie co to może być ze po odpięciu wtyczki od przepływomierza na działającym silniku nagle znikł ten ogranicznik i mogę kręcić silnik do końca.......
caytol - 10 Lipiec 2007, 08:21

Wiecie co jestem w szoku. wyczyscilem uklad paliwowy w 22cdi wymienilem filtr wyczyscilem podstawe/obudowe filtru i problem znikl / nie zapala sie kontrolka epc . Mysle ze na dlugo . Zawsze tankuje na markowych stacjach paliwy tym razem zatankowalem na jakiejs zwyklej / bo na trasie mi zabraklo/ stacji paliwo nie wiem czy tansze moze o kilka groszy ale tego co zobaczylem w podstawie filtra nie da sie opisac smola - takie gluty - filtr tak zawalony ze dmuchajac w niego kompresorem wypadal mi z reki zero przejscia. doszlem do wniosku ze co 10 tysiecy km zmieniam filtr razem z olejem w silniku.

MAM PYTANIE czy wie ktos jak wyciagnac wentylator nawiewu z w210 - e klasa. jak opisywano w innym modelach nie moge sie dostac - od dolu do niego poprzez odkerceie oslony nad nogami pasazera. a od gory trzeba by chyba zdjac cale podszybie - prosze o jakies wskazowki - .

Jary - 10 Lipiec 2007, 09:10

caytol napisał/a:
Wiecie co jestem w szoku. wyczyscilem uklad paliwowy w 22cdi wymienilem filtr wyczyscilem podstawe/obudowe filtru i problem znikl / nie zapala sie kontrolka epc ..


No to gratulacje :!: :lol: Jak się przekonałeś komputer nie zawsze ma rację :wink: Chyba że mechanior licząc na zarobek podał Ci taki błąd :mb:

Co do wentylatora to nie wiem czy masz tak samo, ale u mnie trzeba zdjąć pokrywę pod schowkiem ( nad nogami pasażera), obrócić o ok 1/4 obrotu zaczepy z tworzywa sztucznego, które są po bokach nawiewu i wyjąć je, chwycić palcami otwory pokrywy i zdjąć ją w stronę pasażera i dmuchawa na wierzchu :idea:

caytol - 10 Lipiec 2007, 09:51

Wiesz chyba chcial zarobic na mnie i to napewno nie malo . zauważylem jak podchodzil do samochodu po opisie bledu nie dal spojrzec w monitor . Poztanowilem kupic interfejs do mercedesa to koszt okolo 300 zlotych . Jestem z zawodu tak ze informatykiem wic mysle ze sie naucze . w serwisie / bo zawsze mialem zaufanie / tak ze diagnozy nie zawsze sa prawdziwe - interfejs jakie oferuja sprawdzaja kazde uklady oddzielnie a komputer znachora byl podreczny niewiekszy od paczki budyniu. Jeden znachor nawet w nowej vektrze chcial mi wymieniac pompe wtryskowa juz wypisal rachunek na ponad 9 tysiecy bo twierdzil ze pomp sie nie regeneruje - bo regenerowane nie daja mocy i wprowadzaja bledy w uklad zarzadzania elekt.. Co do wentylatora odkrecajac oslone nad nogami pasazera mam masyw wiazek przewodow i oslonę metalowa . oslona montowana jest jak i wszystko na blachowkrety - wentylator mi kolebocze załącza i w ciagu chwili spowalnia nie dziwie sie wsumiebo pracuje w ciaglum pyle dlatego tez ze w tym modelu najprawdopodobiej filtr jest za wentylatorem - a zawsze spotyka sie ze jest prze wenty. co dziwne uto u w210 cdi wentylator ustawiony jest w pozycji na sztorc czyli jak wiadro do gory silnik na dole. mysle ze wysluzyly sie juz szczotki bo sikajac na komutator silnika WD 40 zaczal normalnie pracowac ale tez chwile. - musze sie jakos dostac do niego w takim ukladzie sam. a Powiem ci jeszcze jedno co do ukladu zasilania / paliwowego/ nie odkrecalem zbiornika . ustawilem auto tylkiem do gory odkrecilem plastikowa nakretke z wkladu filtrowgo i paliwo sfobodnie splywalo dlatego tez ze ten model nie ma pompy paliwowej w zborniku czyli sfobodnie paliwo przeplywa . Do paliwa wlalem najpierw uzdatniacz - lecz on nie poradzil sobie z smola i glutami poczymdolalem zwyklego enaturatu okolo 1 litra - smrod konkretny dym z tlumika - ustawilem wajche na 2 i w dupe mu dalem na plytkach w garazu mialem pelno sadzy - nie jezdze ogolnie szybko bardziej relaksuje sie i pasjonuje jazda dlatego tez bylo tam pelno sadzy w ukladzie wydechowm. polecialem okolo 80 km i objawy meczace czyli zdychanie ////epc// i ponowny zaplon zniknely . Wsumie mam jeszcze dwa problemy nie odkryte jeden to wentylator drugi trzepotanie - moze drganie kierownicy.
# Co do kierownicy wymienilem opony mam 17 / 45/ 235 a mialem 17/40/235 jedt o niebo ciszej w kabinie jazda naprawde jak mercedesem lecz niepokoi mnie caly czas drganie w kierownicy - wiec wyprostowalem alufelgi i nic nie pomoglo - zmienilem drozek kierownicy troche lepiej ale jeszcze drży kierownica . nie mam pomyslu co dalej z ta kierownica - a jest to uciazliwe troche - mecze sie .. Masz Macie jakis sposub pomysl na to . ufffff ale sie napisalem

Jary - 10 Lipiec 2007, 11:42

Wentylator - odkręć tą metalową osłonę, to chyba o to chodzi. A co do pracy silnika to m. zdaniem wystarczy wyczyścić i posmarować (np. smarem grafitowym) A filtr kabinowy - na ten temat coś bylo na forum - wykorzystaj wyszukiwarkę :idea:

Co do drgań kierownicy, to mają wpływ poniższe rzeczy:
- krzywe felgi,
- luzy w układzie kierowniczym
- nie wyważone dobrze koła,
- amortyzator drgań drążków,
- nieodpowiednie ciśnienie w kołach,
Wśród w/w musisz szukać.
Pozdrawiam.

caytol - 10 Lipiec 2007, 17:54

Jaro . Przyjechal do mnie kolega i wlasnie na wolnych obrotach silnik mu buja w mercedesie tym samoym co ja mam 22 cdi normalnie tak jak by nie chodzil na wszystkich garach - i strasznie nie rowno nawet buja kabina . co to moze byc----- gostek tez wymienial filtr paliwa - i mysle ze moze zapowietrzyl uklad paliwowy- czy za kazdym razem trzeba uklad zasilania odpowietrzyc jak sie wymienia np filtr paliwa ??????? dzieki za wszystke porady jednak co doswiadczenie to nie coprawda 30 letni adept taki jak ja . bardzo roznia sie diesle od silnikow benzyowych prosze o odpowiedz bo z tego co zauwazylem to bardzo wielu ludzi nas czyta.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group