To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Mercedes W210 (okularnica) - Kontrolka epc Mercedes w210 22 cdi

waldek500 - 10 Lipiec 2007, 23:52

Jary napisał/a:
caytol napisał/a:
Wiecie co jestem w szoku. wyczyscilem uklad paliwowy w 22cdi wymienilem filtr wyczyscilem podstawe/obudowe filtru i problem znikl / nie zapala sie kontrolka epc ..


No to gratulacje :!: :lol: Jak się przekonałeś komputer nie zawsze ma rację :wink: Chyba że mechanior licząc na zarobek podał Ci taki błąd :mb:

Co do wentylatora to nie wiem czy masz tak samo, ale u mnie trzeba zdjąć pokrywę pod schowkiem ( nad nogami pasażera), obrócić o ok 1/4 obrotu zaczepy z tworzywa sztucznego, które są po bokach nawiewu i wyjąć je, chwycić palcami otwory pokrywy i zdjąć ją w stronę pasażera i dmuchawa na wierzchu :idea:

komputer pewnie mu pokazywał za niskie cisnienie paliw. ale po angielsku i wyszło cisnienie w kolektorze. daje głowe ze tak bylo. jego objaw bez problemu wychodzi na kompie.
pozdro.

Jary - 11 Lipiec 2007, 20:46

caytol napisał/a:
- czy za kazdym razem trzeba uklad zasilania odpowietrzyc jak sie wymienia np filtr paliwa ??????? a.


Żeby nie odpowietrzać układu, ja każdy nowo zakladany filtr zalewam do pełna czystym paliwem i nie ma problemu z odpowietrzaniem ani z odpaleniem silnika :idea:

Anonymous - 31 Maj 2008, 17:51

Witam mam podobny problem z kontrolką EPC w swoim samochodzie( w210, 2.2 diesel). Minanowicie, zapala się kontrolka EPC, samochód traci moc, kiedy przekręcę kluczyk i odpalę silnik jeszcze raz wszystko jest ok(do następnego razu). Problem ten mam tylko wtedy gdy temperatura na dworzu zaczyna się od 15 stopni C. W zimnie i gdy jest chłodniej wszystko działa dobrze. Kontrolka zapala się tylko wtedy gdy zdejmuje się nogę z gazu(nawe mały spadek obrotów powoduje utratę mocy i konieczność odpalenia raz jeszcze). Po podłączeniu do komputera wyskakuje błąd bodajże 1227 i 1228, co oznacza awarię czujnika rozdzielającego paliwo pompy wtryskowej( LUCAS). Znahor zaproponował mi naprawę w kwocie 3500, nie jestem pewien czy to naprawde błąd tego czujnika(koszt 3000zł, czy może jakiś drobiazg za pare złotych). Czy to napewno musi być błąd czujnika, czy może jest to jakiś błąd elektrycje lub czymś podobnym (dlaczego dzieje się to tylko wtedy gdy jest ciepło- im wyższa temperatura tym częściej zapala się EPC).
Dziękuję za ewentualną pomoc.

Jary - 31 Maj 2008, 22:45

[quote="szol13"......]Znahor zaproponował mi naprawę w kwocie 3500, nie jestem pewien czy to naprawdebłąd tego czujnika(koszt 3000zł, czy może jakiś drobiazg za pare złotych).[/quote]

Sprobój sam przeczyścić połączena elektrycvzne sternikowp ompy :mb:

jjankiello - 31 Maj 2008, 23:17

szol13 napisał/a:
kiedy przekręcę kluczyk i odpalę silnik jeszcze raz wszystko jest ok(do następnego razu)

Obstawiam na 90% błąd elektryki - coś zaśniedziało albo wytarła się (lub jest brudna) warstwa oporowa na elemencie regulacyjnym (np. potencjometr pedału gazu z lewej strony między grodziami).

moogio - 1 Czerwiec 2008, 21:32

....moze czujnik w dolocie - zmierzyc go lub na podmiankę
konradkar - 2 Czerwiec 2008, 11:05

czujnik o ktorym on wspominal to nic innego jak elektromagnes-czyli cewka i rdzen wiec poza przerwanym uzwojeniem nie ma prawa nic siasc a tym bardziej raz dzialac a raz nie i niewazne czy zimno na dworze czy chlodno...

silnik po nagrzaniu ma ok 80 stopni wiec i pompa ma taka sama temperature zima i latem, paliwo tez jest podgrzewane wiec nie ma z tym zadnego powiazania, oczywiscie jezeli rzecz sie tyczy samej pompy wtryskowej.

Teraz bardziej prawdopodobna przyczyna Twoich problemow czyli czujnik polozenia pedalu gazu (znajduje sie w komorze silnika stojac przodem to po prawej stronie, gdzie konczy sie linka od gazu..) moze wytarl sie potencjoometr w niej, moze tylko styku nie ma.. pompa to ostatecznosc dla mnie raczej nierealne....

Co do ceny 3500zl

w malopolskim Centrum Diesla sprzedaja pompy lucasa za 2000zeta z gwarancja na rok (moga wyslac albo sam wstawisz)


nadal krazy mit lucasa... przeciez to powinno byc karane :)


wlasnie czujnik pedalu gazu moze byc wrazliwy na temperature bo znajduje sie w miejscu odslonietym od silnika

Anonymous - 2 Czerwiec 2008, 23:34

witam - od kilku dni posiadam mietka C220D 97r. z podobnym problemem co kolega @szol13, dziś właśnie przez to częste odpalanie rozładowałem akumulator :(
Dodatkowo jeszcze zegary nie zawsze mi wskazują, czasami wskazówki działają normalnie lecz w większości wszystkie są opadnięte a wskaźnik paliwa drga.
@szol13 czy poradziłeś sobie z tym problemem?
pzdr.

diagnosta.mb - 8 Czerwiec 2008, 22:50

Co do literatury i diagnostyki CDI to zobaczcie www.mercdiagnose.eu . Ten twój szaman albo wcale nie odczytał błędów z modułu silnika , albo nie zrozumiał tego co zobaczył na ekranie monitora .
Anonymous - 12 Lipiec 2008, 11:22

Przepraszam ale nie było mnie jakiś czas i nie zajmowałem się samochodem problemu dalej nie rozwiązałem. Teraz będę miał trochę czasu więc pokombinuję. Jakby ktoś miał jeszcze jaiś pomysł na EPC będę wdzięczny.

[ Dodano: 12 Lipiec 2008, 11:32 ]
Jeszcze jedno pytanie do konradara, gdzie znajduje się te małopolskie centrum diesla.

Oleandro - 30 Lipiec 2008, 16:01

Hej

podepne sie do tematu bowiem mam bardzo podobny problem.

Raz na jakis czas przy trzymaniu pedalu gazu w jednej pozycji czuc jakby brakowalo paliwa (dzieje sie to po chwilowym zapaleniu kontrolki EPC)

W trakcie zmiany biegow lub przy wrzuceniu luzu auto nie trzyma obrotow i gasnie.

Musze wylaczyc zaplo i wlaczyc go ponownie. Problem znika na kilka tygodni / miesiecy az sie znowu pojawi

Dodam, ze zmieniam wymieniam wszystkie filtry w samochodzie co 10 tkm wraz z olejem

Zauwazylem tez ze przy barszo dynamicznej jezdzie czasem w okolicy 4200 rpm gdy silnik klekocze juz dosc glosno (w sumie nie do konca jestem przekonany ze powinien az tak terkotac, bo przy nizszych obrotach jest niemal nieslyszalny)

Prosze o podsuniecie pomyslu na pomyslne usuniecie usterki (przebieg auta 120tkm - raczej prawdziwy...)

pozdrawiam

btx - 31 Grudzień 2008, 12:03

w210 1997 rok (model 98)
2.2 diesel

zapala sie kontrolka EPC.

Czy moze to byc spowodowane tym, ze w przewodach paliwowych pojawia sie powietrze ?
Od filtra powietrza do pompy wtryskowej "idzie" wezyk. W tym wezyku pojawia sie powietrze. Ale nie zapala sie EPC w czasie gdy to powietrze sie pojawia w wezyku.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group